AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #1 Skrevet 4. november 2025 Jeg har alltid spist mye egg, så det er merkelig at dette har oppstått for ca 5 mnd siden. Nå blir jeg alltid kvalm etter å ha spist egg! Det gjelder særlig kokt egg, og ikke så mye speilegg, er ikke det rart? I dag blandet jeg et egg inn i havregrøten, og ca 20 min etterpå følte jeg meg utrolig kvalm og oppblåst. Det kommer alltid ganske kort tid etter å ha spist egget. Kan det være allergi? Anonymkode: ebf37...28b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2025 #2 Skrevet 5. november 2025 Er det ikke noe med eggeplomme og gastroplager? Tror man skal unngå det om man har plager i magesekk og spiserør, så det kan stemme Prøv med eggehvite en gang å se hva som skjer da kanskje? Anonymkode: 4243c...dc4 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #3 Skrevet 6. november 2025 Klart du blir kvalm av havregrøt og egg,alle blir det. Anonymkode: 5f551...a30 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #4 Skrevet 6. november 2025 Egg i havregrøten! Da hadde jeg også blitt kvalm. Anonymkode: 21dc1...193 1
Perfume Skrevet 6. november 2025 #5 Skrevet 6. november 2025 Jeg blir også kvalm av egg, dog ikke av egg sammen med andre ting ( røre, deig osv) Aner ikke hvorfor, men gjelder kokte egg..
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #6 Skrevet 6. november 2025 Jeg blir ekstremt oppblåst av havre… Anonymkode: e3d47...b8d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #7 Skrevet 6. november 2025 Har du noen allergier? Jeg lærte nylig at hva hønene spiser innvirker meg selv også😂 jeg er allergisk mot fisk og blir kjempe dårlig av egg hvor hønene har spist fiskefôr😅 Har alltid blitt det, men visste ikke koblingen før for ett år eller to siden, helt sprøtt. Så det kan jo være noe slik? Nå kjøper jeg kun lokale økologiske egg rett fra bonden og vet hva hønene spiser, derfor aldri blitt dårlig igjen😁 Anonymkode: 8e0cb...e71 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #8 Skrevet 6. november 2025 Virus dyrkes i egg. Ikke i egg som vi spiser, men det brukes mye egg i laboratorier som virus vekstmedium, også hele egg, de har virusene rett oppi der. Så virus elsker altså egg. Anonymkode: 21dc1...193
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #9 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Klart du blir kvalm av havregrøt og egg,alle blir det. Anonymkode: 5f551...a30 Nei, å røre inn et egg før grøten er ferdig kokt er faktisk ikke kvalmende.... Anonymkode: aa9ff...34b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå