AnonymBruker Skrevet 3. november #1 Skrevet 3. november Jeg er kanskje teit som reagerer på dette her men.. Vi pleier å bytte på å feire jul med min og mannens familie. Når vi feirer med min drar vi dit, og når vi har feiret med hans så har vi alltid arrangert det, så jeg forstår tanken bak dette, men alikevel.. jeg og mannen hadde ikke snakket om julelvelden ennå, men vi hadde besøk av foreldrene hans i helgen. Og da forteller de at de regnet med at vi ikke ville reise bort til min familie i julen siden vi har en ny født (som er helt sant, familien min er ganske uaktuell å feire med i år) så da hadde de snakket med søsknene og besteforeldrene til mannen så da kom de alle hjem til oss i år. Verken jeg eller mannen viste hva vi skulle si, han bare svarte usikkert at vi hadde ikke snakket om julekvelden ennå. Og da sa foreldrene at "det går fint,alle var enige om at vi tar julen her, så slipper dere å stresse med å reise bort." Så ja. Det er tydligvis bestemt uten at vi har noe vi skulle sagt.. vi snakket så vidt om det for lenge siden, og da helte vi mer mot at vi skulle feire jul med bare oss og barna, men nå kommer det vist 8 gjester ekstra 🙃 hadde heller valg å reise bort med 2 små, en det å måtte ordne alt her 🫣 Noen forslag på hvordan vi kan med mest høflighet fortelle at de må finne andre løsninger i år?🫣 (de bor alle veldig smått, så de har ikke plass til å invitere alle hjem til seg) Anonymkode: 4d062...ef6 4
AnonymBruker Skrevet 3. november #2 Skrevet 3. november Du skriver at dere nå har fått tenkt dere om, og dere i år vil feire kun med kjernefamilien pga nyfødt. Det er derfor dere ikke reiser vekk til dine foreldre i år. Rimelig sært å invitere seg til feiring hos noen med nyfødt altså Anonymkode: a8a7b...258 20 9
AnonymBruker Skrevet 3. november #3 Skrevet 3. november Og ps, hvem er det som ikke har plass til 8 stykker hos seg? Dere kommer jo ikke Anonymkode: a8a7b...258
Maleficenta Skrevet 3. november #4 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skriver at dere nå har fått tenkt dere om, og dere i år vil feire kun med kjernefamilien pga nyfødt. Det er derfor dere ikke reiser vekk til dine foreldre i år. Rimelig sært å invitere seg til feiring hos noen med nyfødt altså Anonymkode: a8a7b...258 Da håper jeg isåfall at de hadde tenkt å stille med maten... 1 4
Urwa Skrevet 3. november #5 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er kanskje teit som reagerer på dette her men.. Vi pleier å bytte på å feire jul med min og mannens familie. Når vi feirer med min drar vi dit, og når vi har feiret med hans så har vi alltid arrangert det, så jeg forstår tanken bak dette, men alikevel.. jeg og mannen hadde ikke snakket om julelvelden ennå, men vi hadde besøk av foreldrene hans i helgen. Og da forteller de at de regnet med at vi ikke ville reise bort til min familie i julen siden vi har en ny født (som er helt sant, familien min er ganske uaktuell å feire med i år) så da hadde de snakket med søsknene og besteforeldrene til mannen så da kom de alle hjem til oss i år. Verken jeg eller mannen viste hva vi skulle si, han bare svarte usikkert at vi hadde ikke snakket om julekvelden ennå. Og da sa foreldrene at "det går fint,alle var enige om at vi tar julen her, så slipper dere å stresse med å reise bort." Så ja. Det er tydligvis bestemt uten at vi har noe vi skulle sagt.. vi snakket så vidt om det for lenge siden, og da helte vi mer mot at vi skulle feire jul med bare oss og barna, men nå kommer det vist 8 gjester ekstra 🙃 hadde heller valg å reise bort med 2 små, en det å måtte ordne alt her 🫣 Noen forslag på hvordan vi kan med mest høflighet fortelle at de må finne andre løsninger i år?🫣 (de bor alle veldig smått, så de har ikke plass til å invitere alle hjem til seg) Anonymkode: 4d062...ef6 Be de hjelpe til med middag og diverse. