Gå til innhold

Bryllup pinseaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss pinseaften neste år. Ser av en annen tråd her inne, at det tydeligvis ikke er en god dag å legge bryllupet til. Men vi har bestilt både kirke og lokale.

Bør vi sender ut innbydelse allerede nå?

Anonymkode: 02ba3...68b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi gifter oss pinseaften neste år. Ser av en annen tråd her inne, at det tydeligvis ikke er en god dag å legge bryllupet til. Men vi har bestilt både kirke og lokale.

Jøss, er det en dårlig dag å legge bryllupet til? Hadde jeg aldri tenkt over!

Endret av DesmondMiles
  • Liker 1
Skrevet
DesmondMiles skrev (2 minutter siden):

Jøss, er det en dårlig dag å legge bryllupet til? Hadde jeg aldri tenkt over!

Jeg tenkte selv det var en god dag 😅

Skrevet

Har dere ikke sendt ut invitasjon hadde jeg heller flyttet bryllupet en uke eller to. Pinsen, påsken og jula er dårlige tidspunkt å arrangere noe hvis en faktisk ønsker at flest mulig skal komme.

Det er en av få helger i året de fleste faktisk kan reise bort uten å ta ekstra dager fri. Det er faktisk mer spennende for de fleste enn et bryllup.

Anonymkode: 2d214...c29

• Liker 9
Skrevet

Er vel ikke verre med bryllup i pinsen enn det er med konfirmasjoner? Burde kanskje sende ut «save the date»?

Anonymkode: 9b0bc...707

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har dere ikke sendt ut invitasjon hadde jeg heller flyttet bryllupet en uke eller to. Pinsen, påsken og jula er dårlige tidspunkt å arrangere noe hvis en faktisk ønsker at flest mulig skal komme.

Det er en av få helger i året de fleste faktisk kan reise bort uten å ta ekstra dager fri. Det er faktisk mer spennende for de fleste enn et bryllup.

Det er ikke bare å flytte dato. Lokalet har lang venteliste.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En tredjedel av arbeidsstyrken jobber helg og røde dager...

Endret av DesmondMiles
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror jeg aldri har hatt fri i pinsen jeg. 

Anonymkode: 8c74f...bbf

Skrevet

Synes datoen er grei, men synes dere er for sent ute hvis dere ikke har informert om datoen ennå. Det er en god del mennesker som planlegger så langt fram. 

• Liker 4
Skrevet

Hvordan var responsen på svar the date? 

Anonymkode: 35ad4...61f

Skrevet

Vi skal bort i pinsen, men hadde jeg fått en invitasjon hadde jeg kunnet gjort om på planene i god tid.

Skrevet

Jeg skal i konfirmasjon pinsehelgen, så er vel greit å ha bryllup da også. 

Anonymkode: 9d701...06f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal i konfirmasjon pinsehelgen, så er vel greit å ha bryllup da også. 

Anonymkode: 9d701...06f

Det er vel gjerne det som er problemet? Veldig mange som skal i konfirmasjon i mai. 

Anonymkode: c3d15...e2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Datoen er fin, men det er absolutt på tide å sende ut invitasjoner, eller i allefall "sett av datoen".

Jeg vet allerede at jeg ikke kunne kommet, da vi skal i min nevøs konfirmasjon den helgen. Og i påsken har vi bestilt flybilletter, det gjorde vi i juli.  Bare sånn for å forklare tidshorisonten for planlegging av å reise bort.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tenkte selv det var en god dag 😅

Men har dere sendt ut "save the date" da? Jeg har allerede fått det til bryllup i september 2026, så om dere ikke har sendt ut det, så burde dere nok få sendt ut innbydelse raskt. 

Skrevet

Det er nok ikke noe problem i seg selv å gifte seg i pinsehelgen. Men det er en helg mange reiser bort, det er konfirmasjoner og mye som skjer. 

Så dere burde jo ha sendt ut invitasjoner for lenge siden. 

Anonymkode: fc02a...466

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Pinse-, St.Hans og Nyttårsaften er vel noen av de aller vanligste dagen å gifte seg på? 😅

I tillegg til siste helgen i mai/første helgen i juni?

Hvis dere skal ha veldig mange gjester, hvor av mange må reise langt, så synes jeg dere kanskje er litt sent ute med å skulle invitere.

Er dere voksne, nærmeste venner og familie bor på samme sted, osv, så er det jo bare å sende ut invitasjoner i løpet av julen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er ikke bare å flytte dato. Lokalet har lang venteliste.

Lang venteliste? Du har reservert det et halvt år i forveien, det er da ikke lang tid. 

Anonymkode: f091d...fff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lang venteliste? Du har reservert det et halvt år i forveien, det er da ikke lang tid. 

Anonymkode: f091d...fff

Du tøyser nå, eller hva? Da vi booket lokale for bryllupet vårt i mars 2017, så var det kun igjen to ledige lørdager fra starten av mai til slutten av september 2018. Dette er helt vanlig for populære lokaler i Oslo-området.

Skrevet

Har dere ikke varslet venner og bekjente om datoen? Da er det seint. 
Hvis gjestene vet dato, går det greit å vente med innbydelser. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...