Gå til innhold

Hvordan klare meg selv?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

(jeg legger dette her og ikke på karriere og utdanning fordi jeg mener det handler mest om samliv og livet)

Jeg har alltid vært en person som har gjort de "rette" valgene, som liksom er en selvfølge i oppveksten. Jeg har alltid hatt problemer med å ta avgjørelser og har vært heldig å ha et nettverk jeg kunne spørre hvis jeg var usikker på noe. Svarene jeg da fikk var jo selvfølgelig de "rette" svarene og jeg visste det var det jeg måtte gjøre.

Nå har jeg kommet til et punkt i livet der jeg ikke vet hva jeg skal gjøre, jeg vet bare at jeg ikke kan spørre andre om råd/svar. Jeg har jobbet litt det siste halve året, men ikke hatt noen fast jobb. Nå står jeg uten jobb og føler meg helt tappet for alt. Jeg har sendt så mange åpne søknader det siste året at det ikke er flere steder å sende... Dette har ført til at jeg nå står og ikke vet hva jeg skal gjøre. Ikke vet jeg hvordan jeg skal finne ut hva jeg vil gjøre heller...

Jeg har en fantastisk samboer som støtter meg uansett. Men hva vil jeg? Vil jeg starte for meg selv? Få barn? Søke videre på jobber? Reise? Jeg vet ikke hva jeg har lyst til. Jeg vet bare hva jeg bør. Er det da det jeg bør gjøre jeg egentlig har lyst til?? Noen som kan bare si hva de tenker om dette? Jeg søker ikke svar på om jeg bør få barn eller søke jobb. Jeg vil bare ha noen tanker. Hvordan kommer jeg fram til svaret som er rett for meg? Jeg kan ikke be andre om råd på dette, for da vil jeg alltid lure på om det var min avgjørelse eller andres. Det er mitt liv, jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil, men hvordan finner jeg ut hva jeg vil.... :grine:

Jeg er iferd med å bli veldig deprimert og søker og søker etter et svar i meg selv. Men klarer det ikke...

Noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd coaching?

Har ikke prøvd selv, men jeg tror det kan være en fin måte å sortere tanker på.

Ellers har jeg selv hatt veldig utbytte av personlighetstester... (Tatt dem i forbindelse med jobbintervju, men fått veldig mye ut av det personlig.)

Kanskje du kan se litt på videreutdanning, f.eks på nett? Kanskje finner du mer ut av hva du vil med livet ditt ved å søke litt rundt og ser hva som opptar deg mest?

(Prøve å planlegge "den perfekte reise" og se hvor ivrig du blir!)

Ikke gi opp jobbmarkedet selv om det er vanskelig, en dag løsner det! :klem:

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Har ikke prøvd coaching. Hva er det? Noen med erfaring med det? Kanskje det kan være noe...

Jeg føler bare at jeg ikke har motivasjon til noe. Det er ikke noe jeg har lyst til liksom. Jeg vil bare ville noe med livet mitt... :sur:

Gjest Gjesten
Skrevet
Jeg føler bare at jeg ikke har motivasjon til noe. Det er ikke noe jeg har lyst til liksom. Jeg vil bare ville noe med livet mitt...  :sur:

Akkurat som meg jo... :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...