Gå til innhold

Barnehagen sender hjem barnet pga irritabilitet og tenner

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Joda, jeg aner hva jeg snakker om. Du er uenig med meg, og det er greit, men hvordan du så hardnakket kan påstå at et normalt tannfrembrudd er forbundet med store smerter, er et mysterium. Hvis barnet gråter det meste av dagen er det lurt å ta det med til lege/tannlege. Ikke sikkert de vil finne noe, men da får man utelukket at det eventuelt finnes komplikasjoner forbundet med frembruddet.

Anonymkode: e9320...e9b

Det er ikke vanlig, men kan skje. Mitt yngste barn ble kjempe syk da alle 4 2 års jekslene kom samtidig. Barnet ble så sykt at det måtte hentes i ambulanse. Barnet fikk feber på 42 grader, og mistet tidvis bevisstheten. Barnet ble sendt rett på barneavdelingen hvor de undersøkte alt som kunne undersøkes. Konklusjon etter ett døgn var tenner. Nå kunne ikke mitt barn sendes noe som helst sted uansett, barnet var tydelig sykt, men det kan skje. Vi fikk beskjed av lege om å ta barnet til tannlege mandagen for sjekk av disse tennene. Barnet hadde blødd ganske mye fra munnen gjennom natten, noe lakenet viste. 

Anonymkode: 8a0ff...879

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

😂 jeg gir ikke Paracet for mine har ikke vært plaget, men andre barn jeg kjenner har det.

for en tåpelig hersketeknikk , du mener du er bedre å tolke😂😂🙈

Anonymkode: c4c9a...945

Hva er tåpelig med det? Foreldre kan være uhyre dårlige til å tolke smerte/ubehag fra sine egne barn. Barn kan til og med si «au» når noe kjennes ubehagelig og de er fullt bedøvet.

Anonymkode: e9320...e9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei absolutt ikke, mulig blant de konspirerende..

Fordi du ikke har det er det mange som har den oppfatningen nå. Jeg konspirerer ikke ;) 

Anonymkode: fa0d8...d50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi du ikke har det er det mange som har den oppfatningen nå. Jeg konspirerer ikke ;) 

Det gjør du nok ;)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange av dere ønsker å lure barnehagen. Snakk med dem heller. Hvis det FAKTISK er slik at barnet bare har litt vondt og at det går bra med paracet så får du en legeerklæring for det. Det er grenser for hvor mye paracet barnet kan få og de ansatte kan ikke ha ansvaret for å bedømme dette. Men når legen har gjort det er det en annen sak. Det er derfor barnet ikke skal sendes i barnehage med paracet, men også fordi det kan kamuflere andre smittsomme sykdommer hvis paracet er pga feber/annet enn tenner.

Barnehagen vil det beste for barna, dette inkluderer foreldre. Jeg har sett mange barn der foreldrene har sagt de er pjuskete eller ditten datten og det ringes vitterlig ikke om dette ikke syns på barnet i barnehagen. 

Virkeligheten er at dersom det er færre barn på avdelingen så må de ansatte ofte hjelpe på en annen avdeling. Det er alltid sykdom et eller annet sted og man vil mye heller være der man skal = man ringer ikke for ingenting.

Anonymkode: 2a4e0...6a8

Nemlig!   Det er ikke sånn at om vi ringer foreldrene og gir beskjed om å hente et sykt barn så betyr det ekstra fritiden og vi bare kan sitte og skravle med en kaffekopp.

Og om foreldre har så lite tillit til oss  og oppriktig tror at vi kun for moro skyldringer de med beskjed om at barnet er sykt  så forstår jeg ikke hvorfor de ikke leter etter alternativer løsninger for barnepass.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Merkelig at dere syns det er ok at barna deres sitter å gråter og er utilpass halve dagen . Ja for det gjør de. De ansatte har ikke tid til å vurdere hver unge om de er ok nok for barnehagen. De stoler på at foreldrene har tatt den avgjørelsen . 

Anonymkode: 3e4c6...2d7

Dette!  Det virker som at flere foreldre er mere opptatt av å skulle prøve å lure oss som jobber i barnehagen slik at de ikke går glipp av arbeidsinntekt  enn å tenke over hva det vil innebære for barna deres.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror dessverre at unntakene i dag er de som ønsker at barn er i barnehagen. De som jobber i dag vil helst jobbe i barnehage uten barn. Så tror dessverre at det er helt vanlig med slik sm henne er i barnehagen og er ikke et unntak. 
Hun var ung og nyutdannet, det å jobbe med barn var nok tøffere enn hun så for seg. 
Se hvordan barnehageansatte skriver her inne f.eks så ser du at det er mange av denne typen. 
Når jeg hadde barn i barnehagen så hadde de både tid til å tørke snør, sitte litt på fanget, gi medisiner om nødvendig, å vise omsorg. Det var 24 på 3 ansatte da også. Bemanningsproblemer kom under koronaen når de ansatte så hvor godt det var å jobbe med få barn. Etter dette har vi ikke hørt noe annet om foreldre som har barn i barnehage bør tenke på hvor forferdelig barna har det der hver dag. 
Synd at det er slik, jeg og mine barn ble veldig glad i de ansatte, en av de er venninne av meg i dag. Jeg hadde barn i barnehagen under koronaen og et par år etter, det var en tydelig endring. 

Tro gjør man i kirka. Men med det sagt så burde du kanskje lese kommentarene i tråden en gang til og da med nøytrale briller på. Jeg jobber i barnehage og ja jeg skal ikke nekte for at jeg har vært trass i flere tråder som omhandler barnehage her på forumet, men det er ikke fordi jeg ikke bryr meg om barna eller helst skulle jobbe i en barnehage uten barn. Grunnen er nettopp fordi jeg bryr meg om barna. Jeg kan være både cross og kritisk når jeg både leser om og erfarer selv at foreldre leverer barn i barnehagen som overhodet ikke burde være og da er det ikke av den grunn at jeg ikke orker å ha syke barn. Det er jo fordi det ikke er bra for barnet.

Og det er helt tydelig at du ikke har jobbet i barnehage eller har ofret en tanke på arbeidsforholdene til oss som tar vare på barna deres oppfordrer deg til å ta et raskt Google søk så vil du fort se at utfordringene for oss ansatte har vært der lenge før covid.

Anonymkode: 49601...46d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nemlig!   Det er ikke sånn at om vi ringer foreldrene og gir beskjed om å hente et sykt barn så betyr det ekstra fritiden og vi bare kan sitte og skravle med en kaffekopp.

Og om foreldre har så lite tillit til oss  og oppriktig tror at vi kun for moro skyldringer de med beskjed om at barnet er sykt  så forstår jeg ikke hvorfor de ikke leter etter alternativer løsninger for barnepass.

Dette!  Det virker som at flere foreldre er mere opptatt av å skulle prøve å lure oss som jobber i barnehagen slik at de ikke går glipp av arbeidsinntekt  enn å tenke over hva det vil innebære for barna deres.

Tro gjør man i kirka. Men med det sagt så burde du kanskje lese kommentarene i tråden en gang til og da med nøytrale briller på. Jeg jobber i barnehage og ja jeg skal ikke nekte for at jeg har vært trass i flere tråder som omhandler barnehage her på forumet, men det er ikke fordi jeg ikke bryr meg om barna eller helst skulle jobbe i en barnehage uten barn. Grunnen er nettopp fordi jeg bryr meg om barna. Jeg kan være både cross og kritisk når jeg både leser om og erfarer selv at foreldre leverer barn i barnehagen som overhodet ikke burde være og da er det ikke av den grunn at jeg ikke orker å ha syke barn. Det er jo fordi det ikke er bra for barnet.

Og det er helt tydelig at du ikke har jobbet i barnehage eller har ofret en tanke på arbeidsforholdene til oss som tar vare på barna deres oppfordrer deg til å ta et raskt Google søk så vil du fort se at utfordringene for oss ansatte har vært der lenge før covid.

Nei, å jobbe i barnehage hadde jeg ikke orket. Ikke pga barna men kollegaer som ugleser hverandre for man er syk, fordi man ikke liker jobben sin og fordi man mener foreldre skal ta ansvar for bemanningen i en barnehage. 
At du legger igjen slike kommentarer gjør at din status som barnehagelærer/eller barne og ungdomsarbeider synker. Du har et ansvar for ditt yrke, du er den som vil skape støtte og stauts. Når du går inn på et slik forum å leverer søppel så ødelegger du både for å bedre arbeidsvilkårene dine. 
Jeg kjenner godt til barnehagen, har hatt flere barn gjennom årene som jeg skrev det ble et tydelig skille etter 2020, da kom krisen. 
Jeg har også mange i nærkrets som jobber i barnehagen. De som står på, gjør en god jobb ikke kun forteller andre hvor forferdelig det er at foreldre ikke er hjemme med barn ved tannfrembrudd, de som ikke snakker om de stakkars barna som må være der i ferier osv. De finnes, men de blir det færre og færre av. 
Å gjemme seg bak å at man bryr seg om barna når er bare utrolig teit. Bryr man seg om barna skriver man ikke slike ting om foreldrene til barna. Er du bekymret er ikke kg rette sted, barnevernet er der du må ta din bekymring. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 18.20):

Hei, 

Toåringen får for tiden toårsjekslene og sliter med plager knyttet til dette. Det er for det første enorme mengder sikkel, slik at hun sikler ut fem gensere og siklesmekker i løpet av en dag. Hun peker på munnen sin og sier "au", og er forståelig nok veldig irritabel og lei seg. Hun vil ikke ha mat siden det er ubehagelig å spise, og holder seg derfor til kald yoghurt. Ellers er hun i fin form.

I morges ga jeg henne en Paracet for å lindre ubehaget, noe jeg sa ifra til barnehagen om. Rundt klokken 14 fikk jeg en telefon der de ba meg om å hente barnet, og sa samtidig at vi ikke kan sende barnet i barnehagen hvis hun trenger Paracet. Nå er jeg veldig fortvilet. 

Hun sliter med polypper og er veldig mye syk, så jeg og samboer har brukt opp alle sykt barn-dagene våre, samt ekstra feriedager. Vi har heller ingen familie i nærheten som kan hjelpe oss, og ulønnet fri er for dyrt. Redningen har vært å flytte arbeidsdagen til kveldstid med hjemmekontor, men da jobber jeg ofte fra 18-02. Det er heller ikke alltid det går. 

Jeg skjønner at man ikke skal sende syke barn i barnehagen, men hun er ikke syk og fungerer fint når hun har fått Paracet. Hvilke retningslinjer har deres barnehager om dette? Kan man få en slags legeerklæring på at barnehagen kan gi Paracet? 

Anonymkode: 2077c...93e

Vår barnehage ønsker ikke barna i bhg hvis de har plager eller ubehag som krever behandling med paracet - som ved tenner. Noe jeg tenker er helt ok og greit. Dersom barnet ikke er i form til å ta del i en normal hektisk barnehage dag har ikke barnet noe i bhg og gjøre - uansett om de er syk eller ei. 

Forstår det er frustrerende med tanke på sykt barn dager etc, men sånn er det med små barn. 

Har vært hjemme i 3 dager nå av samme grunn. Thats life. 

