AnonymBruker Skrevet 4. november #21 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Men hva er så problemet med å bli hjemme? Anonymkode: c3fe5...649 det er ikke sikkert det er et stort problem, jeg klarer ikke og bestemme meg så grubler sent i går og skrev innlegg her for og få andres innspill bare. Et innfall jeg fikk når jeg overtrøtt og ikke fikk sove. potensielle problemer er at folk blir sure , det er en forventning om at jeg skal reise rundt . Det kan og være jeg vil føle meg trist julaften, selvom det høres fristende ut og bare bli hjemme nå. kanskje det var andre med lignende erfaringer som ville dele, men det blir jo min avgjørelse , som jeg må ta snart. Anonymkode: 0930f...c9d
AnonymBruker Skrevet 4. november #22 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville valgt foreldre og sovet på sofaen en natt eller to. Et liggeunderlag og en sovepose har vel enten du eller de? Anonymkode: 1db5c...ebf Ja, eller en oppblåsbar madrass. Anonymkode: 22dfe...7ad
AnonymBruker Skrevet 4. november #23 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det er ikke sikkert det er et stort problem, jeg klarer ikke og bestemme meg så grubler sent i går og skrev innlegg her for og få andres innspill bare. Et innfall jeg fikk når jeg overtrøtt og ikke fikk sove. potensielle problemer er at folk blir sure , det er en forventning om at jeg skal reise rundt . Det kan og være jeg vil føle meg trist julaften, selvom det høres fristende ut og bare bli hjemme nå. kanskje det var andre med lignende erfaringer som ville dele, men det blir jo min avgjørelse , som jeg må ta snart. Anonymkode: 0930f...c9d Men må du reise rundt? Kan du ikke reise til en av dem? Anonymkode: 22dfe...7ad
Nymphadora Skrevet 4. november #24 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, tenker jeg kan ta en utlandstur på nyåret for hva det ville koste og ferier jul, og det gir meg mer. Så blir jeg den sære da.. 😅 og så er det litt viktig og holde kontakt med familien og , men jeg kan jo uansett ikke være over alt. Jeg vet hva som hadde vært best for meg nå - droppe julefeiring og heller ta en tur til varmen på nyåret , men usikker om det er lurt på sikt. Så satt og grublet i natt, og tenkte jeg kanskje kunne få noen innspill her 😊 Anonymkode: 0930f...c9d Synes generelt du må gjøre det som føles mest rett for deg, om så det gjør deg til den "sære". Er det veldig viktig for noen av de andre å feire jul med deg, kan også de besøke deg. Med dagens teknologi kan du jo også sitte hjemme å koble deg opp på facetime eller lignende, slik som under pandemien for mange. Behøver ikke å feire alene selv om du er alene hjemme på en måte. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:59 #25 Skrevet tirsdag kl. 15:59 Eller - her er en vill idé - hva med å faktisk invitere til jul hos deg? En må faktisk ikke være et par eller ha barn for å lage julemiddag og sette opp tre. Om du ikke har plass til at familien overnatter - vel - det har jo ikke de heller? Ikke urimelig at en tar på seg utgiften med hotell annethvert år f.eks. Hadde jeg vært foreldrene dine, så ville jeg nok spyttet i eller betalt for hotellet, siden du må reise langt og dyrt i juletider og de ikke har overnatting. Noen mulighet for å hinte om at det begynner å bli vel dyrt med hotell nå? Anonymkode: aa582...084
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:35 #26 Skrevet tirsdag kl. 16:35 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, eller en oppblåsbar madrass. Anonymkode: 22dfe...7ad Det var ikke et alternativ 😅 må ha formulert meg veldig dårlig, for jeg ba ikke om råd om sofa, liggeunderlag eller oppblåsbar madrass 😅 Anonymkode: 0930f...c9d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:36 #27 Skrevet tirsdag kl. 16:36 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men må du reise rundt? Kan du ikke reise til en av dem? Anonymkode: 22dfe...7ad Jeg kan ikke være 3 steder på en gang nei. Så må velge en av dem eller bli hjemme. Anonymkode: 0930f...c9d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:42 #28 Skrevet tirsdag kl. 16:42 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Eller - her er en vill idé - hva med å faktisk invitere til jul hos deg? En må faktisk ikke være et par eller ha barn for å lage julemiddag og sette opp tre. Om du ikke har plass til at familien overnatter - vel - det har jo ikke de heller? Ikke urimelig at en tar på seg utgiften med hotell annethvert år f.eks. Hadde jeg vært foreldrene dine, så ville jeg nok spyttet i eller betalt for hotellet, siden du må reise langt og dyrt i juletider og de ikke har overnatting. Noen mulighet for å hinte om at det begynner å bli vel dyrt med hotell nå? Anonymkode: aa582...084 Huff, jeg bor i 2 roms leilighet og har spisebord til 2 😅 er dyrt og bo her i Oslo hvor jeg holder koken alene etter at alle har forlatt meg 😅 sånn utgiftsmessig blir det jo billigere om jeg bor på hotell enn alle de, men det jeg har forslått er at vi alle drar bort og er på hotell sammen. Det ble nedstemt av noen i år, kanskje senere . jo, det er mulig og få foreldrene mine til og spytte inn, skal hinte litt hardere 😅❤️ Anonymkode: 0930f...c9d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:37 #29 Skrevet tirsdag kl. 18:37 AnonymBruker skrev (7 timer siden): det er ikke sikkert det er et stort problem, jeg klarer ikke og bestemme meg så grubler sent i går og skrev innlegg her for og få andres innspill bare. Et innfall jeg fikk når jeg overtrøtt og ikke fikk sove. potensielle problemer er at folk blir sure , det er en forventning om at jeg skal reise rundt . Det kan og være jeg vil føle meg trist julaften, selvom det høres fristende ut og bare bli hjemme nå. kanskje det var andre med lignende erfaringer som ville dele, men det blir jo min avgjørelse , som jeg må ta snart. Anonymkode: 0930f...c9d Ok. Det jeg hadde gjort i ditt sted er å terpe setningen «jeg er voksen, det bestemmer jeg selv» så den bare ruller av tungen når folk har meninger om hva du skal og ikke skal. Det er tydelig at du virkelig helst er fri for å reise i julen og bruke penger på hotell, så jeg hadde bare erklært at i år feirer/blir jeg i Oslo, ferdig basta. Anonymkode: c3fe5...649 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå