AnonymBruker Skrevet 3. november #1 Skrevet 3. november Min bror og jeg (dame) er over 50 år, og har aldri feiret jul sammen i voksen alder. Vi har en hyggelig tone sammen, men er veldig forskjellige og snakker sammen sjelden. Jeg tror hans kone inviterer sine søsken i jula. Jeg er liksom holdt utenfor. Tror ikke de har gjort det bevisst. Men det er jo litt rart. Men jeg har heller ikke invitert dem, så det er jo like rart. Min bror og jeg har vokst opp i en god, men spesiell familie. Julefeiring har ikke vært viktig. I grunnen ingen høytider, bare feiring da vi var barn. Er det andre som har en god relasjon i familien, men heller ikke feirer jul sammen? Ikke besøk i romjula, eller ei på nyttårsaften? Anonymkode: d28dd...b03
AnonymBruker Skrevet 3. november #2 Skrevet 3. november Jeg har god relasjon til begge brødrene mine, men vi sees sjelden i julehøytiden nå lengre. De er begge single, jeg er gift og har barn, og jeg er tydeligvis den eneste som klarer å invitere til og arrangere juleselskap. Etter en del år hvor det kun gikk den veien ga jeg opp å alltid stelle i stand for dem, uten at de løftet en finger for å bidra eller gjøre noe fint tilbake. De tok ikke engang med en blomst, konfekt eller en flaske vin til juleselskapene jeg arrangerte (vi er alle godt voksne, så de burde kunne slikt). Som deres søster hadde jeg blitt kjempeglad for noe så enkelt som en filmkveld eller spillkveld bare oss tre, med litt snacks på bordet og noe godt i glasset (brus hadde holdt). Men kan nok se langt etter det. Anonymkode: 600f0...488 4
AnonymBruker Skrevet 3. november #3 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har god relasjon til begge brødrene mine, men vi sees sjelden i julehøytiden nå lengre. De er begge single, jeg er gift og har barn, og jeg er tydeligvis den eneste som klarer å invitere til og arrangere juleselskap. Etter en del år hvor det kun gikk den veien ga jeg opp å alltid stelle i stand for dem, uten at de løftet en finger for å bidra eller gjøre noe fint tilbake. De tok ikke engang med en blomst, konfekt eller en flaske vin til juleselskapene jeg arrangerte (vi er alle godt voksne, så de burde kunne slikt). Som deres søster hadde jeg blitt kjempeglad for noe så enkelt som en filmkveld eller spillkveld bare oss tre, med litt snacks på bordet og noe godt i glasset (brus hadde holdt). Men kan nok se langt etter det. Anonymkode: 600f0...488 Forstår deg godt. Lurer på om jeg skal invitere dem i romjula; han og kona? Sammen med min mann, hans bror og kone. Vi er veldig forskjellige, en det gjør vel egentlig ingenting. En gang i året er vel bare koselig det Anonymkode: d28dd...b03 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #4 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min bror og jeg (dame) er over 50 år, og har aldri feiret jul sammen i voksen alder. Vi har en hyggelig tone sammen, men er veldig forskjellige og snakker sammen sjelden. Jeg tror hans kone inviterer sine søsken i jula. Jeg er liksom holdt utenfor. Tror ikke de har gjort det bevisst. Men det er jo litt rart. Men jeg har heller ikke invitert dem, så det er jo like rart. Min bror og jeg har vokst opp i en god, men spesiell familie. Julefeiring har ikke vært viktig. I grunnen ingen høytider, bare feiring da vi var barn. Er det andre som har en god relasjon i familien, men heller ikke feirer jul sammen? Ikke besøk i romjula, eller ei på nyttårsaften? Anonymkode: d28dd...b03 Syns ikke det er rart om hun inviterer sine, det er jo din brors ansvar å tenke på sin side av slekta. Har ikke feiret med mine søsken siden vi etablerte oss selv, alt for langt - og vi prioriterer ikke slike reiser på vinteren. Mye hyggeligere å møtes på sommeren. Men du står jo fritt til å endre på dette om du ønsker Anonymkode: b2322...102 4
AnonymBruker Skrevet 3. november #5 Skrevet 3. november Vi brukte ikke feire med familie etter at vi stiftet egen kjernefamilie. Heller ikke sees i romjulen, på grunn av avstand. Gjør det nå, etter at jeg ble skilt. Én voksen med barn ble litt stusslig som julefeiring. Anonymkode: 6c405...185
solsolsol Skrevet 3. november #6 Skrevet 3. november Hvis du ikke har partner og eller barn synes jeg kanskje det er litt rart, men jeg har aldri feiret med mine voksne søsken, heller aldri med tanter og onkler som barn.
AnonymBruker Skrevet 3. november #7 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns ikke det er rart om hun inviterer sine, det er jo din brors ansvar å tenke på sin side av slekta. Har ikke feiret med mine søsken siden vi etablerte oss selv, alt for langt - og vi prioriterer ikke slike reiser på vinteren. Mye hyggeligere å møtes på sommeren. Men du står jo fritt til å endre på dette om du ønsker Anonymkode: b2322...102 Absolutt enig. Synes det høres fint ut at dere heller prioriterer å møtes om sommeren. Det virker som dere har et avslappet forhold til jula. Det har vel vi og. Men kjenner litt på det at kanskje man burde, og da kan jo jeg invitere, ja. Anonymkode: d28dd...b03
AnonymBruker Skrevet 3. november #8 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi brukte ikke feire med familie etter at vi stiftet egen kjernefamilie. Heller ikke sees i romjulen, på grunn av avstand. Gjør det nå, etter at jeg ble skilt. Én voksen med barn ble litt stusslig som julefeiring. Anonymkode: 6c405...185 Det er vel det som er skjedd her og. solsolsol skrev (3 minutter siden): Hvis du ikke har partner og eller barn synes jeg kanskje det er litt rart, men jeg har aldri feiret med mine voksne søsken, heller aldri med tanter og onkler som barn. Jeg har partner, men ikke barn. Min bror har kone og 2 barn. Men nå er de barna voksne. De ville feire med barna da de var små. Det forstår jeg, samtidig synes jeg også at julaften kan være stas å feire med flere i familien. Det må de selvsagt velge selv. Anonymkode: d28dd...b03
AnonymBruker Skrevet 4. november #9 Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (17 timer siden): Forstår deg godt. Lurer på om jeg skal invitere dem i romjula; han og kona? Sammen med min mann, hans bror og kone. Vi er veldig forskjellige, en det gjør vel egentlig ingenting. En gang i året er vel bare koselig det Anonymkode: d28dd...b03 Dette syns jeg høres ut som en god idé❤️ Anonymkode: 86368...e9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå