Gå til innhold

Invitere juleselskap, men ingen vil komme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du følt deg om du laget juleselskap, men ingen kom?

Anonymkode: 5bf4e...20e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontekst er alltid fint... Hvis jeg inviterte nære og kjære, som jeg har et godt forhold til og omgås jevnlig, til selskap i omstendigheter hvor det ville vært naturlig at de kunne og ville komme, og de meldte avbud med åpenbart oppdiktede årsaker, ville jeg selvfølgelig blitt lei meg med god grunn. Inviterte jeg fjernere bekjente til selskap første juledag på to dagers varsel, ville det vært en overraskelse om noen i det hele tatt vurderte å komme...

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Kommer an på når du tenkte dette selskapet, hvem som er invitert osv?

Anonymkode: 292ec...50d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvem og når?

Anonymkode: 5bc07...749

• Liker 3
Skrevet

For lite info, TS.

Anonymkode: 3bb6b...a94

• Liker 5
Skrevet

Når er juleselskapet, og hvem er invitert? Hvorfor kommer de ikke? 

Jeg inviterer alltid flere på julaften, fordi jeg savner de store selskapene jeg husker fra min barndom. Dessverre har min bror valgt en samboer som tviholder på å feire kun med sin familie. Min mann har også bare en bror, som også har samboer som feirer med sin familie. Dermed blir det alltid bare meg, mannen og ungene på julaften, og det er litt stusslig. Dermed kan jeg kjenne meg igjen der. Jeg er lei meg for det, men det hjelper jo ikke. Må gjøre det beste ut av situasjonen uansett. 

Anonymkode: 822b2...d27

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ville aldri laget juleselskap før de inviterte hadde sagt ja til å komme. Eller mener du at de sa ja, men ikke kom? Det er jo veldig uhøflig og merkelig av dem. Hadde nok kjent på en skuffelse da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg snakker alltid med ett par av mine nærmeste før jeg inviterer til sammenkomst. Da vet jeg de kan, og samtidig fått litt innspill på valg av dato, og andre ting rundt sammenkomsten. Resten kommer om de kan. 

Anonymkode: ab463...82e

• Liker 4
Skrevet

Hadde vel ikke laget juleselskap uten å vite at noen i omgangskretsen hadde for få av disse og ønsket en til sammenkomst. 
Samfeiringer av julaften blir avtalt minst 6 -12 mnd før jul, og da inkludert de som de inngifte og feirer med til vanlig, om de vil komme. Disse er noe vi planlegger i fellesskap. 

Anonymkode: b6d39...931

• Liker 1
Skrevet

Ikke julaften dette, men i adventstiden

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjelder det for denne julen som kommer?

Hvem.har du invitert? 

Hvorfor takket de nei? 

Har dere hatt juleselskap sammen tidmigere? 

Anonymkode: 645f7...4e5

• Liker 2
Skrevet

Det hadde vore kjipt

Anonymkode: eee0b...19d

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har invitert til kommende advent?

Det er så mye som skjer for folk flest i advent allerede så bare å invitere uten å avtale noe mer på forhånd er risikosport.

Anonymkode: 5bc07...749

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo så klart an på grunnen, men hvis noen hadde invitert oss nå til noe i advent så måtte vi ha takket nei. Alle helger frem til jul er fylt opp med julebord, juleteater, lysfest og et par bursdager. Det hadde jo ikke nødvendigvis vært fordi vi ikke ville, men rett og slett fordi vi ikke har tid. 

Anonymkode: 8844b...6e4

• Liker 5
Skrevet

mangler jo all info.. når inviterte du, hsr dere snakket om det i forkant ? hva slags selskap? hvilken dag ?

omjrg ut av det blå ble invitert til noen bekjente siste helg i advent uten at det er snakket om hadde jeg nok måttet takke nei jeg å... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært kjipt å så Synes jeg det er rart med alle som mener man skal Snakke med de før man inviterer, det er da ikke vanlig å høre med masse gjester når det passer

Anonymkode: de2df...6df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 20.10):

Når er juleselskapet, og hvem er invitert? Hvorfor kommer de ikke? 

Jeg inviterer alltid flere på julaften, fordi jeg savner de store selskapene jeg husker fra min barndom. Dessverre har min bror valgt en samboer som tviholder på å feire kun med sin familie. Min mann har også bare en bror, som også har samboer som feirer med sin familie. Dermed blir det alltid bare meg, mannen og ungene på julaften, og det er litt stusslig. Dermed kan jeg kjenne meg igjen der. Jeg er lei meg for det, men det hjelper jo ikke. Må gjøre det beste ut av situasjonen uansett. 

Anonymkode: 822b2...d27

Det er likt på min side av familien - konen til min bror insisterer på å feire med sin familie. Vi har løst det ved å feire med min familie lille julaften og med min mann sin julaften. Kan det være en løsning for dere TS?

Anonymkode: f9c95...004

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, så lang tid i forveien folk planlegger alt mulig😅

Jeg og mannen ble invitert til å feire årets juleaften i helga som var og syntes det var lang og god frist. 

I en tråd om bryllup var folk helt satt ut av at brudeparet ikke har sendt ut save the date for pinsen neste år og mente minst et års varsel må til fordi pinsen er helt umulig å få til på under 12 mnd varsel.

Anonymkode: 90bf8...f10

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lagt ut en «temperaturmåler» og hørt med folk før jeg inviterte. Desember er ofte full av avslutninger og det føles ofte som et pliktløp. 

Så jeg ville nok ikke havnet i den situasjonen det tilsynelatende virker som du er i. Men dersom jeg var det, så ville jeg nok vært litt skuffet. 

Anonymkode: c6c39...06d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva er vitsen med å opprette en tråd når vi må hale informasjonen ut av deg, ord for ord?

Anonymkode: 3bb6b...a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...