Anonymkode: 44c9c...ba6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, å jobbe i barnehage hadde jeg ikke orket. Ikke pga barna men kollegaer som ugleser hverandre for man er syk, fordi man ikke liker jobben sin og fordi man mener foreldre skal ta ansvar for bemanningen i en barnehage. 
At du legger igjen slike kommentarer gjør at din status som barnehagelærer/eller barne og ungdomsarbeider synker. Du har et ansvar for ditt yrke, du er den som vil skape støtte og stauts. Når du går inn på et slik forum å leverer søppel så ødelegger du både for å bedre arbeidsvilkårene dine. 
Jeg kjenner godt til barnehagen, har hatt flere barn gjennom årene som jeg skrev det ble et tydelig skille etter 2020, da kom krisen. 
Jeg har også mange i nærkrets som jobber i barnehagen. De som står på, gjør en god jobb ikke kun forteller andre hvor forferdelig det er at foreldre ikke er hjemme med barn ved tannfrembrudd, de som ikke snakker om de stakkars barna som må være der i ferier osv. De finnes, men de blir det færre og færre av. 
Å gjemme seg bak å at man bryr seg om barna når er bare utrolig teit. Bryr man seg om barna skriver man ikke slike ting om foreldrene til barna. Er du bekymret er ikke kg rette sted, barnevernet er der du må ta din bekymring. 

Til å ikke jobbe i barnehage og ikke lenger ha barn der så vet du jammen mye om hvordan det står til med både arbeidsmengde, -press og -moral i alle barnehager i det ganske land. Også spesielt at alle i din omgangskrets som jobber i barnehage tilsynelatende virker å være av typen som er gode arbeidere, mens alle de jobber med ikke er det (? En antagelse fra meg - det innrømmer jeg).

Det handler ikke om å ikke ville ha barn i barnehagen - men vi vil ikke ha syke barn i barnehagen. Hvis det skjedde en endring etter 2020 så er det at foreldre er mye mer ukritiske til å sende syke barn i barnehagen enn før. Vi vet at dere står i et stort press fra arbeidsgiver, og derfor venter vi og ser an lenge før vi ringer. Kanskje greier barnet seg til etter duppen, eller vi kan ringe dere og høre om det er rom for at barnet får hvile i dag. Men når barnet bare sutrer, ikke spiser noe til verken frokost eller lunsj, bare vil bæres/sitte i fanget, legger seg ned til stadighet eller ikke er interessert i leker - ikke kom og fortell meg at dette barnet har det godt i en barnehage der de må dele oppmerksomheten med og være midt i støyen fra 14 andre barn i flere timer.

Anonymkode: 7641c...7a0

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Til å ikke jobbe i barnehage og ikke lenger ha barn der så vet du jammen mye om hvordan det står til med både arbeidsmengde, -press og -moral i alle barnehager i det ganske land. Også spesielt at alle i din omgangskrets som jobber i barnehage tilsynelatende virker å være av typen som er gode arbeidere, mens alle de jobber med ikke er det (? En antagelse fra meg - det innrømmer jeg).

Det handler ikke om å ikke ville ha barn i barnehagen - men vi vil ikke ha syke barn i barnehagen. Hvis det skjedde en endring etter 2020 så er det at foreldre er mye mer ukritiske til å sende syke barn i barnehagen enn før. Vi vet at dere står i et stort press fra arbeidsgiver, og derfor venter vi og ser an lenge før vi ringer. Kanskje greier barnet seg til etter duppen, eller vi kan ringe dere og høre om det er rom for at barnet får hvile i dag. Men når barnet bare sutrer, ikke spiser noe til verken frokost eller lunsj, bare vil bæres/sitte i fanget, legger seg ned til stadighet eller ikke er interessert i leker - ikke kom og fortell meg at dette barnet har det godt i en barnehage der de må dele oppmerksomheten med og være midt i støyen fra 14 andre barn i flere timer.

👆

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tror dessverre at unntakene i dag er de som ønsker at barn er i barnehagen. De som jobber i dag vil helst jobbe i barnehage uten barn.

Her tror jeg du er helt på bærtur! Min erfaring er tvert imot; De ansatte vil gjerne at barna kommer i barnehagen. Vi har en greie om at barnet skal leveres innen kl 09:00, og gi beskjed om vi blir sene. Om vi ikke har levert innen kl 09:30 får vi en melding hvor de spør om barnet kommer i dag. 

Anonymkode: d58e7...714

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så fordi jeg har barn som sluttet i fjor så vet jeg ikke hvordan det er i barnehagen? 
Dere gjør ikke noe annet enn å fortelle om denne forferdelige jobben deres, med de grusomme foreldrene som bruker barnehagen. Vi vet mye.. 

Her i denne tråden handler det ikke om smitte, men om tannfrembrudd, et barn som personalet ikke ser sutrer før 14 på ettermiddagen. Mange barn sutrer på ettermiddagen uten at foreldrene skal sitte til 02 å jobbe om natten fordi barn med smertelindring ikke kan være i barnehagen. 
Så klart er det foreldrene sin skyld at både bemanningen er lav, at det er barn i barnehagen, og at barn er trøtte, slitene, felte noen tårer i løpet av dagen. Alt dette var helt normalt før 2020. I dag er det en mulighet til å ha færre barn på avdelingen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så fordi jeg har barn som sluttet i fjor så vet jeg ikke hvordan det er i barnehagen? 
Dere gjør ikke noe annet enn å fortelle om denne forferdelige jobben deres, med de grusomme foreldrene som bruker barnehagen. Vi vet mye.. 

Her i denne tråden handler det ikke om smitte, men om tannfrembrudd, et barn som personalet ikke ser sutrer før 14 på ettermiddagen. Mange barn sutrer på ettermiddagen uten at foreldrene skal sitte til 02 å jobbe om natten fordi barn med smertelindring ikke kan være i barnehagen. 
Så klart er det foreldrene sin skyld at både bemanningen er lav, at det er barn i barnehagen, og at barn er trøtte, slitene, felte noen tårer i løpet av dagen. Alt dette var helt normalt før 2020. I dag er det en mulighet til å ha færre barn på avdelingen. 

Det kan hende at du opplevde dette, men det er nok ikke slik i alle barnehager. Jeg ser for eksempel ingen forskjell her fra før 2020 og nå.

Anonymkode: 2a4e0...6a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner mange som har slutta å jobbe i barnehage. Mange pga stort arbeidspress og lav bemanning, selvfølgelig. Men de fleste sier de kunne faktisk fått til det, om ikke kravstore foreldre som vet best hadde kommet oppå dette. Det er en av de store skillene de siste 15 årene. Foreldrene krever mer. Mer særbehandling, de er mer mistroiske osv. Du er et tydelig eksempel på det. Ikke rart de gode folka slutter i barnehagen. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kjenner mange som har slutta å jobbe i barnehage. Mange pga stort arbeidspress og lav bemanning, selvfølgelig. Men de fleste sier de kunne faktisk fått til det, om ikke kravstore foreldre som vet best hadde kommet oppå dette. Det er en av de store skillene de siste 15 årene. Foreldrene krever mer. Mer særbehandling, de er mer mistroiske osv. Du er et tydelig eksempel på det. Ikke rart de gode folka slutter i barnehagen. 

Ja, helt klart er den kravstore som gjør at de slutter ja. :) 

Jeg er farget av barnehageansatte som sitter på nett å ødelegger for sitt eget yrke, så når man sier i fra at det skjer så blir de så fornærmet at de mener at det er foreldrene sine skyld. 
Ikke mitt yrke som taper på dette. 
Og ja mange foreldre krever mer nå, mange pasienter krever mer nå, mange passasjerer krever mer nå, mange kunder krever mer nå. Hele samfunnet har befolkning som krever mer. Sånn er det, alle yrker merker det. Betyr det at man ikke skal prøve å snakke opp yrket isteden for ned? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 15.48):

Ehm... Det er ikke nødvendigvis alt barnehagen trenger å vite.. Bedre å bli ringt ila dagen fordi hun har blitt grinete enn at dere må være hjemme hele dagen. Sorry, men så lenge du vet at hun ikke er syk og allmenntilstanden er god med litt flytende paracet tidlig på morgenen, så kan du vel levere. Jeg ville ihvertfall konsekvent levert hver dag, gått på jobb hver dag og heller ventet på den telefonen. Når de ringer så får du si at "hun var helt fin i morges". 

Anonymkode: 7aff1...700

Jeg tror ikke enkelte foreldre tenker igjennom hvordan en dag på småbarnsavdeling kan være?

Barnet som må ha paracet for å komme seg gjennom dagen pga smerte - skal altså være uten sine nærmeste trygghetspersoner når barnet har smerter det ikke har noen forutsetning for å forstå, kun at det er sabla vondt og gjerne blir redd, som trenger trøst fra mamma/pappa så barnet kan slappe av i trygge armer i FRED OG RO til å hente seg inn, når barnet har vondt i magen fordi det er sulten fordi barnet ikke klarer å tygge i seg mat og er helt utslitt fordi barnet klarer ikke sovne når det har smerter.

NEI, da skal altså barnet i barnehagen med alt fra 8 til 16 små barn rundt seg (alt ettersom det er en privat eller kommunal barnehage) hvor det i perioder er øredøvende skrik og gråt rundt barnet, hvor barnet kanskje blir dyttet unna eller slått, hvor barnet bare makter å sitte i fanget til den voksne - men får ikke sitte der i ro og fred fordi den voksne må reise seg for å avbryte krangling i et hjørne, plukke opp et barn som trenger trøst etter å ha falt, skifte en bleie - så ditt barn blir stående/sittende og gråte i smerte og utmattelse over å ikke få dekket sitt mest basale behov av trøst - FORDI vi er ikke NOK voksne som kan bli sittende å prøve å trøste et utrøstelig barn som bare gråter og vil kun til mamma/pappa.

Og slik har barnet det i flere timer, avbrutt av rutiner og aktiviteter som ikke kan settes på vent eller gjennomføres fordi man har tross alt en hel barnegruppe som også skal gjennom dagen og få sine behov oppfylt av trøst, kos, måltider, skift, søvn, lek, oppmerksomhet, aktiviteter, utetid etc.

Altså, jeg blir stresset bare å skrive det, men gjett hvor vanskelig jeg syntes det er, jeg som barnehageansatt som opplever at dette barnet så sårt har behov for trøst/et fang fra meg eller en av de andre voksne, og jeg ikke klarer å gi barnet det det trenger pga alle de barna som også krever sitt? Den følelsen man står i da med all dens utilstrekkelighet og omsorg ovenfor et barn man tross alt har relasjoner til, den er helt GRUSOM. 

Du kan være sikker på at man ikke ringer foreldre for henting fordi det er "litt stress" med det barnet i barnehagen. Det er emosjonelt ødeleggende for oss som står i det når vi ikke klarer å gi et barn det det trenger for vi er ikke nok hender som kan gi det. Hvor utmattende/stressende/redd er det ikke for barnet det gjelder å stå i det ?   

Nå tenker jeg ikke bare på fremfall av tenner, men sånn generelt når barn er syke/utilpasse/har vondt i magen pga kvalme osv.

Barn har det best hjemme når allmenntilstanden er dårlig, barnehagen er ikke noe sted å være da.

Anonymkode: 35a7b...41f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis barnet blir levert i barnehagen kl 7.30 og først sutrer såpass at foreldrene blir oppringt kl 14, da har nevnte foreldre kunnet jobbe i 5,5 timer allerede (og tatt pause). Hvis den ene da jobber ut arbeidsdagen, kommer hjem og avløser den andre - så kan denne jobbe inn de siste to timene lenge før kl 02. 

Det TS derimot snakket om var å ha barnet hjemme for så å jobbe inn alle timene på kvelden. Det skjønner alle at blir slitsomt. Men her kunne kanskje far forskjøvet oppstart så TS fikk jobbet noen timer før han dro, eller de kunne begge hatt hjemmekontor, jobbet halve dagen hver og tatt de siste timene samtidig på kvelden? Så lenge man har en jobb som gir muligheter for hjemmekontor og fleksitid burde det være mulig å få til noe som gjør at barn med dårlig almenntilstand slipper å være hel/halv dag i barnehagen. Det er mange som snakker om økonomisk buffer, men kanskje vel så viktig er en avspaseringsbuffer for å demme opp for all sykdom som alltid kommer i november og desember. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, helt klart er den kravstore som gjør at de slutter ja. :) 

Jeg er farget av barnehageansatte som sitter på nett å ødelegger for sitt eget yrke, så når man sier i fra at det skjer så blir de så fornærmet at de mener at det er foreldrene sine skyld. 
Ikke mitt yrke som taper på dette. 
Og ja mange foreldre krever mer nå, mange pasienter krever mer nå, mange passasjerer krever mer nå, mange kunder krever mer nå. Hele samfunnet har befolkning som krever mer. Sånn er det, alle yrker merker det. Betyr det at man ikke skal prøve å snakke opp yrket isteden for ned? 

Det som pr nå er positivt med å jobbe i barnehage er barna. Å se de vokse, utvikle seg, å få bety noe for dem. Å være sammen med små mennesker som erfarer noe nytt hver dag. Det er en fantastisk gave. Her på KG leser jeg om foreldre som ikke tror vi bryr oss om barna. At vi helst skal ha de bort og ønsker å jobbe uten barn til stede.

I barnehagen har vi enormt med sykdom, vi er konstant underbemannet, lønnen er dårlig, det er stadige nedskjæringer. Det ble varslet nye kutt senest forrige uke. Jeg skjønner ikke hvor de skal kutte egentlig, for vi har ingenting igjen. Jeg skulle gjerne fremsnakket yrket, men pr i dag er det så dårlige vilkår, så mye stress og krav fra både foreldre og kommune, at jeg rett og slett ikke vil anbefale yrket til noen. Det er ikke uten grunn at vi egentlig har de barnehagelærerne vi trenger, men 18.000 av dem har sluttet, og jobber utenfor barnehagesektoren. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men når barnet bare sutrer, ikke spiser noe til verken frokost eller lunsj, bare vil bæres/sitte i fanget, legger seg ned til stadighet eller ikke er interessert i leker - ikke kom og fortell meg at dette barnet har det godt i en barnehage der de må dele oppmerksomheten med og være midt i støyen fra 14 andre barn i flere timer.

Dette. Jeg syns synd på barnet når det er slik og tenker det kan umulig ha det godt. Med mindre jobben står i fyr, og jeg er den eneste med brannslukkingsapparat, så går den bakerst i køen, fordi barnet trenger nærhet og støtte. Barnehagen gjør så godt de kan, men for alles skyld, blir vi hjemme, fordi det påvirker også barnets relasjon til barnehagen og de voksne, om han ikke får det han trenger, som et fang og en kos, eller ro og hvile - uansett hvor gode jeg mener vår barnehage er til å tilpasse. 

Anonymkode: 0d095...bc8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det som pr nå er positivt med å jobbe i barnehage er barna. Å se de vokse, utvikle seg, å få bety noe for dem. Å være sammen med små mennesker som erfarer noe nytt hver dag. Det er en fantastisk gave. Her på KG leser jeg om foreldre som ikke tror vi bryr oss om barna. At vi helst skal ha de bort og ønsker å jobbe uten barn til stede.

I barnehagen har vi enormt med sykdom, vi er konstant underbemannet, lønnen er dårlig, det er stadige nedskjæringer. Det ble varslet nye kutt senest forrige uke. Jeg skjønner ikke hvor de skal kutte egentlig, for vi har ingenting igjen. Jeg skulle gjerne fremsnakket yrket, men pr i dag er det så dårlige vilkår, så mye stress og krav fra både foreldre og kommune, at jeg rett og slett ikke vil anbefale yrket til noen. Det er ikke uten grunn at vi egentlig har de barnehagelærerne vi trenger, men 18.000 av dem har sluttet, og jobber utenfor barnehagesektoren. 

Anbefaler ikke andre yrke mitt jeg heller, men sitter ikke på nett å skriver hvor forferdelig brukerene er. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette! Og takk for at du responderte på kommentaren. Jeg kjente jeg ble oppgitt av vedkommende sitt svar og litt provosert over vedkommende sin beskrivelse av meg så jeg klarte ikke helt å formulere fornuftig svar, men nå slipper jeg det🥰

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...