AnonymBruker Skrevet 4. november #1 Skrevet 4. november Familien min bor så spredt . Blir så dyrt og dra bort og feriere jul og måtte ta inn på,Hotel, samt dyr reise. Og hva velger man ? mor og far med fars søster et sted. Egen søster med barn og mann et sted. Kusine og fetter med barn et sted. Alle steder er togreiser og dyre hotell . Ikke snakk om Oslo eller Bergen med utvalg. Bare drite i det og bli hjemme? Anonymkode: 0930f...c9d
Thyra Skrevet 4. november #2 Skrevet 4. november Får du ikke overnatte hos familien om du drar dit? Ville eventuelt valgt mor og far eller egen søster, kanskje annenhvert år. Søskenbarn blir kanskje ikke det mest naturlige valget på julaften når man har foreldre og søsken? Men kommer selvfølgelig an på relasjonen. Men om du velger å bli hjemme kan du da fortsatt feire jul! 2
AnonymBruker Skrevet 4. november #3 Skrevet 4. november Dersom ingenting av dette trekker deg veldig, og du er barnløs og uansett må reise og betale en del penger, hadde jeg valgt julefeiring på egne premisser. Reist på et høyfjell eller til utlandet, og opplevd noe helt nytt. Truffet nye mennesker og gjort meg nye erfaringer. Anonymkode: 9ce64...b8b 3
AnonymBruker Skrevet 4. november #4 Skrevet 4. november Hvorfor må du ta inn på hotell, alle har vel et gjesterom eller en sofa til en ekstra gjest for et par dager? Anonymkode: 0a9c7...147 3 1
Hmmmmmm Skrevet 4. november #5 Skrevet 4. november Spørs på hva som kniper. Ett hotellrom og tur-retur tog en gang i året er ikke mye 2
AnonymBruker Skrevet 4. november #6 Skrevet 4. november Hva har du gjort årene før da? Anonymkode: 0a345...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #7 Skrevet 4. november Kan jeg spørre årsaken til at du må ta inn på hotell? Folk reiser landet rundt for å komme "hjem" til jul, både enslige og de i forhold. Sjeldent hørt om noen som ikke overnatter hos vertskapet, selv om det sikkert er noen svigerbarn som gjerne heller hadde tatt hotell. Jeg reiser fra nord til sør hver jul for å feire med familie. Der blir noen kostnader med fly, og ikke minst alle venner jeg i tillegg skal møte når jeg kommer til hjembyen, men ville ikke vært foruten. Er andre ting jeg heller er sparsommelig på gjennom året. Men jeg elsker jul da. Så det er kanskje et spørsmål for deg, hvor mye jul betyr for deg, og hvordan vil du føle deg om du sitter alene på julekvelden. Anonymkode: 192ea...f39
AnonymBruker Skrevet 4. november #8 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom ingenting av dette trekker deg veldig, og du er barnløs og uansett må reise og betale en del penger, hadde jeg valgt julefeiring på egne premisser. Reist på et høyfjell eller til utlandet, og opplevd noe helt nytt. Truffet nye mennesker og gjort meg nye erfaringer. Anonymkode: 9ce64...b8b Ja, for det er jo kjempebillig. Anonymkode: 25c3c...458 2
AnonymBruker Skrevet 4. november #9 Skrevet 4. november Hva har du lyst til, da? Jeg hadde, i likhet med ab over, laget meg min egen jul, enten hjemme eller borte. En liten ferie til et annet land eller å feire hjemme alene. Anonymkode: c88b7...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #10 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor må du ta inn på hotell, alle har vel et gjesterom eller en sofa til en ekstra gjest for et par dager? Anonymkode: 0a9c7...147 Nei, alle har ikke gjesterom, men ja alle har sofa. Anonymkode: 0930f...c9d
AnonymBruker Skrevet 4. november #11 Skrevet 4. november Jeg ville valgt foreldre og sovet på sofaen en natt eller to. Et liggeunderlag og en sovepose har vel enten du eller de? Anonymkode: 1db5c...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #12 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva har du gjort årene før da? Anonymkode: 0a345...1d7 Vi bodde nærmere hverandre før, og vi har også reist sammen til gran canaria og høgfjellshotell. Problemet, om jeg kan kalle det det, var når det kom partnere og barn og folk flyttet i ulike retninger. Jeg har 2 år bodd på hotell og feiret hos søsteren min, og 1 år bodd på hotell og feiret hos foreldrene mine. Kusinen min er veldig på at jeg skal komme dit i år, fordi det er så lenge siden. Ingen av disse gir meg mye i forhold til hva det koster i kroner og øre og stress. Anonymkode: 0930f...c9d
AnonymBruker Skrevet 4. november #13 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville valgt foreldre og sovet på sofaen en natt eller to. Et liggeunderlag og en sovepose har vel enten du eller de? Anonymkode: 1db5c...ebf Ja, sende mamma tidlig i seng , og be pappa sove lenge. De har helt ulike døgnrytmer , Det var ikke et alternativ. Anonymkode: 0930f...c9d
AnonymBruker Skrevet 4. november #14 Skrevet 4. november Du er voksen og kan bestemme selv. vil du ikke dra rundt for å feire, så bli hjemme. Jobb som frivillig, eller reis bort. Anonymkode: 6cbdb...baa
AnonymBruker Skrevet 4. november #15 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan jeg spørre årsaken til at du må ta inn på hotell? Folk reiser landet rundt for å komme "hjem" til jul, både enslige og de i forhold. Sjeldent hørt om noen som ikke overnatter hos vertskapet, selv om det sikkert er noen svigerbarn som gjerne heller hadde tatt hotell. Jeg reiser fra nord til sør hver jul for å feire med familie. Der blir noen kostnader med fly, og ikke minst alle venner jeg i tillegg skal møte når jeg kommer til hjembyen, men ville ikke vært foruten. Er andre ting jeg heller er sparsommelig på gjennom året. Men jeg elsker jul da. Så det er kanskje et spørsmål for deg, hvor mye jul betyr for deg, og hvordan vil du føle deg om du sitter alene på julekvelden. Anonymkode: 192ea...f39 Jeg har ingen sted og komme hjem til . Jeg er fra Oslo, så Oslo er hjem, men ingen bor der lenger. Jeg synes det er nitrist, men sånn har det blitt. Det er mange som ikke sover hos vertskapet , ellers hadde jeg hatt hotell for meg selv. Det kommer jo an på hvor stor plass man har og hvor mange som kommer? Bortsett fra foreldrene mine, som har flyttet til mindre bolig for enklere alderdom er søster og kusine relativt nyetablerte så de har ikke enorme villaer med masse gjesterom. Anonymkode: 0930f...c9d
AnonymBruker Skrevet 4. november #16 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dersom ingenting av dette trekker deg veldig, og du er barnløs og uansett må reise og betale en del penger, hadde jeg valgt julefeiring på egne premisser. Reist på et høyfjell eller til utlandet, og opplevd noe helt nytt. Truffet nye mennesker og gjort meg nye erfaringer. Anonymkode: 9ce64...b8b Ja, tenker jeg kan ta en utlandstur på nyåret for hva det ville koste og ferier jul, og det gir meg mer. Så blir jeg den sære da.. 😅 og så er det litt viktig og holde kontakt med familien og , men jeg kan jo uansett ikke være over alt. Jeg vet hva som hadde vært best for meg nå - droppe julefeiring og heller ta en tur til varmen på nyåret , men usikker om det er lurt på sikt. Så satt og grublet i natt, og tenkte jeg kanskje kunne få noen innspill her 😊 Anonymkode: 0930f...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #17 Skrevet 4. november Alle har vel forståelse at det ikke blir en fredelig og avslappet jul for en gjest, når den må sove på sofaen? Hadde vært totalt uaktuelt for meg å bruke masse tid og penger på å sove på sofaen til noen. Jeg trenger en god seng og eget rom. Og har de ikke forståelse for det så får det stå på de, ikke deg. Lag deg en egen koselig jul i år da vel? Unn deg hotell, eller kanskje ta deg en tur på Alternativ Jul? Anonymkode: 00358...dce 2
Rødstrupa Skrevet 4. november #18 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Familien min bor så spredt . Blir så dyrt og dra bort og feriere jul og måtte ta inn på,Hotel, samt dyr reise. Og hva velger man ? mor og far med fars søster et sted. Egen søster med barn og mann et sted. Kusine og fetter med barn et sted. Alle steder er togreiser og dyre hotell . Ikke snakk om Oslo eller Bergen med utvalg. Bare drite i det og bli hjemme? Anonymkode: 0930f...c9d Drit i det, kos deg med egen feiring av jul.🎄🎄🎅🏻 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #19 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vi bodde nærmere hverandre før, og vi har også reist sammen til gran canaria og høgfjellshotell. Problemet, om jeg kan kalle det det, var når det kom partnere og barn og folk flyttet i ulike retninger. Jeg har 2 år bodd på hotell og feiret hos søsteren min, og 1 år bodd på hotell og feiret hos foreldrene mine. Kusinen min er veldig på at jeg skal komme dit i år, fordi det er så lenge siden. Ingen av disse gir meg mye i forhold til hva det koster i kroner og øre og stress. Anonymkode: 0930f...c9d Men hva er så problemet med å bli hjemme? Anonymkode: c3fe5...649
AnonymBruker Skrevet 4. november #20 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Alle har vel forståelse at det ikke blir en fredelig og avslappet jul for en gjest, når den må sove på sofaen? Hadde vært totalt uaktuelt for meg å bruke masse tid og penger på å sove på sofaen til noen. Jeg trenger en god seng og eget rom. Og har de ikke forståelse for det så får det stå på de, ikke deg. Lag deg en egen koselig jul i år da vel? Unn deg hotell, eller kanskje ta deg en tur på Alternativ Jul? Anonymkode: 00358...dce Det er jo ikke familien min som foreslår og sove på sofaen eller madrass på gulvet da, det er kg brukere 😅 nei, det hadde vært helt uaktuelt . Alternativet er altså hotell. Ja, jeg har bodd på hotell de 2 siste årene , og det er dyrt ( prisene øker ) og slitsomt. Egentlig ikke så avslappende nei. Det er ikke og unne meg, det føles mer som og stille opp. Og det skal man kanskje gjøre for familie? ts Anonymkode: 0930f...c9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå