AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:33 #1 Skrevet tirsdag kl. 17:33 Har hunden din gått løs i skogen og kommet tilbake med en mus eller rotte i munnen? Hvilke rase er det? Kan man la hunder som har vært avlet som tidligere skadedyrbekjemper gå løse i skogen? Anonymkode: 9dec2...b4d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:40 #2 Skrevet tirsdag kl. 17:40 Huskyen min kom tilbake med en død grevling en gang… (grevlingen hadde vært død en stund altså, det var ikke bikkja som drepte den) Det er jo ikke en normal apporterende rase akkurat. Veldig rar hund 😂 En annen gang tok han et lemen og en annen gang en rypeunge. (Jada, da gikk han i bånd!) Anonymkode: adcf3...8c1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:41 #3 Skrevet tirsdag kl. 17:41 Min går løs i skogen hver dag, det eneste hun jakter på er pinner 😅 Anonymkode: 64c0c...1e1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:27 #4 Skrevet tirsdag kl. 23:27 Min retriever kommer stadig med frosker. Hun bærer de veldig forsiktig med seg, jeg har ikke funnet skader på noen av dem og alle har vært i live når jeg ber henne slippe. Mus og rotter har hun aldri tatt, tror de er for raske. Anonymkode: b428e...c8c
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:46 #5 Skrevet torsdag kl. 07:46 Har hatt en dachs som bodde hos meg i 6 md, den tok rotter midt i byen. Hvis jeg sto og drømte meg bort et lite øyeblikk kunne han smette inn i en busk og komme ut med rotte. Skikkelig jaktmaskin den hunden. Har også en shiba nå som tar rotter og mus, men jeg prøver å forhindre det så det skjer bare om det kommer en mus i hagen på dagtid (han går ikke ute uten alene). Hvis han hadde fått gått løs i skogen hadde han nok sikkert tatt både det ene og andre av smådyr, han har prøvd seg på ekorn også. Anonymkode: 7ee15...559
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:53 #6 Skrevet torsdag kl. 07:53 Jeg har blanding mellom dvergpinscher og dansk svensk gårdshund. Hun tar jordrotter og mus. Lar henne selvsagt få være løs innimellom likevel. Det trenger hun. Anonymkode: 497de...c08
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:56 #7 Skrevet torsdag kl. 07:56 Har Whippet og de klarer ikke ta en flue engang. Øver intenst hele sommeren, men kommer aldri noe nærmere. Men de er søte da når de holder på. Andre dyr vil de bare hoppe rundt og leke med. Anonymkode: defe9...8e3 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:14 #8 Skrevet torsdag kl. 08:14 Puddelen har faktisk tatt en del mus på eiendommen, men når vi er på tur så går han i sin egen boble. Han har aldri prøvd å jakte når vi er ute i skogen, eller generelt andre steder enn hjemme. Anonymkode: 98079...ad4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:24 #9 Skrevet torsdag kl. 08:24 Alle hunder er egentlig rovdyr, så alle hunder kan i teorien ta dyr eller begynne å spore på dyr eller lose på de. Men noen har mer instinkt en andre. Trodde det var noe alle viste. Og at det er og derfor en ska ha kontroll på hunden, med innkalling osv Anonymkode: 38161...4cb 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:27 #10 Skrevet torsdag kl. 08:27 Han fanger ingenting. Setter kun stand når han oppdager rype. Gordon Setter Anonymkode: c7da9...90e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:32 #11 Skrevet torsdag kl. 08:32 Har en mellompuddel som finner døde dyr og bærer på dem. Jager dyr bort fra eiendommen, men dreper ingenting. Støkker fugl av og til. Anonymkode: 6c4d8...66e 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:34 #12 Skrevet torsdag kl. 08:34 Jakthunder som er jakthunder dreper alt de kommer over. Anonymkode: 1b896...22b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:53 #13 Skrevet torsdag kl. 10:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jakthunder som er jakthunder dreper alt de kommer over. Anonymkode: 1b896...22b Dummeste jeg har hørt i hele år. De eneste jakthundene som dreper byttet et de som driver med hetsjakt, men det er ikke lov i Norge. Tror du elghunder dreper elgen selv når de er på jakt? 😅 Anonymkode: 64c0c...1e1 4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:08 #14 Skrevet torsdag kl. 11:08 Malamuten min tror den er en katt, og fanger stadig vekk mus. Noen ganger blir musene drept, andre ganger leker hunden med dem. Hunden går aldri løst, men jeg er et menneske som verken ser eller lukter mus under snøen, i lyngen eller i grøftekantene. Anonymkode: d9d49...2ba 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:42 #15 Skrevet torsdag kl. 11:42 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har Whippet og de klarer ikke ta en flue engang. Øver intenst hele sommeren, men kommer aldri noe nærmere. Men de er søte da når de holder på. Andre dyr vil de bare hoppe rundt og leke med. Anonymkode: defe9...8e3 Da har du en whippet som ikke er rasetypisk. Rasen er avlet som jakthund og en rasetypisk whippet skal forfølge og prøve å nedlegge mindre vilt ved mulighet. Anonymkode: b836f...a3e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:46 #16 Skrevet torsdag kl. 11:46 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jakthunder som er jakthunder dreper alt de kommer over. Anonymkode: 1b896...22b Det er det dummeste jeg har hørt vi har 3 jakthunder. Og de har aldri drept noen. De sporer opp elgen, får den til å stå og loser ,evnt kommer til oss for at vi ska følge opp. Anonymkode: 38161...4cb 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:33 #17 Skrevet torsdag kl. 12:33 Har terrier. Den tok HELDIGVIS en mus som hadde forvillet seg inn hjemme. Den elsker å sette seg under et tre og bjeffe for a fugler skal lette. Det er action nok visst, for når en fugl satt skadet i vegkanten og ville vært et lett offer, gikk hun rett forbi. Ute følger hun spor hvis det er katter, men har aldri skadet noen og går aldri langt bort. Andre spor er ikke interessante nok. Lar henne alltid gå fri i skogen så lenge jeg ikke møter andre folk eller det er nært beitedyr. De trenger det, både for kropp og sjel. Styre sitt eget tempo, ikke bli slept/ bremset av et bånd konstant. Anonymkode: 905e1...34e 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:39 #18 Skrevet torsdag kl. 12:39 Shih tzuen min stakk av en gang og kon tilbake med ei dau mus. Anonymkode: 19542...1c7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:52 #19 Skrevet torsdag kl. 12:52 Mine foreldres field spaniel har kommet dragende med både bisamrotte og en hoggorm 😨 fra egen eiendom. Min cocker spaniel var til passing der som ung, og tok en hareunge som var forlatt alene. Senere har han vært null interessert i noe annet enn ender, men jeg lar ham ikke løpe fritt andre steder enn på eiendommen til mine foreldre. Anonymkode: 8d48c...d7e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:03 #20 Skrevet torsdag kl. 13:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da har du en whippet som ikke er rasetypisk. Rasen er avlet som jakthund og en rasetypisk whippet skal forfølge og prøve å nedlegge mindre vilt ved mulighet. Anonymkode: b836f...a3e Forfølge og nedlegge men ikke drepe. Rasen skal ikke ødelegge skinnet på byttet sitt og er blant annet spesifikt retta mot kanin. Der var både pels og kjøtt viktig så whippeten skal rulle byttet og holde det men ikke bite. Aportering er ikke rasetypisk så det er mer uvanlig at de kommer tilbake til eier med noe slik ts etterspørr. Anonymkode: e2b5f...7fd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå