Gjest Gjesta Skrevet 31. mars 2006 #1 Skrevet 31. mars 2006 På lørdag skal vi på vår første utstilling. Hjelpe meg :o Jeg er sikker på at tannvisning kommer til å gå i dass, og jeg er sikker på hun kommer til å gå dårlig og stå som en reke. men vi prøver! Heldigvis kan vi fortsatt stille i unghund, og der er det litt slakkere krav til slikt. Men er det noe jeg må huske på/passe på? jeg tenkte å bade og børste henne, men har egentlig ikke tenkt til å gjøre så mye mer enn det.... dere som har stilt ut før, har jeg glemt noe?
Respect Skrevet 31. mars 2006 #2 Skrevet 31. mars 2006 Hva du har glemt kommer jo litt an på hvilken rase du har. En puddel krever en del mer forarbeid enn en del andre raser for eksempel. Det er lurt å være ute i god tid, slik at hunden kan få bli vandt med de nye omgivelsene før du skal i ringen. Har dere øvd på å handle riktig og stå på bord (dersom du har en liten rase)? Lurt å trene masse på kontakt slik at du får hunden til å gjøre det du ber om i ringen. Husk å ta med masse godbiter eller en pipeleke dersom du får kontakt på den måten. Ikke la hunden snuse for mye på de andre hundene i ringen, ikke å anbefale å egge opp til slosskamp. Jeg hadde villet bade hunden et par dager før for at ikke pelsen skal bli for fluffy og gjøre at hunden ser tjukk ut, men dette er jo litt raseavhengig. Husk å ta med en våt klut dersom du har hannhund for å vaske vekk tiss under magen og sølete poter.
monikabrx Skrevet 31. mars 2006 #3 Skrevet 31. mars 2006 Kjempe tøff er du!! Alle som har peiling sier att jeg MÅ stille nuffe gutten min, forde han er helt perfekt.. Men jeg tør ikke... Får pannik bare ves tanken... Det er håpløst å få noen til å stille han for meg. Så lykke til lupi, håper du får en fin dag Og husk for all del vaksinasjons papirene, så du ikke blir stående i døra.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #4 Skrevet 31. mars 2006 ta en titt på siden til din raseklubb, bruker å stå om hvordan hunden skal se ut til utstilling. ellers: vaksinasjonspapirer kom til utstillingen et par timer før dere skal stille, og gå rundt på området og bli kjent med det (husk poser), så lar du hunden få hvile en liten stund i bilen før du steller den før selve utstillingen, det er utrolig slitsomt å være på utstilling. husk vann og vannskål. matpakke (til deg) eller småpenger til mat, pluss penger til å shoppe i alle standene med utstyr etc. jeg har ikke brukt å la hunden spise mens vi er på utstilling, stress kan føre til oppkast etc. fotoapparat (og en kompis til å fotografere) snadder til hunden, når du skal stille hunden (det må du og sjekke med andre som har den rasen, ikke alle skal stilles likt) så er det kjekt å ha en godbit, med mindre bikkja er vant til å sitte før han får smake... skift til en pen jakke/genser før dere skal stille. husk gode sko, mange timer på bena. det jeg kommer på i farten, morsomt å være på utstilling med med mindre man har glemt noe, derfor jeg har listet opp ting til deg og. lykke til
Gjest Gjesta Skrevet 31. mars 2006 #5 Skrevet 31. mars 2006 Hva du har glemt kommer jo litt an på hvilken rase du har. En puddel krever en del mer forarbeid enn en del andre raser for eksempel. Det er lurt å være ute i god tid, slik at hunden kan få bli vandt med de nye omgivelsene før du skal i ringen. Har dere øvd på å handle riktig og stå på bord (dersom du har en liten rase)? Lurt å trene masse på kontakt slik at du får hunden til å gjøre det du ber om i ringen. Husk å ta med masse godbiter eller en pipeleke dersom du får kontakt på den måten. Ikke la hunden snuse for mye på de andre hundene i ringen, ikke å anbefale å egge opp til slosskamp. Jeg hadde villet bade hunden et par dager før for at ikke pelsen skal bli for fluffy og gjøre at hunden ser tjukk ut, men dette er jo litt raseavhengig. Husk å ta med en våt klut dersom du har hannhund for å vaske vekk tiss under magen og sølete poter. ← Portugisisk vannhund. Krever masse pelsstell... Takk for tips folkens!!
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2006 #7 Skrevet 1. april 2006 Hvordan gikk det? ← Rød sløyfe!! Alt gikk kjempebra, og hun fikk gode kritikker. Det hun fikk som negativ kritikk er for lite vinkler bak (dette var jeg klar over) og for lite aksjon i bakparten. Altså hun tripper med bakbena og tar korte steg. dette må jeg trene på til neste gang, for det blir absolutt en neste gang!! Jenta mi har jo potensiale, og dommeren mente hun var en verdig og god representant for rasen.
Respect Skrevet 1. april 2006 #8 Skrevet 1. april 2006 Rød er bra! Ble du plassert? Jeg har også fått høre at min selvskapshund var for lite vinklet bak og generelt svak i bakparten. Dette ordnet seg etter at vi begynte å gå i ulendt terreng slik at han fikk bygd opp musklaturen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå