Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden hun hadde allerede booket den, synes jeg ikke du kan forvente at hun avlyste den. 

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg strekker meg langt for å gå i bryllup til mine nærmeste venner. 
Men jeg synes det er litt rart å ikke ha snakket med de nærmeste vennene om hvilke helger man tenker gifte seg, spesielt når det legges til en langhelg hvor mange reiser bort eller det er konfirmasjoner. 

Anonymkode: d8b50...c91

• Liker 27
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (29 minutter siden):

Det er såpass lenge til at jeg lett hadde blitt med i bryllupet om det var min venninne. Send en melding om at du er skuffet over valget hennes. 

Det hjelper sikkert… 

og så kan hun avlyse med de andre, og få melding av dem at de er skuffet over valget hennes? Ts har gjort en blemme med valg av bryllupsdag. 

Anonymkode: fe8c5...42d

• Liker 23
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Viss venninnen din er så nær som du føler, så hadde hun prioritert bryllupet ditt. Jeg tipper at denne venninnen ikke føler at hun er like nær deg som du føler og dermed med glede har planer som hun ikke "kan" kansellere så langt frem i tid. Beklager, men her hadde jeg bare bitt i det sure eplet og tenkt at dette ikke er noe vennskap å gå videre med. Jeg hadde prioritert bryllup til hode venner over det meste. Og jeg har selv "hatt planer" på bryllupsdagen til andre venninner fordi jeg ikke har lyst til å dra - fordi jeg innerst inne vil avslutte vennskapet.

Anonymkode: 2307b...55c

Så da skal venninnen ofre andre planer de har lagt med andre? TS skrev en av mine nærmeste venninner, hva da om ts har booket tur med en av sine nærmeste/nærmeste? Skal hun da droppe det? En er ikke midtpunktet i alles verden selvom en skal gifte seg

Anonymkode: 9dc71...e6b

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Min samboer og jeg ønsker å gifte oss i mai (pinseaften) neste år. Da jeg nevnte det for en av mine nærmeste venninner, sa hun at hun og familien hadde booket hytte sammen med et vennepar den helgen. Jeg ble skikkelig skuffet. Burde hun ikke klare å avlyse en hyttetur?

Hvor langt strekker du deg for å gå i venner sitt bryllup?

Anonymkode: df107...4d2

Alle legger sine planer. Du kan ikke forvente at andre skal endre sine planer, selv ikke på en dag som for deg er helt spesiell, sorry to say.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er en risiko å ta å legge bryllup til helligdager og langhelger. De fleste reiser bort. Jeg holder meg til første avtale hvis det blir kollisjon, jeg kan ikke endre slikt ut fra hva andre føler er viktigst. Du virker kanskje litt egosentrisk her. 

Anonymkode: a2ef0...714

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Også om det hadde kostet deg 10-15000 for hytta du hadde leid?

Og i tillegg latt den andre familien sitte med sin del av regningen for en helg som ikke ble som planlagt. 

TS - du er for sent ute, det er din egen skyld. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Med såpass kort tid til bryllupet, og en langhelg i tillegg, kan man ikke forvente at alle er tilgjengelige. Og så er jo ikke ens eget bryllup det viktigste å prioritere for andre hvis de allerede har avtalt andre ting. Jeg hadde ikke droppet den hytteturen f.eks. 

Anonymkode: c9759...e9c

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg dratt i bryllupet, så kunne familie og venner brukt den leide hytta. Man drar på mange hytteturer i sitt liv, men venninner gifter seg ikke så ofte. Derfor går bryllup foran hyttetur for meg.

Syns ikke 6 mnd varsel er kort. Da jeg giftet meg på 90-tallet, var invitasjon 3 mnd før vanlig skikk og bruk.

Anonymkode: 83449...a16

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bryllup er vel det jeg prioriterer minst og sist i livet.

Du får velge en annen dato.

Anonymkode: f6f06...75d

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jo, vi booket nå i helgen. Og i dag informerte jeg venninnen min.

Anonymkode: df107...4d2

Er folk viktige nok i livet ditt så hører du om datoen er ledig før du "informerer". 

Anonymkode: 65872...510

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er en risiko å ta å legge bryllup til helligdager og langhelger. De fleste reiser bort. Jeg holder meg til første avtale hvis det blir kollisjon, jeg kan ikke endre slikt ut fra hva andre føler er viktigst. Du virker kanskje litt egosentrisk her. 

Anonymkode: a2ef0...714

De fleste reiser ikke bort. Og det kan være lurt å legge bryllupet til en langhelg dersom mange må reise for å komme i bryllupet.

Feilen til ts er at hun er for sent ute. For noen reiser bort, og man bestiller gjerne turer i god tid. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dessuten - er vant med å få "save the date" 10-12 måneder før. Så her var dere ganske sent ute i forhold til når folk normalt booker ferie og slik. 

Anonymkode: 65872...510

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Skal hun avlyse alt bare for å gjøre deg glad?

Anonymkode: df2b2...5f9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dere er alt for sent ute det er bare 6 mnd igjen i tillegg er det pinsehelgen. 

Hvis det er pinsehelgen dere ønsker å gifte dere burde dere ventet til 2027 og sende ut invitasjoner nå.

Anonymkode: 5ed76...9b3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig sent å planlegge bryllupet på en langhelg, en helg der veldig mange allerede har planer. Da burde dere gjort det for lenge siden og gitt beskjed i god tid. Helger med helligdager er ett dårlig utgangspunkt for bryllup, nesten like dårlig som å legge det i fellesferien etter min mening. 

Anonymkode: 7d2ec...600

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Viss venninnen din er så nær som du føler, så hadde hun prioritert bryllupet ditt. Jeg tipper at denne venninnen ikke føler at hun er like nær deg som du føler og dermed med glede har planer som hun ikke "kan" kansellere så langt frem i tid. Beklager, men her hadde jeg bare bitt i det sure eplet og tenkt at dette ikke er noe vennskap å gå videre med. Jeg hadde prioritert bryllup til hode venner over det meste. Og jeg har selv "hatt planer" på bryllupsdagen til andre venninner fordi jeg ikke har lyst til å dra - fordi jeg innerst inne vil avslutte vennskapet.

Anonymkode: 2307b...55c

Da setter du en god venn i en kjip skvis som hun bare kan tape. Da er du ingen god venninne selv når du tvinger henne til å  skuffe egen familie og andre venner som hun kanskje står like nær eller deg. Er det viktig å få meg seg alle nære og kjære, så planlegger man minst et år i forveien. Hvis ikke, så må man akseptere at det kan bli avslag.

Anonymkode: e5707...d04

• Liker 19
Skrevet

Hun reiser ikke bort på bryllupsdagen din, hun hadde allerede fastlagte planer som involverte en del andre mennesker (og sannsynligvis utlegg) på den dagen du nå har bestemt deg for å gifte deg. Sånt skjer. Kanskje ville hun egentlig gjerne prioritert bryllupet, men det er ikke alltid så lett  å avlyse når det går utover flere. Sånn er det å være voksen, man har mange hensyn å ta og kan ikke bare ture fram etter eget forgodtbefinnende. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (18 minutter siden):

De fleste reiser ikke bort. Og det kan være lurt å legge bryllupet til en langhelg dersom mange må reise for å komme i bryllupet.

Feilen til ts er at hun er for sent ute. For noen reiser bort, og man bestiller gjerne turer i god tid. 

Kanskje litt lokale ulikheter, her reiser alle bort. Har en jobb vi holder åpent lørdager, og det er en kamp hvert år og få fri. De som ikke skal på hytta eller ut med båten skal på langhelg. Er jo gjerne første smak av sommer? 

Anonymkode: fe8c5...42d

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det å feire bryllup i mai er risky. Det er mange fridager og ikke minst konfirmasjoner i fleng. Om jeg skulle gifta meg i mai, hadde jeg sendt ut "Hold av dagen" melding minst 1 år i forveien. Og som venninnen din hadde jeg glatt valgt hyttetur som allerede var booket fremfor ditt bryllup. Jeg skjønner du ble skuffet, men slik er livet. Bare pass på at du ikke blir så bitter at du blir en bridezella.

Endret av tånegla
  • Liker 8
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...