Gå til innhold

Hva er greia med de som ikke klarer si takk eller hei?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere nemlig. En kollega av meg sier ikke takk hvis jeg gjør noe for han på jobb. Ikke takk for gava etter han ble far. Ikke takk for skyssen når han spør om å sitte på hjem. Og når jeg møter på han på butikken for eksempel så sier han ikke hei, selv om han ser meg. Han tror nok ikke jeg ser at han faktisk har reigistrert han. Så når jeg går forbi han og smilende sier hei i forbifarten så bare later han som han ikke hører. Møtte han i en annen by helt tilfeldig og jeg gikk jo bort og sa til han at dette var overraskende å møte på han her. Da brukte han kjempelang tid på å respondere, ser på meg før han snur seg til ungene, putter varer i bilen osv, OG SÅ begynner han såvidt i prate til meg. Og nei jeg er ikke en irriterende klegg, jeg har mange venner og er godt likt men liker også min space. Men å være grei mot andre liker jeg jo også.

Samme med ei bekjent. Møtte på henne på skogstur. Jeg sier hei og smiler, spør hvordan det går. Og hun ser sur ut og mumler ett eller annet jeg ikke hører og bare går vekk videre inn i skogen. Jeg bare eh hæ okey jeg skulle nå bare si hei.

En venninne av meg er også sånn. Sånn nølende og klarer ikke si hei tilbake når jeg møter på henne og sier hei til henne i forbifarten. Ikke noe takk der heller. Jeg skjønner enkelte synes det er kleint å si takk, men er det noe bedre å virke misfornøyd med en gave da? Eller bare le vekk at man får en gave eller at noen låner deg penger??

Er jeg den eneste som misliker sånne sure olme mennesker og har lyst til å riste de?? Hva med å bare svare HEI eller i det minste et nikk eller et smil? 

Anonymkode: f56f0...c76

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert de samme som ikke åpner døra når det ringer på, eller ikke tar telefonen fra nummere som ikke er lagret i kontaktlisten. 

Slike gjør jeg en av to ting med-enten hilser jeg overdrevent «Heiii!!», eller jeg bare lar være. 

Anonymkode: 2327f...723

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De er vel ikke så interessert i å snakke med deg da?

Anonymkode: 72049...434

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

kanskje de aldri lærte seg normal høflighet eller folkeskikk ffra deres egne foreldre?  

Anonymkode: 40290...234

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikkert de samme som ikke åpner døra når det ringer på, eller ikke tar telefonen fra nummere som ikke er lagret i kontaktlisten

Slike gjør jeg en av to ting med-enten hilser jeg overdrevent «Heiii!!», eller jeg bare lar være. 

Anonymkode: 2327f...723

Ler hver gang jeg hører om slike. De hadde ikke overlevd i hustelefon tiden 😅

Anonymkode: 20c61...3a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ler hver gang jeg hører om slike. De hadde ikke overlevd i hustelefon tiden 😅

Anonymkode: 20c61...3a7

Gjorde det ikke da heller. De fikk lese inn en beskjed på svarer. 

Anonymkode: e159c...371

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid jeg får til å si hei sånn i forbifarten. Hvis jeg ikke er forberedt på å snakke så setter stemmen seg liksom fast. Jeg smiler og nikker da, men det virker som mange mener at det ikke telles, og så blir de sure fordi de enten ikke hørte at jeg sa hei, eller så at jeg både nikket, smilte OG vinka. 

Anonymkode: d3e75...e0a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier alltid hei eller takk. Ønsker også folk god bedring hvis de sier de er syk. Føler det er høflig å gjøre det og gjør hverdagen litt lysere også. Er nok av triste ting som skjer i verden og hvorfor kan vi ikke være mer hyggeligere i mot hverandre? Hei, takk eller god bedring burde alle klare å si. 

Anonymkode: 19fc7...f84

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig så har de det vanskelig. Det pleier jeg å tenke.

Anonymkode: ed203...e69

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg ts. Alt for mange slike. Tror de er redd for invasjon i heimen eller noe hvis de hilser. Jeg forstår det ikke, og for meg virker sånne mennesker mindre intelligente, har en diagnose eller en kombinasjon av begge.

Anonymkode: 147b8...fd4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mange uhøflige folk som manglar folkeskikk. Kjenner nokre sånne eg og. Surrar inni si eiga ego-boble.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...