Crazydoglady Skrevet 7. november #41 Skrevet 7. november Hvorfor må man konversere så veldig hele tiden med alle? Jeg er ikke særlig god på smalltalk, men er flink til å bite på og late som jeg engasjerer meg om andre drar i gang noe, men altså det er helt forferdelig slitsomt og unødvendig. Særlig med ofte mye tomprat. Det er ikke for alle. Og begge deler er like rett/feil. De fleste snakker om de har noe å si, ikke alle er interessert i small talk eller tomprat. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november #42 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skulle gjerne vært bedre på small talk. Har hele livet hatt dårlig hukommelse på navn, gjenfortelling og rekkefølge på historier og vitser. Mange detaljer kommer jeg ikke på når jeg trenger dem. Er ikke pga nervøsitet. Da blir det vanskelig å holde samtaler i gang. Blir mye pauser for å prøve å huske, eller å få hjelp av andre rundt meg til å hjelpe meg. Også flaut å spørre om navnet for fjaksende gang. Anonymkode: 47f59...f47 Det kan jeg forstå! Her er det først og fremst snakk om familie som har kjent hverandre så lenge de har levd, pluss inngifte ektefeller, som har vært en del av familien i 20+ år. Vil ellers anbefale deg å finne enkle og nøytrale ting å snakke om. Og å stille spørsmål underveis. Folk flest liker jo å slå av en prat, og dele litt om seg selv. ( Bare ikke i min familie ) Anonymkode: d1d56...099
AnonymBruker Skrevet 8. november #43 Skrevet 8. november Crazydoglady skrev (13 timer siden): Hvorfor må man konversere så veldig hele tiden med alle? Jeg er ikke særlig god på smalltalk, men er flink til å bite på og late som jeg engasjerer meg om andre drar i gang noe, men altså det er helt forferdelig slitsomt og unødvendig. Særlig med ofte mye tomprat. Det er ikke for alle. Og begge deler er like rett/feil. De fleste snakker om de har noe å si, ikke alle er interessert i small talk eller tomprat. Hva gjør du i familieselskap da? Anonymkode: d1d56...099
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå