Gå til innhold

Barnehagen sender hjem barnet pga irritabilitet og tenner

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi hadde en ped leder i barnehagen som ringte rundt til foreldre for å få de til å hente barn tidlig. Det ble oppdaget når jeg sa send han inn til broren så lenge så kommer jeg snart. 
Fikk raskt telefon fra den andre avdeling for å si barnet mitt er friskt. Visste seg at hun både tok tempen ofte på friske barn, og ringte foreldre om hun mente de var sutrete. Hun orket ikke å ha alle på avdelingen. Hun sluttet heldigvis, men det viser at noen ansatte vil helst jobbe i barnehage uten barn. 

Anonymkode: fa0d8...d50

Det finnes vel alltids unntak, men som forelder bør man vel ta utgangspunkt at de ansatte vil barnets beste..

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Piggsopp skrev (3 timer siden):

Et tips: aldri si fra til barnehagen at barnet er småsykt/er vondt/er kvalm. Da er du 90% sikker på at du får en telefon i løpet av dagen om at barnet er sååå dårlig .

Bare lever barnet som vanlig, så får barnehagen selv plukke opp om barnet faktisk er i for dårlig form til å være der. 

Kanskje en brannfakkel, men dette er min erfaring etter å hatt tre barn i barnehagen i 10+ år.

Trivelig at du deler tips om hvordan å slippe unna med å sende kvalme barn i barnehagen🙈🙄

Anonymkode: 1e436...b6e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ehm... Det er ikke nødvendigvis alt barnehagen trenger å vite.. Bedre å bli ringt ila dagen fordi hun har blitt grinete enn at dere må være hjemme hele dagen. Sorry, men så lenge du vet at hun ikke er syk og allmenntilstanden er god med litt flytende paracet tidlig på morgenen, så kan du vel levere. Jeg ville ihvertfall konsekvent levert hver dag, gått på jobb hver dag og heller ventet på den telefonen. Når de ringer så får du si at "hun var helt fin i morges". 

Anonymkode: 7aff1...700

Herregud for en holdning 

Anonymkode: c4c9a...945

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Piggsopp skrev (3 timer siden):

Et tips: aldri si fra til barnehagen at barnet er småsykt/er vondt/er kvalm. Da er du 90% sikker på at du får en telefon i løpet av dagen om at barnet er sååå dårlig .

Bare lever barnet som vanlig, så får barnehagen selv plukke opp om barnet faktisk er i for dårlig form til å være der. 

Kanskje en brannfakkel, men dette er min erfaring etter å hatt tre barn i barnehagen i 10+ år.

Tullete holdninger 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva når sykedagene er brukt opp? Det er jo problemet! Hun kan ikke være borte mer fra jobb. 

Slutte jobben og gå på sosialen? 

Anonymkode: a1028...c80

Sånn er det å ha barn , man må

ta ut sykedager uten lønn

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Barn kan bli irritable og grinete når nye tenner bryter frem. Paracet er sjelden indisert, det er forskjell på ubehag og smerte. Vanlig tannfrembrudd er hverken assosiert med infeksjon eller direkte smerte. Det er uvant for barnet, klør og er ubehagelig. Gir man ungen Paracet hjelper det neppe særlig, med mindre det foreligger en infeksjon med smerte, ubehaget kan være like stort etter en time eller to. Skal man medisinere barnet fra alt normalt ubehag?

Har barnet feber skal det ikke i barnehagen, men det er en annen diskusjon. 

Anonymkode: e9320...e9b

Du aner åpenbart ikke hva du snakker om, barn kan absolutt ha vondt 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det vedkommende sier er jo helt sant. De leter med lupe etter tegn til sykdom når de først er klar over det. Sier man ikke noe går det jo fint. Ergo, barnet er egentlig friskt nok. 

Anonymkode: 9901a...00e

😂😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nurofen har lengre virkningstid. Just saying....

Anonymkode: 4c6c9...38e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lurer de på hvorfor kvinner synes jobb og barn er stress?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Detta er veldig merkelig lesing. Selvfølgelig sender man ikkje barn i barnehagen som har fått eller trenger paracet o.l. Barnet trenger deg!

Eg ville prøvd pleiepenger sjølv om det normalt sett ikkje blir gitt i sånne tilfeller. 

Om ein tannlege kan dokumentera det omfattande behovet og midlertidig nedsatt fungering så har du ein sjanse til å få det med rett vinkling. 

• Legeerklæring: En lege (eller tannlege/annen behandler i relevante tilfeller) må dokumentere sykdommen og behovet for din tilstedeværelse. Det er denne dokumentasjonen NAV behandler.
  • Fravær fra jobb: Du må være yrkesaktiv og lide et inntektstap fordi du må være borte fra arbeidet for å ta deg av barnet.
  •  

Anonymkode: 0496b...05c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars unger som har sånne foreldre ! Lar ungene bevisst sitte dårlig i barnehagen, ingen har kapasitet til å ta seg av dem. Setter dere selv foran et lite sykt barn. Det er jo så dårlig omsorg at det er forferdelig . Ikke de ansatte dere lurer : de gjør jobben sin som vanlig. Dere lurer og plager en syk unge . Ditt eget barn. Så trist :(  ( snakker da om dere som bevisst sender syke unger full av Paracet ) 

Anonymkode: 3e4c6...2d7

• Liker 9
Skrevet

Det fascinerer meg at det er så mange som bare sier «dette burde du jo ha en buffer for» eller «finn måter å senke utgifter på» akkurat som det ikke kan skje at bufferen må brukes på noe annet uforutsett, eller tror at folk lever i luksus og ikke har snudd alle steiner for å se etter løsninger.

Dessverre så skjer livet, for deg kan du ha tatt gode valg, ha stålkontroll på livet, ha en voldsomt stor buffer, du eller barna dine er sjeldent syke og livet er egentlig ganske greit. 
En annen familie kan ha slitt med psykisk og fysisk helse, tatt dårlige valg, båret frem barn fordi de fant det ut sent, men elsker barna sine, kanskje har de blitt svindlet, kanskje har de hatt veldig uflaks med situasjoner i livet som du ikke kan sette deg inn i en gang.

Folk er ufattelig raske til å dømme når de ikke aner bakgrunnen for fortvilelsen til folk.

Barnet burde kanskje være hjemme, men jeg skjønner trådstarter utrolig godt når fortvilelsen melder seg når man ikke vet hva annet man kan gjøre. Det er systemet det er noe galt med. Ikke deg og din familie ❤️

Norge kunne gjort så mye mer for sine innbyggere, men man ser jo hvor skjevt fordelt pengene brukes, og de som får barn straffes for det på så ufattelig mange måter når man først er uheldig.

Mange her trenger å gå i seg selv, være takknemlig for det man har fått til, eller vært heldig å få servert. For mange så er det ikke sånn, og det er fryktelig lett å være etterpåklok!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva når sykedagene er brukt opp? Det er jo problemet! Hun kan ikke være borte mer fra jobb. 

Slutte jobben og gå på sosialen? 

Hva mener du? Man har rett til å være hjemme med sykt barn. Både lønnet og ulønnet. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og alle dere som prater om ulønnet permisjon. Det er faktisk ikke noe man har krav på og ikke noe alle arbeidsgivere har mulighet til å gi. Hva skal man gjøre da? 

Det er noe man har krav på. Det er faktisk lovfestet. 

Anonymkode: 0d095...bc8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Marlenene skrev (24 minutter siden):

Det fascinerer meg at det er så mange som bare sier «dette burde du jo ha en buffer for» eller «finn måter å senke utgifter på» akkurat som det ikke kan skje at bufferen må brukes på noe annet uforutsett, eller tror at folk lever i luksus og ikke har snudd alle steiner for å se etter løsninger.

Dessverre så skjer livet, for deg kan du ha tatt gode valg, ha stålkontroll på livet, ha en voldsomt stor buffer, du eller barna dine er sjeldent syke og livet er egentlig ganske greit. 
En annen familie kan ha slitt med psykisk og fysisk helse, tatt dårlige valg, båret frem barn fordi de fant det ut sent, men elsker barna sine, kanskje har de blitt svindlet, kanskje har de hatt veldig uflaks med situasjoner i livet som du ikke kan sette deg inn i en gang.

Folk er ufattelig raske til å dømme når de ikke aner bakgrunnen for fortvilelsen til folk.

Barnet burde kanskje være hjemme, men jeg skjønner trådstarter utrolig godt når fortvilelsen melder seg når man ikke vet hva annet man kan gjøre. Det er systemet det er noe galt med. Ikke deg og din familie ❤️

Norge kunne gjort så mye mer for sine innbyggere, men man ser jo hvor skjevt fordelt pengene brukes, og de som får barn straffes for det på så ufattelig mange måter når man først er uheldig.

Mange her trenger å gå i seg selv, være takknemlig for det man har fått til, eller vært heldig å få servert. For mange så er det ikke sånn, og det er fryktelig lett å være etterpåklok!

Her er det jo ingen antydning til at de har forsøkt å ha barnet hjemme heller. En annen ting er hvis man er hjemme på dag 7 og tenker: dette går jo ikke. Hva kan jeg prøve? Men innlegg som lyser «jeg gidder ikke» det har jeg lite til overs for. Man gjør det man kan for å få endene til å møtes, men man har også fått barn som jeg mener grenser til omsorgssvikt å sende i barnehagen når man vet de har best av å være hjemme. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så lurer de på hvorfor kvinner synes jobb og barn er stress?

Hvorfor? Barn har som oftest en far også som kan ta sin del av permisjon og omsorgsdager også?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er det jo ingen antydning til at de har forsøkt å ha barnet hjemme heller. En annen ting er hvis man er hjemme på dag 7 og tenker: dette går jo ikke. Hva kan jeg prøve? Men innlegg som lyser «jeg gidder ikke» det har jeg lite til overs for. Man gjør det man kan for å få endene til å møtes, men man har også fått barn som jeg mener grenser til omsorgssvikt å sende i barnehagen når man vet de har best av å være hjemme. 

Da leser vi veldig ulikt, for jeg leser det som at de har prøvd, at sykedagene er brukt opp, og som det skrives så har de allerede prøvd å justere arbeidstider.

Jeg sier ikke at det er riktig å sende barnet i barnehagen, jeg bare påpeker at folk er fryktelig dømmende i mange av svarene generelt når det kommer til barn, sykdom og økonomi. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vedkommende sier er jo helt sant. De leter med lupe etter tegn til sykdom når de først er klar over det. Sier man ikke noe går det jo fint. Ergo, barnet er egentlig friskt nok. 

Om du tror at vi har tid til det i en hektisk hverdag så får du tro om igjen. Men takk og lov så er det overvekt av foreldre som faktisk respekterer oss som jobber i barnehagen versus foreldre som deg og det andre vedkommende.

Anonymkode: 49601...46d

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Marlenene skrev (3 timer siden):

Da leser vi veldig ulikt, for jeg leser det som at de har prøvd, at sykedagene er brukt opp, og som det skrives så har de allerede prøvd å justere arbeidstider.

Jeg sier ikke at det er riktig å sende barnet i barnehagen, jeg bare påpeker at folk er fryktelig dømmende i mange av svarene generelt når det kommer til barn, sykdom og økonomi. 

De har gjort minimum ja :)  det de fikk betalt for. Ellers har de ikke prøvd nei. Økonomi er ikke en unnskyldning når barnet ditt ikke er i form. Det mener jeg oppriktig. Da snur man hver stein. Er sikker på at ts unner seg det ene og det andre, og skylder på at hun ikke kan. Folk flest lever over evne og nekter å gjøre tilpasninger. De aller fleste kan. Bare vil ikke alltid. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ehm... Det er ikke nødvendigvis alt barnehagen trenger å vite.. Bedre å bli ringt ila dagen fordi hun har blitt grinete enn at dere må være hjemme hele dagen. Sorry, men så lenge du vet at hun ikke er syk og allmenntilstanden er god med litt flytende paracet tidlig på morgenen, så kan du vel levere. Jeg ville ihvertfall konsekvent levert hver dag, gått på jobb hver dag og heller ventet på den telefonen. Når de ringer så får du si at "hun var helt fin i morges". 

Anonymkode: 7aff1...700

Så utrolig dårlig gjort mot alle i denne situasjonen.

Anonymkode: 2a4e0...6a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange av dere ønsker å lure barnehagen. Snakk med dem heller. Hvis det FAKTISK er slik at barnet bare har litt vondt og at det går bra med paracet så får du en legeerklæring for det. Det er grenser for hvor mye paracet barnet kan få og de ansatte kan ikke ha ansvaret for å bedømme dette. Men når legen har gjort det er det en annen sak. Det er derfor barnet ikke skal sendes i barnehage med paracet, men også fordi det kan kamuflere andre smittsomme sykdommer hvis paracet er pga feber/annet enn tenner.

Barnehagen vil det beste for barna, dette inkluderer foreldre. Jeg har sett mange barn der foreldrene har sagt de er pjuskete eller ditten datten og det ringes vitterlig ikke om dette ikke syns på barnet i barnehagen. 

Virkeligheten er at dersom det er færre barn på avdelingen så må de ansatte ofte hjelpe på en annen avdeling. Det er alltid sykdom et eller annet sted og man vil mye heller være der man skal = man ringer ikke for ingenting.

Anonymkode: 2a4e0...6a8

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...