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #6 Skrevet 3. november "Hei alle sammen. Angående julen iår så har jeg og XXX snakket sammen og kommet fram til at vi dette året vil feire julen alene. Hvis vi skulle fulgt det vante mønstre så ville denne julen vært hos XXX og XXX; men siden vi da har en nyfødt vet vi ikke om vi orker å gjøre den reisen. Vet dere da ønsker å komme hit, men siden vi som sakt har en nyfødt blir også det litt for mye for oss. Vi vil heller ha julen åpen og feire bare oss 4. Hvis det derimot skulle bli lettere med XXX og en nyfødt enn vi hadde trodd kommer vi heller til å gjennomføre den vanlige rutinen og reise til XXX." Anonymkode: bb571...1e0 16 4
AnonymBruker Skrevet 3. november #7 Skrevet 3. november Feire hos dere som i at de kommer med all mat og alt tilbehør og alt dere må gjøre er å re opp senger og vaske dass? Det i seg selv er ganske mye arbeid med en nyfødt… Jeg hadde nok gått for en «Hei alle, angående julaften: siden vi har en nyfødt i julen i år kommer vi ikke til å holde stor familiefeiring her. I år blir det en rolig feiring med kjernefamilien» Hvis dere ønsker kan dere jo invitere på et eller annet måltid i løpet av romjulen, men samtidig har dere jo verdens beste grunn for å ikke gjøre det. Veldig spesielt å invitere seg selv og andre til noen i julen, spesielt når de har en nyfødt.. Anonymkode: 561a6...bdd 16
AnonymBruker Skrevet 3. november #8 Skrevet 3. november Deres tur til å holde kalaset. Be om hjelp. Nå kan du se hvor mye styr det er. Du har jo vært gjest i mange år. Anonymkode: b6e2e...f89
Daria Skrevet 3. november #9 Skrevet 3. november Hvis de har bestemt seg for at dere skal få være hjemme og slippe stress, ville jeg i all uskyld tatt det som en selvfølge at de da sto for alt det praktiske også - så flott, når tenker dere å komme og begynne med matlagingen? Jeg tror jeg har det dere vil trenge av kjøkkenutstyr, men det er kanskje greit om dere tar med ferdig dessert? Hvis det ikke var helt sånn de hadde sett det for seg - vel, så blir det ikke felles feiring hos dere i år... 4
AnonymBruker Skrevet 3. november #10 Skrevet 3. november Si ifra. Snakk med hverandre. Herregud. Anonymkode: 86038...3e7 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. november #11 Skrevet 3. november "Vi feirer alene i år". Anonymkode: 8dfad...b49 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #12 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Deres tur til å holde kalaset. Be om hjelp. Nå kan du se hvor mye styr det er. Du har jo vært gjest i mange år. Anonymkode: b6e2e...f89 Leser du ikke at TS har arrangert julen for svigerfamilien annenhvert år? Les innlegg før du svarer. Når vi er hos svigerforeldre så lager vi all mat. Men det er allikevel arbeid å ha selskap hos seg selv. Ingen er så godt kjent i noen andres hjem at huseiere bare kan slappe av. Anonymkode: a8a7b...258 15
AnonymBruker Skrevet 3. november #13 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Deres tur til å holde kalaset. Be om hjelp. Nå kan du se hvor mye styr det er. Du har jo vært gjest i mange år. Anonymkode: b6e2e...f89 Hæ? Jeg sier jo at vi pleier å arrangere det. Jeg vet godt hvor mye arbeid det er, er derfor jeg ikke vil gjøre det i år. Jeg prøvde for 3 år siden da eldste var nyfødt, å si at hvis vi skulle ha det her så måtte alle stille opp. Alle sa de skulle det. Men det skjedde ikke. Ente opp med å måtte fikse alt selv da de som skulle hjelpe kom alt for sent, "viste ikke hvordan man lagde den riskremen","du er kokk så det er bedre at du lage maten" og "det blir så mye finere når du dekker bordet." 🙃 Anonymkode: 4d062...ef6 7 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. november #14 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ? Jeg sier jo at vi pleier å arrangere det. Jeg vet godt hvor mye arbeid det er, er derfor jeg ikke vil gjøre det i år. Jeg prøvde for 3 år siden da eldste var nyfødt, å si at hvis vi skulle ha det her så måtte alle stille opp. Alle sa de skulle det. Men det skjedde ikke. Ente opp med å måtte fikse alt selv da de som skulle hjelpe kom alt for sent, "viste ikke hvordan man lagde den riskremen","du er kokk så det er bedre at du lage maten" og "det blir så mye finere når du dekker bordet." 🙃 Anonymkode: 4d062...ef6 Da sier dere fra at dere ikke ønsker å stå for julen i år. Anonymkode: 4935c...822 7
AnonymBruker Skrevet 3. november #15 Skrevet 3. november Julen er alltid et mas! Kjenner til det Anonymkode: df7a5...e51
AnonymBruker Skrevet 3. november #16 Skrevet 3. november Rimelig spesielt å invitere seg selv og andre på den måten, nyfødt i hus eller ei. Jeg hadde gitt de beskjed om at vi feirer alene i år. Anonymkode: a7675...2d5 4
Maleficenta Skrevet 5. november #17 Skrevet 5. november Urwa skrev (På 3.11.2025 den 15.12): Be de hjelpe til med middag og diverse. Hjelpe til? Jeg hadde krevd at de møtte opp og fiksa alt hjemme hos meg 4
AnonymBruker Skrevet 5. november #18 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 15.03): Jeg er kanskje teit som reagerer på dette her men.. Vi pleier å bytte på å feire jul med min og mannens familie. Når vi feirer med min drar vi dit, og når vi har feiret med hans så har vi alltid arrangert det, så jeg forstår tanken bak dette, men alikevel.. jeg og mannen hadde ikke snakket om julelvelden ennå, men vi hadde besøk av foreldrene hans i helgen. Og da forteller de at de regnet med at vi ikke ville reise bort til min familie i julen siden vi har en ny født (som er helt sant, familien min er ganske uaktuell å feire med i år) så da hadde de snakket med søsknene og besteforeldrene til mannen så da kom de alle hjem til oss i år. Verken jeg eller mannen viste hva vi skulle si, han bare svarte usikkert at vi hadde ikke snakket om julekvelden ennå. Og da sa foreldrene at "det går fint,alle var enige om at vi tar julen her, så slipper dere å stresse med å reise bort." Så ja. Det er tydligvis bestemt uten at vi har noe vi skulle sagt.. vi snakket så vidt om det for lenge siden, og da helte vi mer mot at vi skulle feire jul med bare oss og barna, men nå kommer det vist 8 gjester ekstra 🙃 hadde heller valg å reise bort med 2 små, en det å måtte ordne alt her 🫣 Noen forslag på hvordan vi kan med mest høflighet fortelle at de må finne andre løsninger i år?🫣 (de bor alle veldig smått, så de har ikke plass til å invitere alle hjem til seg) Anonymkode: 4d062...ef6 Nå starter det, julemaset...hvem skal være hvor... og hvorfor! Anonymkode: 386d1...f1a
Ruskesara1973 Skrevet 5. november #19 Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 15.23): Hæ? Jeg sier jo at vi pleier å arrangere det. Jeg vet godt hvor mye arbeid det er, er derfor jeg ikke vil gjøre det i år. Jeg prøvde for 3 år siden da eldste var nyfødt, å si at hvis vi skulle ha det her så måtte alle stille opp. Alle sa de skulle det. Men det skjedde ikke. Ente opp med å måtte fikse alt selv da de som skulle hjelpe kom alt for sent, "viste ikke hvordan man lagde den riskremen","du er kokk så det er bedre at du lage maten" og "det blir så mye finere når du dekker bordet." 🙃 Anonymkode: 4d062...ef6 Da hadde jeg 100% sendt ut fellesmelding om at dere feirer alene. Merkelig oppførsel og forventninger fra enkelte 😤 5
AnonymBruker Skrevet 5. november #20 Skrevet 5. november Jeg stemmer for en eller annen variant av innlegg #6 og #7. Makan til frekkhet å invitere seg selv på den måten, spesielt når de ikke engang gidder å bidra med noe som helst fordi "de vet ikke hvordan" eller "det blir finere når du gjør det". Anonymkode: c52bd...86b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå