AnonymBruker Skrevet 3. november #1 Skrevet 3. november Vi er utkikk etter en 7 seter - suv firehjulsdrift. Noen som har erfaring med denne bilen? Ser den kommer som 6seter med 2 seter på andre rad også. Noe som passer oss ypperlig. Er det en bra vinterbil? Anonymkode: 2a9cf...0af
AnonymBruker Skrevet 3. november #2 Skrevet 3. november Kjenner to som har Nio, én av de SUV - kanskje denne? Begge svermer for bilen og vil hele tiden anbefale den til andre. Personlig er jeg veldig skeptisk til den personlige assistenten, det er en del personvernutfordringer der. Men anmeldere både i Norge og utlandet tenderer til å elske Nio. Selskapet sikter seg inn mot premiumsegmentet og bilene koster deretter. Anonymkode: f4554...797
AnonymBruker Skrevet 4. november #3 Skrevet 4. november Hvis du vil ha firehjulstrekk og god plass, hva med vw id buz? Litt færre personvernutfordringer siden den ikke er kinesisk Anonymkode: ed468...df3
AnonymBruker Skrevet 4. november #4 Skrevet 4. november NIO har dårlig support. NIO ES8 spiser dekk.. Anonymkode: e5b5f...d25
newman01 Skrevet 4. november #5 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi er utkikk etter en 7 seter - suv firehjulsdrift. Noen som har erfaring med denne bilen? Ser den kommer som 6seter med 2 seter på andre rad også. Noe som passer oss ypperlig. Er det en bra vinterbil? Anonymkode: 2a9cf...0af Du ønsker altså en 7-seters bil med 6 seter? Kanskje også drømme om en firehjulstrekker med bakhjulsdrift? Nio er gode biler. Har bare sittet i ET7, og den var veldig god og komfortabel. Nå er vel ES8 gått ut og erstattet av EL8 her i Europa. Og den koster fort millionen med vinterdekk og batteripakke. Og 175´000 ekstra i mva om den leveres etter nyttår
newman01 Skrevet 4. november #6 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): NIO har dårlig support. NIO ES8 spiser dekk.. Anonymkode: e5b5f...d25 Finner ikke særlig på internettets kriker og kroker om at ES8 sliter mer dekk enn andre sammenlignbare biler. Den veier rundt 2500kg, etpar hundre kg mer enn en generell BMW X5. En Volvo XC90 veier rundt 2300kg. Så ikke så voldsom forskjell. Kanskje kjøpe en mindre bil om man er bekymret for asfaltslitasjen
AnonymBruker Skrevet 4. november #7 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du vil ha firehjulstrekk og god plass, hva med vw id buz? Litt færre personvernutfordringer siden den ikke er kinesisk Anonymkode: ed468...df3 ID.Buzz er en problemplaget bil, slik som alle andre Volkswagen, og siiiiiiinnsykt overpriset. Alle i livet hadde jeg betalt i underkant av en million for en slik drittbil. Anonymkode: f4554...797
K.B. Skrevet 4. november #8 Skrevet 4. november Hvorfor ser du ikke på KIA? Da har du plass i bøtter og spann og 7 års garanti og et stort forhandler nett rundt om i landet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #9 Skrevet 4. november K.B. skrev (43 minutter siden): Hvorfor ser du ikke på KIA? Da har du plass i bøtter og spann og 7 års garanti og et stort forhandler nett rundt om i landet. Veldig godt forslag, EV9 kommer jo nå også i en rimeligere variant. Nokså uslåelig på kvalitet. Anonymkode: f4554...797 2
AnonymBruker Skrevet 5. november #10 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (15 timer siden): ID.Buzz er en problemplaget bil, slik som alle andre Volkswagen, og siiiiiiinnsykt overpriset. Alle i livet hadde jeg betalt i underkant av en million for en slik drittbil. Anonymkode: f4554...797 Har kjørt mye Volkswagen og trives med det. De asiatiske bilene passer som oftest ikke min rygg i setene og mannen som er ganske lang har ofte stanget hodet i taket når han stiller setet slik han vil ha det. Kia ev9 ser ut som en grei bil, men nesten 1 mill for bil utgår Anonymkode: ed468...df3
AnonymBruker Skrevet 5. november #11 Skrevet 5. november Hadde ikke turt å vise meg i den bilen, skummelt lik Kina-Rollsen. Ur-tåpelig med "butt front" trenden, er vel bare Tesla som ikke har kastet seg på, Selv Cybertryck er mer strømlinjeformet. For å å redusere friksjon leveres elbiler med dekk nesten uten mønsterdybde som slites ut på kort tid. Men når det gjelder luftmotstand går trendy design foran alt. Anonymkode: e95f0...5b6
AnonymBruker Skrevet 5. november #12 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har kjørt mye Volkswagen og trives med det. De asiatiske bilene passer som oftest ikke min rygg i setene og mannen som er ganske lang har ofte stanget hodet i taket når han stiller setet slik han vil ha det. Kia ev9 ser ut som en grei bil, men nesten 1 mill for bil utgår Anonymkode: ed468...df3 https://www.kia.no/bil/ev9 Fra 700k kr. Det er veldig konkurransedyktig. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde ikke turt å vise meg i den bilen, skummelt lik Kina-Rollsen. Ur-tåpelig med "butt front" trenden, er vel bare Tesla som ikke har kastet seg på, Selv Cybertryck er mer strømlinjeformet. For å å redusere friksjon leveres elbiler med dekk nesten uten mønsterdybde som slites ut på kort tid. Men når det gjelder luftmotstand går trendy design foran alt. Anonymkode: e95f0...5b6 Det er ikke helt ensretta, i Kina fins mange (!) biler som har knekt 0,25 cW. Det er ganske spektakulært, egentlig, men så ender de opp med å se nokså like ut. Kan ikke ha alt. Anonymkode: f4554...797 1
Bokormsen Skrevet 5. november #13 Skrevet 5. november ES8 er en bra bil såvidt meg bekjent, selv om den taleassistenten ikke er helt min greie (tamagochi lignende sak som ser på deg og prater). Men det egentlige store aberet med denne bilen er at batteriet i bilen ikke eies, men leies for 3000kr/mnd. Dermed er bilene priset lavt på bruktmarkedet, og fremstår attraktive men den leien blir du aldri kvitt, og prisen vil føles høyere jo eldre bilen blir. Et annet minus er NIOs fremtid i Norge. De blør penger og selger nesten ikke biler, så jeg er litt redd fremtiden deres.
AnonymBruker Skrevet 5. november #14 Skrevet 5. november Kia EV9 hadde vært mitt valg med den bestillingen. Anonymkode: 5bc6f...4ae
AnonymBruker Skrevet 6. november #15 Skrevet 6. november Bokormsen skrev (8 timer siden): Men det egentlige store aberet med denne bilen er at batteriet i bilen ikke eies, men leies for 3000kr/mnd. Dermed er bilene priset lavt på bruktmarkedet, og fremstår attraktive men den leien blir du aldri kvitt, og prisen vil føles høyere jo eldre bilen blir. Det er bare å kjøpe batteriet eller kjøpe en bil der batteriet allerede eies. Kan også skiftes på skiftestasjon. Anonymkode: f4554...797
Bokormsen Skrevet 6. november #16 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er bare å kjøpe batteriet eller kjøpe en bil der batteriet allerede eies. Kan også skiftes på skiftestasjon. Anonymkode: f4554...797 Ok, det visste jeg ikke, hva koster et batteri på en 4 år gammel ES8? Nesten ingen som eier batteriet på disse bilene, da en stor del av innsalget til Nio var batteribyttestasjoner i begynnelsen. Får man brukt det om man eier batteriet?
newman01 Skrevet 6. november #17 Skrevet 6. november (endret) Bokormsen skrev (25 minutter siden): Ok, det visste jeg ikke, hva koster et batteri på en 4 år gammel ES8? Nesten ingen som eier batteriet på disse bilene, da en stor del av innsalget til Nio var batteribyttestasjoner i begynnelsen. Får man brukt det om man eier batteriet? Du kan bytte batteriet uavhengig om du eier eller leier batteriet. Dette var visst feil. Endret 6. november av newman01
Bokormsen Skrevet 6. november #18 Skrevet 6. november newman01 skrev (6 minutter siden): Du kan bytte batteriet uavhengig om du eier eller leier batteriet. Hvor finner du det? På hjemmesiden deres står det kun i sammenheng med BAAS, battery as a service, og det koster 2000kr for det lille batteri, og 3000kr/mnd for det store. Kan heller ikke finne noe om at du kan kjøpe det gamle batteriet i bilen din heller, så det virker som om du må betale leie til du skroter bilen. Kom gjerne med kilder til det motsatte.
newman01 Skrevet 6. november #19 Skrevet 6. november (endret) Bokormsen skrev (9 minutter siden): Hvor finner du det? På hjemmesiden deres står det kun i sammenheng med BAAS, battery as a service, og det koster 2000kr for det lille batteri, og 3000kr/mnd for det store. Kan heller ikke finne noe om at du kan kjøpe det gamle batteriet i bilen din heller, så det virker som om du må betale leie til du skroter bilen. Kom gjerne med kilder til det motsatte. Hmmm, ser ut som du har rett og jeg hadde veldig feil. Jeg funderte på ET5 Touring en gang i tiden, så er nok hukommelsen som rotet litt. Hvor finner dere forresten UltraLongRange-batteriet? Jeg får bare opp Standard og LongRange på Nio sin hjemmeside. Endret 6. november av newman01
AnonymBruker Skrevet 6. november #20 Skrevet 6. november newman01 skrev (2 timer siden): Hmmm, ser ut som du har rett og jeg hadde veldig feil. Jeg funderte på ET5 Touring en gang i tiden, så er nok hukommelsen som rotet litt. Hvor finner dere forresten UltraLongRange-batteriet? Jeg får bare opp Standard og LongRange på Nio sin hjemmeside. Slik jeg forstår det er det nyeste batteriet kun til salgs fordi det er ny standard jf. byttestasjonene. Men rekker ikke å dobbeltsjekke det nå. Ellers om batterikjøp...kan man ikke snakke med forhandler, da? Det er ufyselig dyrt å skulle betale den store summen inn i evigheten. Ved nykjøp er det betydelig opp til eie, mener det var 100 og 120k avhengig av batteristørrelse. Anonymkode: f4554...797
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå