Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Les dette innlegget her på SOLs diskusjonssider:

http://www.sol.no/diskuter/show.cgi?catego...000000000035257

Her har vi en dame som er elskerinnen. Og hun elsker det. Hun forakter "husmoren" som sitter igjen der hjemme, mens hun knuller mannen hennes.

Hva synes dere om hennes syn på saken?

Jeg er målløs... Trodde ikke det fantes mennesker som er så ansvarsløse og fraskriver seg ethvert ansvar for egne handlinger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Brunhilde
Skrevet

Jeg tror hun er ute etter å provosere - og det har hun jo klart! Eller hva? :P

Skrevet

Enig med PostIt, men det er godt mulig hun også mener en del av det hun skriver, selv om hun overdriver og setter ting på spissen for å provosere.

Har et par bekjente som syns det er helt greit å rote med/ha forhold til gifte/opptatte menn (og har hatt flere slike forhold). De sier det er ikke deres ansvar om andres menn er trofast eller ikke. Dessuten hadde disse mennene sikkert rotet seg borti noen andre uansett. Total fraskrivelse av ansvar med andre ord...

Skrevet

Tror så absolutt hun vil provosere, noe hun absolutt klarer.

Men tross alt, hun er fri til å ha et forhold, han er opptatt....

Så det er vel egentlig Mannen som burde se sitt ansvar...? 8)

Skrevet

Vet hvor hun står?! Har kontroll?! :o Nei, det tror jeg ikke at hun har. En elskerinne blir like mye ''brukt'' som hans kone. Det er selvfølgelig mannen som styrer hele greia.

Får hive meg på det som de andre sier om at denne dama skriver for å provosere :wink:

Skrevet

Her mener jeg uansett at BEGGE har et ansvar. Kanskje han har mest siden han har familie og forpliktelser overfor disse. Men også hun har et visst ansvar, et moralsk ansvar overfor seg selv og overfor mannens familie.

Dette er min prinsippielle innstilling til dette.

Når det er sagt, så vet vi alle at verden ikke er sort/hvitt og at den heller aldri kommer til å bli slik. Det kan være forhold her som ikke er nevnt, eller ting som ikke kommer klart frem i teksten. Skriftlig formulering er mye "spissere" enn muntlig.

Kanskje - muligens - dette ekteparet har en stilltiende avtale om at det er greit med litt moro utenom, at det faktisk piffer opp en ellers grå og masete hverdag. Det finnes slike. Og kanskje den som skrev innlegget rett og slett har smørt grovt på for å provosere, slik det ble nevnt lenger oppe i tråden. Og kanskje.... ja, slik kan man fortsette.

Så lenge ikke det er følelser med i bildet. Da blir situasjonen med en gang mye mer nyansert. Man tukler ikke med følelser. Sårede følelser er noe av det mest alvorlige man kan utsette seg selv og andre for. Det er galt - galt - galt å drive dobbeltspill med følelser.

Så det så.

Skrevet

Slettet. Sterke meninger er lov, men vi trenger kanskje ikke bruke riktig så sterke ord? @lfa (mod)

Ansvarsfraskrivelse så det holder. Hun kan ikke være helt god.

Gjest sexysadie
Skrevet

D er ikke så enkelt å si d at mannen (som er i ett forhold) er den som har all ansvar; menn er utrolig enkle å få i seng.Om de er i ett kjempegodt forhold ser ikke ut å spille noen rolle for dem...De er utroe uansett!!

derfor er d vi kvinner som (i solidaritet m andre kvinner)bør sette foten ned og si: Må jeg minne deg på d faktum at du har en kone, samboer og barn ????

og snu ryggen til!

Skrevet

Menn utro uansett?????!! :o Klart han bør ta ansvaret! En elskerinne bryr seg jo ikke om han er i et forhold :o Det er likevel rett det du sier, vi kvinner bør snu ryggen til en gift mann :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Alle er ansvarlige for egen utroskap.

MEN jeg synes kvinner skal være litt solidariske til andre kvinner, som sliter med menn som ikke tenker klart etter to øll. Eller rett og slett har en innstilling kvinner flest ikke liker.

Ingen unnskyldninger, men litt hjelp?

Skrevet

Hmm :o

Enkelte kvinner har visst ikke større tro på seg selv enn at de finner det verd å fremstille seg selv som et integritetsløst objekt med tre hull.

Maiken

Skrevet

Kan styre min begeistring for slike damer.... :evil:

Skrevet

Nå har ikke jeg lest innlegge på SOL som det refereres til.

Enhver kvinne som involverer seg med en mann som allerede er opptatt, kan selvfølgelig ikke fraskrive seg absolutt alt ansvar.

MEN, jeg mener at det er mannen som er i et forhold og helt klart må ta hovedansvaret for dette.

Påfallende nok har det visstnok gjennom diverse undersøkelser vist seg at det er ressursssterke og intelligente jenter som havner i den situasjonen at de er "den andre kvinnen".

Det er i grunn litt merkelig, med tanke på at disse jentene burde visst bedre. Hva som driver dem er sikker svært individuelt, men det kan i utgangspunktet være et ønske om et uforpliktende forhold, spenning etc. Eller de er så "uheldige" å forelske seg i feil mann.

Grunnene er sikkert like mange som det er elskerinner.

Veldig ofte forblir ikke forholdene "uforpliktende". Elskerinnen ender gjerne opp med å føle seg annerangs og tilsidesatt av mannen hun faktisk er glad i.

Selv om en elskerinne ikke kan si at hun overhode ikke har noe med at hun bidrar til utroskap, så er det ikke hos henne hovedskylden ligger.

Det største problemet en elskerinne har er som regel at hun utsetter seg for et følelsesmessig traume som er svært smertefullt. I tillegg til at man har det vondt pga sin elsker, er man også på en måte avskåret fra å være lei seg: Man har kun seg selv å skylde for å ha havnet i en slik situasjon, og kan ikke skylde på andre. Det man gjør er "forbudt" og ofte blir man fordømt av venner og familie. Selv om det man gjør er galt, er smerten høyst reell for den det gjelder.

Det er den som er utro som ødelegger et forhold. Ikke den vedkommende er utro med (selv om h*n ikke er uten skyld). Det virker som om mange her inne har et veldig svart/hvitt syn på dette. Virkeligheten befinner seg nok mye mer i gråsonen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...