AnonymBruker Skrevet 4. november #21 Skrevet 4. november DesmondMiles skrev (59 minutter siden): Men har dere sendt ut "save the date" da? Jeg har allerede fått det til bryllup i september 2026, så om dere ikke har sendt ut det, så burde dere nok få sendt ut innbydelse raskt. Jeg har fått for sommeren -27. Strålende for planleggingen vår. DesmondMiles skrev (9 minutter siden): Du tøyser nå, eller hva? Da vi booket lokale for bryllupet vårt i mars 2017, så var det kun igjen to ledige lørdager fra starten av mai til slutten av september 2018. Dette er helt vanlig for populære lokaler i Oslo-området. Hun tok vel for gitt at siden de ikke har invitert eller gitt beskjed om datoen så har de heller ikke bestilt før nå. Veldig rart å ha bestilt lokale en sånn dag uten å ha ingormert gjestene. Anonymkode: 735f8...36d 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #22 Skrevet 4. november DesmondMiles skrev (11 minutter siden): Du tøyser nå, eller hva? Da vi booket lokale for bryllupet vårt i mars 2017, så var det kun igjen to ledige lørdager fra starten av mai til slutten av september 2018. Dette er helt vanlig for populære lokaler i Oslo-området. Du tenker ikke at det er en grunn til at akkurat den lørdagen var ledig? Anonymkode: 2d214...c29 2
DesmondMiles Skrevet 4. november #23 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du tenker ikke at det er en grunn til at akkurat den lørdagen var ledig? Anonymkode: 2d214...c29 Snakker du om meg eller TS nå…?
AnonymBruker Skrevet 4. november #24 Skrevet 4. november DesmondMiles skrev (1 minutt siden): Snakker du om meg eller TS nå…? Beklager, blandet deg med TS. Anonymkode: 2d214...c29
AnonymBruker Skrevet 4. november #25 Skrevet 4. november Vi gifta oss i pinsa. Halvparten av gjestene var langveisfarende og var glade for å ha en dag ekstra til å reise på. Ingen av familiene har noen tradisjon på å reise bort i pinsa heller. Det er fint å ikke måtte hive seg i bilen/flyet/buss tidlig søndagsmorra etter bryllup for å komme seg på jobb mandagen. Anonymkode: 989ea...811 3
AnonymBruker Skrevet 4. november #26 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi gifter oss pinseaften neste år. Ser av en annen tråd her inne, at det tydeligvis ikke er en god dag å legge bryllupet til. Men vi har bestilt både kirke og lokale. Bør vi sender ut innbydelse allerede nå? Anonymkode: 02ba3...68b Om du har lest den andre tråden, så oppfattet du vel hva den dominerende meningen var? Konklusjon i den andre tråden: Velger du deg en langhelg i forbindelse med helligdager/høytider bør du være minimum et år i forkant, da veldig mange har lagt planer på slike dager. Anonymkode: 674a7...032 2
AnonymBruker Skrevet 4. november #27 Skrevet 4. november Syns datoen er fin, deilig med langhelg! Er heller ikke i et miljø der pinsen er "reservert" til andre planer og reiser, sånn som det gjerne er med jul og påske. Men jeg hadde sendt ut invitasjoner eller save the date fort ja, er jo bare et godt halvår til Anonymkode: e7bb0...a66
AnonymBruker Skrevet 4. november #28 Skrevet 4. november Nå skal jeg være skikkelig egoistisk grinebiter her. Jeg syns det er skikkelig kjipt med invitasjoner til alt mulig sånt i helger hvor man endelig har anledning til en etterlengtet ekstra fridag eller mulighet til å reise bort. Men det sagt, jeg hadde selvsagt prioritert rund dag/bryllup/andre større begivenheter selv om jeg helst ville vært hjemme. Anonymkode: 02bc7...e6b
AnonymBruker Skrevet 4. november #29 Skrevet 4. november I min familie skal halvparten i konfirmasjon den dagen. Synes du bør forhøre deg med dine nærmeste om datoen passer Anonymkode: f70d8...f5c
AnonymBruker Skrevet 4. november #30 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bør vi sender ut innbydelse allerede nå? Anonymkode: 02ba3...68b Har dere ikke sendt save the date? Nå begynner det å haste. Anonymkode: 2ca7f...019 1
Brunello Skrevet 4. november #31 Skrevet 4. november Jeg tror mange mener det er mer enn god nok tid i forkant å invitere nå. De som sender ut save the date lapper flere år i forvegen er alt for opptatt av eget bryllup. Og det er ikke veldig vanlig å ha bestilt reiser 7-8 måneder før en skal reise bort. Det desidert vanligste er 3-6 måneder før avreise. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november #32 Skrevet 4. november Brunello skrev (4 minutter siden): Og det er ikke veldig vanlig å ha bestilt reiser 7-8 måneder før en skal reise bort. Det desidert vanligste er 3-6 måneder før avreise. Pinseaften er 23. mai. Jeg har i hvert fall bestilt reise og opphold til den helga for lenge siden. Anonymkode: 2ca7f...019 1
Brunello Skrevet 4. november #33 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (17 minutter siden): I min familie skal halvparten i konfirmasjon den dagen. Synes du bør forhøre deg med dine nærmeste om datoen passer Anonymkode: f70d8...f5c Veldig ofte er de som gifter seg i en alder der venner og nærmeste familie ikke har barn i konfirmant-alder.
Brunello Skrevet 4. november #34 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pinseaften er 23. mai. Jeg har i hvert fall bestilt reise og opphold til den helga for lenge siden. Anonymkode: 2ca7f...019 Pinsen er ikke en veldig stor utfartshelg til utlandet. Statistikk viser at den store majoriteten som reiser bort drar på hytta. Det kan man droppe for et bryllup. 4
AnonymBruker Skrevet 4. november #35 Skrevet 4. november Hvis du har lest den andre tråden var dette et pussig spørsmål. Anonymkode: 85ed5...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #36 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi gifter oss pinseaften neste år. Ser av en annen tråd her inne, at det tydeligvis ikke er en god dag å legge bryllupet til. Men vi har bestilt både kirke og lokale. Bør vi sender ut innbydelse allerede nå? Anonymkode: 02ba3...68b Ja dere burde iallefall sendt en save the date, men ja dere burde få ut invitasjoner. Anonymkode: cc621...3a4
AnonymBruker Skrevet 7. november #37 Skrevet 7. november Her var det mye negativitet. Hvis dere har gjester som må reise til bryllupet, er det jo en fordel med langhelg og en ekstra fridag. Send ut invitasjonene nå i november, så blir nok dette bra. Lykke til!! Anonymkode: 4c756...610 1
AnonymBruker Skrevet 7. november #38 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her var det mye negativitet. Hvis dere har gjester som må reise til bryllupet, er det jo en fordel med langhelg og en ekstra fridag. Send ut invitasjonene nå i november, så blir nok dette bra. Lykke til!! Anonymkode: 4c756...610 Ja da er det en fordel,men da bør man også invitere før folk lager andre planer. Bestiller turer osv. Anonymkode: cc621...3a4
AnonymBruker Skrevet 8. november #39 Skrevet 8. november Vi gifter oss fredagen etter påske og det er ingen som har sagt at det var dumt, og de må reise og bo på hotell. Vi var ute i god tid med save the date. Anonymkode: a7245...20b
AnonymBruker Skrevet 9. november #40 Skrevet 9. november Du kan da ha bryllupet når du vil, men du må da være ute i god tid med invitasjonene. Det har dere ikke vært. "Sett av datoen" burde vært sendt ut for et par måneder siden. Anonymkode: 0435c...d45
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå