Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv uten å ha en booking så ville jeg blitt skuffet over at du la det i en langhelg. 

Hadde jeg hatt avtalt/booket tur så hadde jeg dratt på det. Om ikke hadde jeg selvfølgelig kommet  men også syntes at du var kjip som okkuperer en hel langhelg.

Langhelg er hellig, det er ikke så mange av de. Bryllup er best i helt vanlige helger. 

Anonymkode: 5be3a...26f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er kort varsel når det gjelder en høytid. De fleste hyttene er leid ut i mange måneder før folk skal dit..

Når planlegger du og din familie høytider?

Anonymkode: b9426...070

Pleier vanligvis ikke dra til sånne turiststeder i feriene, men gjorde det faktisk i pinsa i år. Bestilte hytte i januar eller februar.

Skrevet
Uanonym bruker skrev (På 9.11.2025 den 9.35):

Pleier vanligvis ikke dra til sånne turiststeder i feriene, men gjorde det faktisk i pinsa i år. Bestilte hytte i januar eller februar.

Men de som pleier å dra, vil gjerne ha det samme stedet de tidligere har leid etc og booker gjerne mye tidligere.. 

Selv har jeg allerede booket ferien min for neste år, og det har mange jeg kjenner..

Et bryllup er en enorm begivenhet for de to som gifter seg, men for mange andre bare noe en er forpliktet til å møtte opp på.. 

Anonymkode: b9426...070

• Liker 3
Skrevet

Synes helt ærlig det er ganske umusikalsk å legge bryllup til en langhelg som er typisk at folk reiser bort eller har faste planer, når du ikke får ræva i gir å inviterer eller sender ut svar the date tidligere. 

Anonymkode: 8eb88...636

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Synes helt ærlig det er ganske umusikalsk å legge bryllup til en langhelg som er typisk at folk reiser bort eller har faste planer, når du ikke får ræva i gir å inviterer eller sender ut svar the date tidligere. 

Anonymkode: 8eb88...636

Er ikke fan av bryllup midt i fellesferien heller jeg.

Anonymkode: 23072...fc7

Skrevet (endret)

Du har ikke eierskap på henne.

Endret av Honey Dew
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 9.59):

Min samboer og jeg ønsker å gifte oss i mai (pinseaften) neste år. Da jeg nevnte det for en av mine nærmeste venninner, sa hun at hun og familien hadde booket hytte sammen med et vennepar den helgen. Jeg ble skikkelig skuffet. Burde hun ikke klare å avlyse en hyttetur?

Hvor langt strekker du deg for å gå i venner sitt bryllup?

Anonymkode: df107...4d2

Kom over deg selv.

Anonymkode: 240f4...6a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 18.50):

Null tanker? Nei, jeg hadde syntes det hadde vært skikkelig kjipt, men sånn må det dessverre bli.

Anonymkode: 28e9b...d9b

Kjipt? Setter jo det andre paret i knipe. 

Anonymkode: 164e8...e63

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 9.59):

Min samboer og jeg ønsker å gifte oss i mai (pinseaften) neste år. Da jeg nevnte det for en av mine nærmeste venninner, sa hun at hun og familien hadde booket hytte sammen med et vennepar den helgen. Jeg ble skikkelig skuffet. Burde hun ikke klare å avlyse en hyttetur?

Hvor langt strekker du deg for å gå i venner sitt bryllup?

Anonymkode: df107...4d2

Det handler ikke bare om ditt bryllup. For å delta i det, må hun skuffe egen familie og den vennefamilien hun allerede har gjort en avtale med. 

Anonymkode: 3a5a1...0f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 20.43):

Sier man det er bryllup, så skjønner selvsagt de andre vennene alvoret. Eller, det hadde jeg i hvert fall automatisk tenkt før jeg leste denne tråden. Må innrømme at jeg er lettere sjokkert over svarene. Jeg hadde forventet at 99% hadde valgt bryllup uten å nøle.

Anonymkode: 28e9b...d9b

Nei. Hadde det vært meg på andre siden av den hytteturbestillingen og min venninne avbestilte turen vår fordi hun i etterkant av bestillingen ble bedt i et bryllup, hadde jeg ikke bare blitt skuffet, men dritforbanna. Jeg har ikke råd til å kaste masse penger ut av vinduet på den måten selv om jeg tjener godt. Det ville vært en stor brist i vennskapet og kanskje ikke vært mulig å reparere igjen. Det er stor mangel på respekt for andre å gjøre slikt.

late_argument skrev (På 5.11.2025 den 20.58):

Ikke for din nærmeste venninne en gang?

Mine nærmeste venninner har alltid gitt meg datoen i svært god tid før bryllupet (da snakker vi over et år), og sørget for at jeg kan den datoen samt at de hadde hatt forståelse for at jeg ikke kunne kommet dersom jeg allerede hadde en booket tur den aktuelle datoen. De lever heldigvis etter samme prinsipp som meg når det kommer til slike ting. 

Anonymkode: b35eb...fa1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 5.26):

Tydeligvis mange trenger lang tid til å planlegge.  Her spurte mannen august om vi skulle gifte oss nyttårsaften der året. Vi sendte ut innbydelser da i begynnelsen av september og giftet oss da den nyttårsaften som kom. Altså 3 mnd . Som vi sa: bryr dem seg om oss kommer de  , ser de ikke sim nøye ja da blir de hjemme.  Så og si alle kom. Var 2 stk som meldte avbud men det kom av sykdom.

Så slik sett er ho da ikke seint ute med å si i fra at ho ska gifte seg. Uansett når du legger opp til selskap er det altid noen som sier nei

Anonymkode: 8d8d6...ec1

Så om du hadde nære venner som hadde booket tur med sin storfamilie til Thailand, i to - tre uker over jul og nyttår, så hadde du ment at de ikke brydde seg, fordi de ikke avlyste turen sin og ble hjemme så de kunne komme i deres bryllup? 
Det er i så fall en veldig sneversynt og egoistisk tankegang. 

Det er vanlig å ha forståelse for at enkelte planer ikke er så lette å endre, når man legger sine planer med kort horisont. 

For TS venninne, så vil jeg tippe at det egentlig bare er venninnen, muligens venninnen og mannen, som er invitert i bryllupet, som er EN dag, midt i en langhelg. 
Det forventes da at venninnen skal avlyse en planlagt langhelg på tur, med et vennepar, og begge pars barn, for at hun skal i et bryllup som ikke angår noen av de andre.
Og at de da antagelig må betale for hytten helt eller delvis uansett, i tillegg til å måtte bli hjemme hele langhelgen, fordi det ikke er tid til å reise før og etter. 

Jeg tenker jo at dersom dette bryllupet hadde vært VELDIG viktig for din venninne, så hadde hun latt mannen og barna reise med vennene, og blitt med på det hun kunne av den turen. 
Altså tatt buss/tog hjem for å delta i bryllupet, for så å reise tilbake igjen til hytta neste dag. 
Veldig tidkrevende for henne, og det hadde kostet litt. Men da hadde det i så fall kun gått ut over henne, og ikke alle de andre hun har planer med. 
På den annen side, så skal dette nok føles VELDIG viktig for henne, hvis hun skal gå glipp av flere dager av hytteturen fordi hun prioriterer deg over tid med barna sine og deres andre venner. 

For alt du vet, kan det jo være at de de skal på tur med oppleves som like nære venner for henne, som det du er.

Anonymkode: 3bccf...dc1

• Liker 3
Skrevet

Hvor ble TS av?

Anonymkode: a6201...913

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...