Gå til innhold

Legevakt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal reise på ferie om 2 dager, har siste uken, halvannen, slitt veldig med vondt/ubehag nedentil. I natt (tok jeg til motet) og sjekket med speil, og er ekstreeeemt rød. Fastlegen min er tre timer unna. Kan jeg ringe legevakt og vil de isåfall ta meg inn på grunnlag av dette, eller burde jeg si urinveisinfeksjon også nevne når jeg er der at jeg er rød/øm/sår? Ser også ut som det er noen kuler rundt endetarmsåpningen.. Skulle noen her kunne ha noen gode råd om hva dette kan være så tar jeg det gjerne i mot, selvom jeg uansett kommer til å kontakte legevakt! 

Anonymkode: c032d...853

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil også legge til at jeg har sjekket alle private klinikker for ledige timer, men ingen i området rundt her har ledige før jeg drar. Dette er veldig vondt blitt, så derfor jeg tenker legevakt!

Anonymkode: c032d...853

Skrevet

Ring legevakta og forklar problemet. De vil kunne gi et kvalifisert råd, evt ta deg inn for sjekk.

Evt ring en nettbasert legetjeneste.

Skrevet

Kan være sopp, kjøp Canesten vagitorie og salve. Eventuelt kan det være bakteriell vaginose, da må du få behandling av lege. 

Anonymkode: 5c114...219

Skrevet

Høres ut som sopp og hemoroider. Du kan kjøpe canesten salve og vagitorier og alcos anal krem til hemoroider.

Prøv dette først før du bruker legevakt. Det er viktigere ting legevakten skal brukes til.

Anonymkode: c2b2e...389

• Liker 1
Skrevet

Legevakten er til for ting som ikke kan vente til neste (arbeids)dag. 

Anonymkode: dd582...c49

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du ringer selvsagt fastlegen og får en time. Selv om det er reisevei. Det rekker du. Du har også hatt all verdens av tid til å oppsøke fastlegen når du allerede har kjent på dette i flere dager. Altså det har ikke oppstått over natten.

Endret av Luckiness
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan ringe en gynekolog! Ville dratt rett dit og ikke fastlege/legevakt

Anonymkode: f00fa...0d5

Skrevet

Når du har kjent på dette i så lang tid så har du hatt rikelig med tid til å oppsøke fastlegen din. Dette er ikke akutt. 

Selv om det er kjedelig å reise så langt, så er det det man må gjøre. 

Gjør det vondt når du er på toalettet? Klør det? Jeg ville ringt fastlegekontoret i morgen tidlig og sagt at det haster og du skal ut å reise. Så får du bare reise dit. 

Anonymkode: 4dc59...c47

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil tro at du kanskje har dr.dropin eller andre nettleger gjennom hus/innbo/reiseforsikring, ring dem og konsulter. Ofte kan de gi gode råd, skrive resept eller hjelpe deg. Det er video. Du har også nettlegevakt.no som du kan bruke.

Anonymkode: ce725...16a

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

veronica<3, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...