Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min samboer og jeg ønsker å gifte oss i mai (pinseaften) neste år. Da jeg nevnte det for en av mine nærmeste venninner, sa hun at hun og familien hadde booket hytte sammen med et vennepar den helgen. Jeg ble skikkelig skuffet. Burde hun ikke klare å avlyse en hyttetur?

Hvor langt strekker du deg for å gå i venner sitt bryllup?

Anonymkode: df107...4d2

Nei, altså, dette er pinsen, og hun sammen med flere har allerede planlagt og leid (og kanskje betalt) for denne hytten. Kanskje hun har gledet seg mye. Du kan ikke forvente at alle kan komme den dagen det er bryllup... 

Anonymkode: 17d67...9ea

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo, vi booket nå i helgen. Og i dag informerte jeg venninnen min.

Anonymkode: df107...4d2

Du kan ikke bare booke, og forvente. Hvis det er noen som er ekstra viktig i ditt bryllup, så går du runden og snakker med dem FØR du booker. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Viss venninnen din er så nær som du føler, så hadde hun prioritert bryllupet ditt. Jeg tipper at denne venninnen ikke føler at hun er like nær deg som du føler og dermed med glede har planer som hun ikke "kan" kansellere så langt frem i tid. Beklager, men her hadde jeg bare bitt i det sure eplet og tenkt at dette ikke er noe vennskap å gå videre med. Jeg hadde prioritert bryllup til hode venner over det meste. Og jeg har selv "hatt planer" på bryllupsdagen til andre venninner fordi jeg ikke har lyst til å dra - fordi jeg innerst inne vil avslutte vennskapet.

Anonymkode: 2307b...55c

Atte HÆÆÆ? Kutte ut venninnen fordi hun ikke avlyser sine planer om en tur hun har planlagt med flere og sannsynligvis betalt for? Skal TS kutte denne venninnen fordi hun selv ikke klarer å planlegge så gått? Hjelpes, for en verden! 

• Liker 23
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Enig med flertallet her. Du har informert for sent. Folk legger tidlig planer når det er langhelger og ferier, og det er ikke alltid enkelt å avlyse. Spesielt dersom det er et bryllup folk må reise til, må info ut tidlig. Helst la de nære/viktige gjestene få vite dato mer enn ett år i forkant.

Dersom det var så viktig for deg at hun kommer, er det rart at du ikke sjekket med henne før du satt dato. Vil tro hun også er skuffet, over at du ikke passet på å finne en dato hun kan komme. Hadde jeg vært henne hadde jeg vært ordentlig lei meg over å bli satt i en sånn situasjon. Mange av oss legger stolthet i å holde ord, og avlyser ikke avtaler fordi man plutselig vil prioritere noe annet. Her ville hun skuffet både vennene som kanskje har planlagt lenge og betalt for hytte, og egen familie som sikkert gleder seg, dersom hun hadde avlyst.

Anonymkode: 7c161...8c3

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (1 time siden):

Det er såpass lenge til at jeg lett hadde blitt med i bryllupet om det var min venninne. Send en melding om at du er skuffet over valget hennes. 

Også skal venninnen skuffe andre som hun har planlagt tur og sannsynligvis betalt for? God venninne du.... Det er jo ikke slik at venninnen har gjort dette fordi hun visste det var bryllup. Det er ikke slik at folk kan slippe alle planer for et bryllup med kort varsel! Hjelpes! 

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Man booker ikke et bryllup uten å høre om det passer for de nærmeste! På store dager, hvor jeg planlegger store selskap eller liknende, forsikrer jeg meg alltid om at de nærmeste kan. Det er jo en selvskreven selvfølge! 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt normalt å ikke avlyse slike planer for et bryllup. De har til og med planlagt tur i pinsen i god tid. Er vel heller dere som inviterer sent og burde hatt en save the date tidligere. I tillegg er det normalt å snakke med nærmeste familie og veldig nære venner om bryllupsdato. Spesielt de man tenker «bør» være tilstede. Da får man avklart om noe står i veien før man booker. Man kan ikk forvente at folk slipper det de har i hendene. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er uenig i at 6 mnd er kort varsel, og jeg skjønner skuffelsen.

Samtidig kom jo venninna di i en litt vanskelig situasjon når hun allerede har bestilt hytte sammen med en annen familie. Om hun allerede har betalt for hytta og ikke kan få pengene tilbake om hun avbestiller, "må" hun jo nesten gjennomføre den turen. Jeg hadde ikke ønsket at venninna mi måtte tape tusenvis av kroner og sette en annen familie i en kjip situasjon pga. mitt bryllup heller.

Jeg synes ikke nødvendigvis noen av partene har gjort noe feil her, men at det dessverre ble dårlig timing. Det skjer, det også, uten at noen er slemme.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bursdagen min er midt i fellesferien, men jeg sitter ikke og gråter fordi ingen holdt seg hjemme kun for å spise kake og gi meg gaver, selv når jeg var 7 år forstod jeg slikt! 

Anonymkode: 207c7...4a8

• Liker 7
Skrevet

Giftet meg en pinseaften, informerte de det var viktig å ha med mer enn ett år i forveien. 
Pinsehelgen er en populær helg for å reise bort, etc. så tenker man den bør man være ute i god tid med den informasjonen.

Men, har denne venninnen en viktig rolle som f.eks. forlover? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner deg, hadde også blitt veldig skuffet. Forhåpentligvis gifter du deg bare en gang, hyttetur kan man ta når som helst. Er jo ikke en Sydentur.

AnonymBruker
Skrevet

Hun bestilte turen FØR hun visste om bryllupet ditt! Det er dårlig gjort å bli sint på henne. Full forståelse for at hun ikke kan komme i bryllupet. Uten at det betyr at hun er en dårlig venn! 

Anonymkode: 56a4e...f1c

• Liker 14
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Pinsen er langhelg, så den er jo hellig (bokstavelig talt). Et vennepar av oss inviterte til dåp den helga nå i år, men da hadde jeg og mannen allerede booket tur med barna den helga, det gjør vi hver pinsehelg. Tenker at dåp, konfirmasjon og bryllup fint kan legges utenom påske, pinse, jul og 17.mai.

Anonymkode: db389...87f

Er det ikke motsatt det bør være om man tilhører en storfamilie og har stort venne-nettverk?

Det er veldig mange som legger dåp, konformasjon, bryllup og feiringen av runde dager til helgen med kristi himmelfartsdag eller pinsen. 

Anonymkode: 4232d...00b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere burde jo virkelig loddet stemninga for datoen til deres nærmeste før dere booket dato.

Så her er du urimelig. 

Anonymkode: 3ec1a...554

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg kommer ikke til å avlyse fordi jeg har både respekt for dem jeg har planer med og så har jeg selvrespekt også. Man er voksen å må stå for de valgene man gjør og mitt valg er å ikke avlyse hytteturen. Man må rett og slett stå for de valgene man tar ellers så blir man sett på som en som ikke respekterer folk sin tid. Dette er noe man burde lære seg fra man er barn der man ikke avlyser noe bare fordi noen andre plutselig er ledig og vil leke med deg. Vi er voksne og må stå for valgene man tar.  

Anonymkode: d0be8...d6c

• Liker 7
Skrevet

Det er alltid en viss risiko å legge bryllup en langhelg. Mange velger å reise bort og bestille gjerne turen lang tid i forveien. Venninna di hadde allerede lagt planer den helgen og skal ikke måtte avlyse. Enig med de her som skriver at ts er for sent ute. Bryllup er det jeg prioriterer minst av selskapeligheter og jeg hadde ikke avlyst 

Skrevet

Kanskje litt lokale ulikheter, her reiser alle bort. Har en jobb vi holder åpent lørdager, og det er en kamp hvert år og få fri. De som ikke skal på hytta eller ut med båten skal på langhelg. Er jo gjerne første smak av sommer? 

Anonymkode: fe8c5...42d

Påsken er den høytiden flest reiser bort. I media virker det som at «alle» reiser bort. I realiteten er det ca. 1/3 av befolkningen som faktisk reiser på påskeferie.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ene og alene din og din forlovedes feil! Det er ren idiotikk og ikke sende ut save-the-date i virkelig god tid!

Anonymkode: 037e3...6a3

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville holdt meg til den avtalen som var gjort først, altså hytteturen. 

Anonymkode: c1a85...855

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan du finne en ny dato?

Anonymkode: dac61...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...