AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:00 #1 Skrevet tirsdag kl. 13:00 Vi gifter oss pinseaften neste år. Ser av en annen tråd her inne, at det tydeligvis ikke er en god dag å legge bryllupet til. Men vi har bestilt både kirke og lokale. Bør vi sender ut innbydelse allerede nå? Anonymkode: 02ba3...68b
DesmondMiles Skrevet tirsdag kl. 13:03 #2 Skrevet tirsdag kl. 13:03 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi gifter oss pinseaften neste år. Ser av en annen tråd her inne, at det tydeligvis ikke er en god dag å legge bryllupet til. Men vi har bestilt både kirke og lokale. Bør vi sender ut innbydelse allerede nå? Anonymkode: 02ba3...68b Jøss, er det en dårlig dag å legge bryllupet til? Hadde jeg aldri tenkt over! Endret tirsdag kl. 13:03 av DesmondMiles 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:06 #3 Skrevet tirsdag kl. 13:06 DesmondMiles skrev (2 minutter siden): Jøss, er det en dårlig dag å legge bryllupet til? Hadde jeg aldri tenkt over! Jeg tenkte selv det var en god dag 😅 Anonymkode: 02ba3...68b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:08 #4 Skrevet tirsdag kl. 13:08 Har dere ikke sendt ut invitasjon hadde jeg heller flyttet bryllupet en uke eller to. Pinsen, påsken og jula er dårlige tidspunkt å arrangere noe hvis en faktisk ønsker at flest mulig skal komme. Det er en av få helger i året de fleste faktisk kan reise bort uten å ta ekstra dager fri. Det er faktisk mer spennende for de fleste enn et bryllup. Anonymkode: 2d214...c29 9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:10 #5 Skrevet tirsdag kl. 13:10 Er vel ikke verre med bryllup i pinsen enn det er med konfirmasjoner? Burde kanskje sende ut «save the date»? Anonymkode: 9b0bc...707
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:11 #6 Skrevet tirsdag kl. 13:11 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har dere ikke sendt ut invitasjon hadde jeg heller flyttet bryllupet en uke eller to. Pinsen, påsken og jula er dårlige tidspunkt å arrangere noe hvis en faktisk ønsker at flest mulig skal komme. Det er en av få helger i året de fleste faktisk kan reise bort uten å ta ekstra dager fri. Det er faktisk mer spennende for de fleste enn et bryllup. Anonymkode: 2d214...c29 Det er ikke bare å flytte dato. Lokalet har lang venteliste. Anonymkode: 02ba3...68b
DesmondMiles Skrevet tirsdag kl. 13:12 #7 Skrevet tirsdag kl. 13:12 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har dere ikke sendt ut invitasjon hadde jeg heller flyttet bryllupet en uke eller to. Pinsen, påsken og jula er dårlige tidspunkt å arrangere noe hvis en faktisk ønsker at flest mulig skal komme. Det er en av få helger i året de fleste faktisk kan reise bort uten å ta ekstra dager fri. Det er faktisk mer spennende for de fleste enn et bryllup. Anonymkode: 2d214...c29 En tredjedel av arbeidsstyrken jobber helg og røde dager... Endret tirsdag kl. 13:12 av DesmondMiles 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:14 #8 Skrevet tirsdag kl. 13:14 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har dere ikke sendt ut invitasjon hadde jeg heller flyttet bryllupet en uke eller to. Pinsen, påsken og jula er dårlige tidspunkt å arrangere noe hvis en faktisk ønsker at flest mulig skal komme. Det er en av få helger i året de fleste faktisk kan reise bort uten å ta ekstra dager fri. Det er faktisk mer spennende for de fleste enn et bryllup. Anonymkode: 2d214...c29 Tror jeg aldri har hatt fri i pinsen jeg. Anonymkode: 8c74f...bbf
Umbreon Skrevet tirsdag kl. 13:14 #9 Skrevet tirsdag kl. 13:14 Synes datoen er grei, men synes dere er for sent ute hvis dere ikke har informert om datoen ennå. Det er en god del mennesker som planlegger så langt fram. 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:15 #10 Skrevet tirsdag kl. 13:15 Hvordan var responsen på svar the date? Anonymkode: 35ad4...61f
Lyslys Skrevet tirsdag kl. 13:16 #11 Skrevet tirsdag kl. 13:16 Vi skal bort i pinsen, men hadde jeg fått en invitasjon hadde jeg kunnet gjort om på planene i god tid.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:17 #12 Skrevet tirsdag kl. 13:17 Jeg skal i konfirmasjon pinsehelgen, så er vel greit å ha bryllup da også. Anonymkode: 9d701...06f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:20 #13 Skrevet tirsdag kl. 13:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skal i konfirmasjon pinsehelgen, så er vel greit å ha bryllup da også. Anonymkode: 9d701...06f Det er vel gjerne det som er problemet? Veldig mange som skal i konfirmasjon i mai. Anonymkode: c3d15...e2b
Forenkle Skrevet tirsdag kl. 13:22 #14 Skrevet tirsdag kl. 13:22 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi gifter oss pinseaften neste år. Ser av en annen tråd her inne, at det tydeligvis ikke er en god dag å legge bryllupet til. Men vi har bestilt både kirke og lokale. Bør vi sender ut innbydelse allerede nå? Anonymkode: 02ba3...68b Datoen er fin, men det er absolutt på tide å sende ut invitasjoner, eller i allefall "sett av datoen". Jeg vet allerede at jeg ikke kunne kommet, da vi skal i min nevøs konfirmasjon den helgen. Og i påsken har vi bestilt flybilletter, det gjorde vi i juli. Bare sånn for å forklare tidshorisonten for planlegging av å reise bort. 4
DesmondMiles Skrevet tirsdag kl. 13:22 #15 Skrevet tirsdag kl. 13:22 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tenkte selv det var en god dag 😅 Anonymkode: 02ba3...68b Men har dere sendt ut "save the date" da? Jeg har allerede fått det til bryllup i september 2026, så om dere ikke har sendt ut det, så burde dere nok få sendt ut innbydelse raskt.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:24 #16 Skrevet tirsdag kl. 13:24 Det er nok ikke noe problem i seg selv å gifte seg i pinsehelgen. Men det er en helg mange reiser bort, det er konfirmasjoner og mye som skjer. Så dere burde jo ha sendt ut invitasjoner for lenge siden. Anonymkode: fc02a...466 2 1
Rødvinsfilosofen Skrevet tirsdag kl. 13:27 #17 Skrevet tirsdag kl. 13:27 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi gifter oss pinseaften neste år. Ser av en annen tråd her inne, at det tydeligvis ikke er en god dag å legge bryllupet til. Men vi har bestilt både kirke og lokale. Bør vi sender ut innbydelse allerede nå? Anonymkode: 02ba3...68b Pinse-, St.Hans og Nyttårsaften er vel noen av de aller vanligste dagen å gifte seg på? 😅 I tillegg til siste helgen i mai/første helgen i juni? Hvis dere skal ha veldig mange gjester, hvor av mange må reise langt, så synes jeg dere kanskje er litt sent ute med å skulle invitere. Er dere voksne, nærmeste venner og familie bor på samme sted, osv, så er det jo bare å sende ut invitasjoner i løpet av julen.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:10 #18 Skrevet tirsdag kl. 14:10 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det er ikke bare å flytte dato. Lokalet har lang venteliste. Anonymkode: 02ba3...68b Lang venteliste? Du har reservert det et halvt år i forveien, det er da ikke lang tid. Anonymkode: f091d...fff 1 1
DesmondMiles Skrevet tirsdag kl. 14:13 #19 Skrevet tirsdag kl. 14:13 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lang venteliste? Du har reservert det et halvt år i forveien, det er da ikke lang tid. Anonymkode: f091d...fff Du tøyser nå, eller hva? Da vi booket lokale for bryllupet vårt i mars 2017, så var det kun igjen to ledige lørdager fra starten av mai til slutten av september 2018. Dette er helt vanlig for populære lokaler i Oslo-området.
Kålrota Skrevet tirsdag kl. 14:17 #20 Skrevet tirsdag kl. 14:17 Har dere ikke varslet venner og bekjente om datoen? Da er det seint. Hvis gjestene vet dato, går det greit å vente med innbydelser. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå