Gå til innhold

Kvalm av egg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid spist mye egg, så det er merkelig at dette har oppstått for ca 5 mnd siden. Nå blir jeg alltid kvalm etter å ha spist egg! Det gjelder særlig kokt egg, og ikke så mye speilegg, er ikke det rart?

I dag blandet jeg et egg inn i havregrøten, og ca 20 min etterpå følte jeg meg utrolig kvalm og oppblåst. Det kommer alltid ganske kort tid etter å ha spist egget. Kan det være allergi?

Anonymkode: ebf37...28b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke noe med eggeplomme og gastroplager? Tror man skal unngå det om man har plager i magesekk og spiserør, så det kan stemme 

Prøv med eggehvite en gang å se hva som skjer da kanskje? 

Anonymkode: 4243c...dc4

• Liker 1
Skrevet

Klart du blir kvalm av havregrøt og egg,alle blir det.

Anonymkode: 5f551...a30

• Liker 1
Skrevet

Egg i havregrøten! Da hadde jeg også blitt kvalm.

Anonymkode: 21dc1...193

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir også kvalm av egg, dog ikke av egg sammen med andre ting ( røre, deig osv) 

Aner ikke hvorfor, men gjelder kokte egg.. 

Skrevet

Jeg blir ekstremt oppblåst av havre…

Anonymkode: e3d47...b8d

Skrevet

Har du noen allergier? Jeg lærte nylig at hva hønene spiser innvirker meg selv også😂 jeg er allergisk mot fisk og blir kjempe dårlig av egg hvor hønene har spist fiskefôr😅 Har alltid blitt det, men visste ikke koblingen før for ett år eller to siden, helt sprøtt. Så det kan jo være noe slik? Nå kjøper jeg kun lokale økologiske egg rett fra bonden og vet hva hønene spiser, derfor aldri blitt dårlig igjen😁

Anonymkode: 8e0cb...e71

• Nyttig 1
Skrevet

Virus dyrkes i egg. Ikke i egg som vi spiser, men det brukes mye egg i laboratorier som virus vekstmedium, også hele egg, de har virusene rett oppi der. Så virus elsker altså egg.

Anonymkode: 21dc1...193

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klart du blir kvalm av havregrøt og egg,alle blir det.

Anonymkode: 5f551...a30

Nei, å røre inn et egg før grøten er ferdig kokt er faktisk ikke kvalmende....

Anonymkode: aa9ff...34b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...