Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har akkurat fått vite at jeg mest sannsynlig er gravid med jente nr 3. Og helt ærlig - jeg håpet så veldig på en gutt denne gangen💙

OUL er enda 4 uker unna, men på ultralyd nå så det veldig ut som jente. Er såklart mest glad for en frisk baby, men ønsket veldig en gutt nå. 

Anonymkode: 19769...e20

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt ❤️ 

Det er helt ok å tenke slik, ingenting galt i det 😇

Anonymkode: 353db...dd1

• Hjerte 2
Skrevet

Forstår deg godt ❤️ jeg har to gutter og håper det er en jente denne gangen. Jeg er mest innstilt på gutt da det er det jeg tydligvis produserer 😂 kommer nok til å bli litt skuffet om det er en gutt likevel, men vet det går seg til og det viktigste er såklart en frisk baby ❤️

Anonymkode: 9578d...137

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Forstår deg godt ❤️ jeg har to gutter og håper det er en jente denne gangen. Jeg er mest innstilt på gutt da det er det jeg tydligvis produserer 😂 kommer nok til å bli litt skuffet om det er en gutt likevel, men vet det går seg til og det viktigste er såklart en frisk baby ❤️

Anonymkode: 9578d...137

Vi skulle byttet, her lager vi bare jenter tydeligvis😂❤️ Tusen takk for forståelse😍

Skrevet

Det må være lov å kjenne på, tenker jeg🥰 de fleste ønsker vel å oppleve å ha begge kjønn men tenk så gøy det blir for barna dine å ha to søsken av samme kjønn da🥰 mannen min har en bror og de er verdens beste venner, selv har jeg (kvinne) også en bror og har hele livet kjent på et savn etter en søster💛 Problemet er jo hvis disse følelsene vedvarer lenge etter babyen er født også, du får problemer med å knytte deg til babyen etc.

Anonymkode: d5a49...9d9

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det må være lov å kjenne på, tenker jeg🥰 de fleste ønsker vel å oppleve å ha begge kjønn men tenk så gøy det blir for barna dine å ha to søsken av samme kjønn da🥰 mannen min har en bror og de er verdens beste venner, selv har jeg (kvinne) også en bror og har hele livet kjent på et savn etter en søster💛 Problemet er jo hvis disse følelsene vedvarer lenge etter babyen er født også, du får problemer med å knytte deg til babyen etc.

Ja, er jo glad vi skal ha en til og blir like glad i barnet uansett kjønn :) Bare godt å få luftet skuffelsen litt❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De fleste? Jeg kjenner svært få som er opptatt av hvilket kjønn det er, heldigvis 

Anonymkode: 742dc...954

• Liker 4
Skrevet

Jeg har tre jenter, og ved siste jenta håpet jeg så inderlig på å få en liten gutt. Var nok litt skuffet, hvis man i det hele tatt kan kalle det det. Men dette var jo siste barnet vårt, og jeg har alltid tenkt at jeg skulle få en liten gutt.

Minstejenta har fylt ett år, og søskenflokken er helt perfekt og komplett. La deg selv være litt skuffa, men jeg kan så og si garantere at den følelsen går helt bort ❤️

Anonymkode: 649f4...792

• Hjerte 2
Skrevet

Ikke ta dette som kritikk, men jeg har alltid syntes det har vært litt rart å ønske seg et bestemt kjønn. Som barn ønsket jeg nok en datter, fordi det føltes mest naturlig for meg som kvinne. Men når man blir gravid er sjansen for kjønn jo 50/50, og forhåpentligvis får man ikke barn med det ene kjønn som mål.

Jeg har to gutter, og jeg elsker å være guttemamma. Jeg kunne også elsket å være jentemamma, eller ha en av hvert. Jeg vet også at tenåringsjenter kan være utfordrende – ikke at gutter ikke har sine egne utfordringer.

Jeg har selv vokst opp uten min egen far, og vet hvor spesielt forholdet mellom far og datter eller mor og sønn kan være. Det betyr ikke at man automatisk får et bedre forhold med det ene kjønnet enn det andre, men erfaringene våre former oss. Jeg har et greit forhold til min mor, men jeg skulle virkelig ønske jeg hadde hatt min far. For meg handler det ikke om kjønn, men om fantasien om hvem barnet kan bli.

Det viktigste er at barna er friske – det er det aller beste.

Men jeg lurer på noe: hva er det spesifikt som gjør at du ønsker et annet kjønn? Kan jeg spørre om det? Noen forskere mener at slike ønsker ofte handler mer om fantasi og forestillinger enn biologisk kontroll. 

• Nyttig 2
Skrevet

Det er litt trist med skuffelse? 

Anonymkode: 9b264...cb3

Skrevet

De fleste får samme kjønn med samme partner. Far avgjør kjønn genetisk, noen produserer flere X eller Y kromosomer. 

Bytt mann til en som har flere barn av det kjønnet du ønsker.

Anonymkode: ed824...dea

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du vurderer barn nr 4 for å få jente, så kan det hjelpe å la sæden ligge inni deg i 3-4 dager minst, før eggløsning. Jentesæd lever lengre, guttesæd er raskere. Vi har fått to jenter med denne metoden, og en gutt ved sex rett på eggløsning. Det er eldste og yngste som er jenter. Det var 7 dagers sæd med begge jentene

Anonymkode: 76d9b...8ee

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg har tre gutter😍 Yngste var jente på ul, men ut kom gutt nr 3😄 Ville ikke byttet for alt i verden, selv om jeg sørget litt over jenta jeg "mistet". Var blitt vant til tanken på ei lita jente.. Guttene mine er et flott trekløver ungdommer nå💕

Anonymkode: 28d43...467

• Hjerte 2
Skrevet

Dette vet jeg fra Sims, du må høre på popp musikk og spise jordbær! mye større sjangse å få jente

Anonymkode: a5d7b...13a

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Kunne adopsjon vært mulighet for nr 4? Litt mer mulighet å "velge" kjønn der 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette vet jeg fra Sims, du må høre på popp musikk og spise jordbær! mye større sjangse å få jente

gulrøtter + alternativ musikk for gutt

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De fleste får samme kjønn med samme partner. Far avgjør kjønn genetisk, noen produserer flere X eller Y kromosomer. 

Anonymkode: ed824...dea

Men mange menn har jo begge kjønn og ganske lik fordeling? 

Anonymkode: 94efc...26a

• Liker 2
Skrevet

Prøvde dette trikset med å få jente , men ble aldri gravid . Virket ikke som sæden levde så lenge . Ble gravid på eggløsningsdag.

Anonymkode: 41023...cce

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kunne adopsjon vært mulighet for nr 4? Litt mer mulighet å "velge" kjønn der 😂

Det stemmer ikke. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 0.22):

Ja, for det er alt dette handler om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...