AnonymBruker Skrevet 6. november #41 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var nå ment som en slags spøk, underforstått at familien til TS kanskje blir litt mindre ivrige på å komme dersom de må ordne alt selv Anonymkode: ab631...754 Skal vedde på at de hadde dukket opp uansett 😛 selv hvis TS skrev "bare kom og lag jul her, men vi er bortreist i julen". Anonymkode: 8dfad...b49 1
AnonymBruker Skrevet 6. november #42 Skrevet 6. november Be gjestene om å ordne alt, du har mer enn nok med en nyfødt baby. Anonymkode: 078a2...ac4
Brunello Skrevet 6. november #43 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så fire dager etter fødsel, mens blodet fortsatt rant, laget du mat til x antall mennesker? Mens melkeproduksjonen akkurat hadde kommet i gang, eventuelt ikke? Da arrangerte du julaften for hele familien? Det er imponerende. Sånn helt seriøst, jeg hadde aldri vært i stand til det. Ikke alle har familie som hjelper til, ganske mange av oss har familie som dukker opp og forventer å bli oppvartet døgnet rundt. Og til tross for min manns mange, mange nydelig sider, er ikke matlaging en av dem. Han kunne bidratt med vasking og pynting og innkjøp, men selve maten måtte jeg stått for selv. Man håper jo i det lengste at familie bidrar og alle trekker lasset sammen. Men av egen erfaring så er det ikke nødvendigvis sånn. Anonymkode: 561a6...bdd Menn er i det alt vesentlige kapable til å lage mat. Jeg kjenner svært få menn som ikke lager hele eller det vesentlige av julemiddagen. Julemat er ekstremt enkelt å lage. Går man for pinnekjøtt er det så og si ikke jobb. Ribbe litt mer, men også der lager maten seg selv. Og begge deler er det marginalt mer arbeid å lage til 10 fremfor to. 2
AnonymBruker Skrevet 6. november #44 Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 15.23): Hæ? Jeg sier jo at vi pleier å arrangere det. Jeg vet godt hvor mye arbeid det er, er derfor jeg ikke vil gjøre det i år. Jeg prøvde for 3 år siden da eldste var nyfødt, å si at hvis vi skulle ha det her så måtte alle stille opp. Alle sa de skulle det. Men det skjedde ikke. Ente opp med å måtte fikse alt selv da de som skulle hjelpe kom alt for sent, "viste ikke hvordan man lagde den riskremen","du er kokk så det er bedre at du lage maten" og "det blir så mye finere når du dekker bordet." 🙃 Anonymkode: 4d062...ef6 Høres kjent ut! Jeg jobber på julaften(for øvrig hver julaften om det er snakk om at de må ta det, for å slippe unna, selv om andre halvparten er hjemme og kan ordne til, eller vi har for liten plass, ja vi har like stor plass.. Alltid en unnskylding for å feire hos andre, bidrar aldri,kommer alltid minst 1time etter julemiddag osv er klart.. Så står og holder varm maten og venter og venter... For så stikke rett etter uten å løfte en finger! Neste besøk, samme.vise. Prøver alltid å få middag her, men selv må vi komme etter middag og får en kopp kaffe! Koslig å lage til å ha besøk, men slitsomt i lengden når det kun går en vei! Anonymkode: 0c149...971
Nymerïa Skrevet 6. november #45 Skrevet 6. november (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor må de stille huset til disposisjon hvis de helst vil feire alene? Anonymkode: 8dfad...b49 Disse personene høres ganske listige ut og hvis de er som luringene jeg har erfaring med sier de at de tror de skal dra til Line og Per og så vipps på lillejulaften så er Per blitt syk og de har ikke noe sted å gjøre av seg. Mye bedre at TS ser bløffen deres allerede nå og informerer alle om at denne julaftenen kommer hun til å ligge på sofaen og nivået på julefeiringen blir deretter. Da kan det til og med være at det ikke er like attraktivt å komme. Dette krever selvfølgelig at de skjønner at TS mener det og TS kan ikke feige ut slik hun beskriver i innlegg #13. Endret 6. november av Nymerïa 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå