Gå til innhold

Hvorfor bryr man seg ikke om mannehelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (4 minutter siden):

Er vel langt fra bare kulturelle grunner som gjør at men vegrer seg for slike undersøkelser. ( tenker på prostata og underlivet). Som eg har nevnt tidliger så ønsker eg kvinnelige urolog, dette er de svært mange andre menn som og ønsker. Men det er 8 stk i Norges. Kan noen vennligst ordne opp i kvinnelige sykepleiere eller kvinnelige leger velger en slik utdannelse.

utdanninger som neste er helt umulig å få utnytte i dette landet, De er flinke til å fylle opp klasserommene sine.

Det er mye man kan ønske seg, men så må man nesten bare forholde seg til verden slik den er. Og hvis det er at tilgjengelig lege er en mann så er det faktisk bare sånn det er. Så får man for all del velge å holde seg hjemme om man vil, men da får man slutte å sutre om det også. Klage kan man gjøre hvis man ikke slipper til hos lege eller legen ikke gjør jobben sin. 

Beklager, men dere er menn, ikke småunger. 

Anonymkode: 22ed4...e67

• Liker 5
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (10 minutter siden):

Er vel langt fra bare kulturelle grunner som gjør at men vegrer seg for slike undersøkelser. ( tenker på prostata og underlivet). Som eg har nevnt tidliger så ønsker eg kvinnelige urolog, dette er de svært mange andre menn som og ønsker. Men det er 8 stk i Norges. Kan noen vennligst ordne opp i kvinnelige sykepleiere eller kvinnelige leger velger en slik utdannelse.

utdanninger som neste er helt umulig å få utnytte i dette landet, De er flinke til å fylle opp klasserommene sine.

Nå får man rulle inn litt. Man kan ikke velge kjønn på leger i Norge. 
Din logikk burde det være mer flaut å få reisning av en kvinnelig lege enn mann. En mann vet nøyaktig hvordan mannlig kjønnsorgan virker. 
Når kvinner føder så er kan de faktisk ikke kreve kvinnelig jordmor eller lege. 
Kjønn på lege burde ha null å si om man er en voksen mann som er bekymret for helsen sin. 
Leste innlegget ditt for mannen min, han hadde faktisk null forståelse for argumentet ditt. 
De fleste menn vil heller ikke få reisning i en slik setting. 

Anonymkode: 13822...8fd

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mye man kan ønske seg, men så må man nesten bare forholde seg til verden slik den er. Og hvis det er at tilgjengelig lege er en mann så er det faktisk bare sånn det er. Så får man for all del velge å holde seg hjemme om man vil, men da får man slutte å sutre om det også. Klage kan man gjøre hvis man ikke slipper til hos lege eller legen ikke gjør jobben sin. 

Beklager, men dere er menn, ikke småunger. 

Anonymkode: 22ed4...e67

Eg svarte på et spørsmål om ha vi kan gjøre, for å gjøre ting enklere for menn. Så eg hadde et svar som kan gjøre forskjell.

så kommer du med slik dritt" slik er det…… trenger det være slik??????

hvis noe så enkelt som å hatt 20 kvinnelige urologer i norge kanskje hadde reddet 5-15-30 stk menneskeliv. Så er vel det ikke tull.

fobier er ikke tull!!!!!!!!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Din logikk burde det være mer flaut å få reisning av en kvinnelig lege enn mann. En mann vet nøyaktig hvordan mannlig kjønnsorgan virker. 
Kjønn på lege burde ha null å si om man er en voksen mann som er bekymret for helsen sin. 
Leste innlegget ditt for mannen min, han hadde faktisk null forståelse for argumentet ditt. 

For meg er de faktisk mer naturlig at den reiser seg fremfor en dame enn en mann. Uansett hva deres profesjonalitet er.

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (7 minutter siden):

For meg er de faktisk mer naturlig at den reiser seg fremfor en dame enn en mann. Uansett hva deres profesjonalitet er.

Helse har ikke noe med sex å gjøre. Om du jobber med dette så kan du kanskje redde liv. Dette har ingenting med mannehelse å gjøre. Kvinner kan fint bli urologer om de ønsker det, vi skal ikke tvinge kvinner til å bli noe de ikke ønsker for menn forbinder penis med kun sex. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For mange menn så har dette noe å bety. 
en bekjent som fekk prostata kreft med spredning til blæren har nå avsluttet behandlinge der de spyler noe radioarkiv væske inn i blæren en gang i mnd. 
nye stort sett mannlige sykepleier hver gang var noe han ikke taklet mer. Regner nok med at den grunnen ikke er akseptert hverken i helsevesenet eller her. 

mange føler dette området svært privat. At de og må gjøres på en slik måte at en føler det er ekkelt, burde vert unødvendig, 

at damer skriker for manneleger og manne gynekologer har jo ingen ting med mannehelse å gjøre som denne toppiken handler om. Det er et kvinnehelseproblem som dere må rydde opp i. Ikke prøve å ødelegge for et bedre mannenhelse tilbud

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 13.39):

Kvinner har tilbud om mammografi og og screening av livmorhals, for å evt oppdage kreft i tidlig fase.

Mens antallet menn som har fått prostatakreft har økt kraftig fra 20000 til 66000 på bare 20 år. Likevel er ikke menn inkludert i noen program for testing av prostatakreft som kvinner har. Nesten 1000 menn dør av prostatakreft i året, og mange av disse kunne overlevd om kreften ble oppdaget i en tidlig fase. Jeg kjenner selv til en yngre mann som fikk påvist prostatakreft veldig sent. Og døde bare noen måneder etterpå.

Er ikke menns liv like mye verd som kvinners liv? 

Anonymkode: 63181...1ff

Er de ikke? Jeg trodde det jeg...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helse har ikke noe med sex å gjøre. Om du jobber med dette så kan du kanskje redde liv. Dette har ingenting med mannehelse å gjøre. Kvinner kan fint bli urologer om de ønsker det, vi skal ikke tvinge kvinner til å bli noe de ikke ønsker for menn forbinder penis med kun sex. 

Har aldri vert snakk om sex her, de er din ord. Kanskje du forbinder den med sex. Noe flesteparten den henger på ikke gjør. 

vi kvoterer inn damer overalt i dette landet. Ikke alle ønsker det heller. 

er ikke snakk on å tvinge her. Men markedsføre det slik at at de ser at det er et spennende og kompleks system 

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (Akkurat nå):

en bekjent som fekk prostata kreft med spredning til blæren har nå avsluttet behandlinge der de spyler noe radioarkiv væske inn i blæren en gang i mnd. 
nye stort sett mannlige sykepleier hver gang var noe han ikke taklet mer. Regner nok med at den grunnen ikke er akseptert hverken i helsevesenet eller her. 

mange føler dette området svært privat. At de og må gjøres på en slik måte at en føler det er ekkelt, burde vert unødvendig, 

at damer skriker for manneleger og manne gynekologer har jo ingen ting med mannehelse å gjøre som denne toppiken handler om. Det er et kvinnehelseproblem som dere må rydde opp i. Ikke prøve å ødelegge for et bedre mannenhelse tilbud

Prøve å ødelegge mennehelse for noen menn tenker kun på sex, så de vil også ha kvinnelig lege for da kan man få stå? 
Ser du ikke hvor ille dette er? Vil man heller dø enn å ha mannlig hjelp, vet du det har ingenting med mannehelse å gjøre. Dette velger man selv, tilbudet er der, og det er ingen tvang i Norge å ta i mot hjelp. 
Litt som psykiskhelse, vil man ikke ha hjelp så er det ikke tvang. Kan bli tvang om det er fare for andre liv eller seg selv. 
Blir man betegnet som psykiskfrisk får man lov å velge bort behandling som redder liv. Ingen tvang. Å tvinge kvinner til å utdanne seg som urologer er ikke svaret på dette problemet. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 13.47):

Fordeler og ulemper

En PSA-test, og et screeningprogram basert på denne testen, har både fordeler og ulemper. Et screeningprogram vil kunne oppdage flere tilfeller av prostatakreft som trenger behandling, men også de tilfellene hvor det er usikkert om behandling vil være nyttig. 

PSA øker ved prostatakreft, men er ikke i seg selv et bevis på prostatakreft. Forhøyet PSA kan være en indikasjon på prostatakreft, men kan også være tegn på godartede prostataplager. I noen tilfeller kan mannen leve lenge med prostatakreft, uten spesielle plager. Da er kreftbehandling unødvendig. 

En PSA-test kan imidlertid ikke skille disse tilfellene fra mer alvorlige tilfeller. Et screeningprogram med PSA-test kan derfor gi økt risiko for overbehandling, som er et begrep vi bruker om behandling som ikke gir nytte eller kan føre til mer skade enn nytte.

Behandlingen har blitt mer nøyaktig de siste årene. Dermed har også omfanget av alvorlige senskader gått ned. Men fortsatt kan behandling for prostatakreft gi senskader som ereksjonssvikt, vannlatingsproblemer og problemer med å kontrollere avføringen.

https://kreftforeningen.no/forebygging/screening-og-masseundersokelser/prostatakreftscreening/

Anonymkode: c2613...e7f

Har de sluttet å fysisk sjekke prostataen?

Skrevet (endret)
Soft mann skrev (7 minutter siden):

Herregud han valgte å avslutte behandling fordi han ikke taklet mannlig sykepleier? Det noe av det mest barnslige jeg har hørt. Ja det er kvinner som bærer seg over mannlige leger og men de fleste damer jeg kjenner har gått til mannlig gynekolog mange ganger. Og kvinner må gjennom mye mer invasive undersøkelser av sitt underliv gjennom livet enn det menn må 

Endret av Maleficenta
  • Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (1 minutt siden):

Har aldri vert snakk om sex her, de er din ord. Kanskje du forbinder den med sex. Noe flesteparten den henger på ikke gjør. 

vi kvoterer inn damer overalt i dette landet. Ikke alle ønsker det heller. 

er ikke snakk on å tvinge her. Men markedsføre det slik at at de ser at det er et spennende og kompleks system 

Hadde kvinner ønsket å bli urologer hadde de blitt det, det er flest kvinner som i dag utdanner seg til leger. Ville de gått veien innom urologi hadde de gjort det. 
Jo dette har alt med sex å gjøre når det er greit for menn å få reisning hos kvinnelig lege og ikke mann. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøve å ødelegge mennehelse for noen menn tenker kun på sex, så de vil også ha kvinnelig lege for da kan man få stå? 
Ser du ikke hvor ille dette er? Vil man heller dø enn å ha mannlig hjelp, vet du det har ingenting med mannehelse å gjøre. Dette velger man selv, tilbudet er der, og det er ingen tvang i Norge å ta i mot hjelp. 
Litt som psykiskhelse, vil man ikke ha hjelp så er det ikke tvang. Kan bli tvang om det er fare for andre liv eller seg selv. 
Blir man betegnet som psykiskfrisk får man lov å velge bort behandling som redder liv. Ingen tvang. Å tvinge kvinner til å utdanne seg som urologer er ikke svaret på dette problemet. 

Er bare svar på hvorfor menn ikke går til lege. Så enkelt er det.

du kan endelig bli forbanna på meg. Men eg forteller hvordan det er for mang.
At du sexualisere alt gjør ikke ting noe bedre heller.

Flere kvinnelige urologer hadde reddet liv. Det er alt som betyr no eller?

AnonymBruker
Skrevet

Begynner vel heldigvis å bli normalt å ha kjennskap til at ca 20+ utløsninger pr mnd kan ha en relativt stor forebyggende effekt på prostatakreft. 

Anonymkode: 426b6...90f

Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Herregud han valgte å avslutte behandling fordi han ikke taklet mannlig sykepleier? Det noe av det mest barnslige jeg har hørt. Ja det er kvinner som bærer seg over mannlige leger og men de fleste damer jeg kjenner har gått til mannlig gynekolog mange ganger. Og kvinner må gjennom mye mer invasive undersøkelser av sitt underliv gjennom livet enn det menn må 

Er ikke snakk om hvor jævlig damer har det , alle vet at damer i Norge har det helt jævlig men de må bli en annen topik.

her var de mannehelse som var topik

AnonymBruker
Skrevet

Er bare svar på hvorfor menn ikke går til lege. Så enkelt er det.

du kan endelig bli forbanna på meg. Men eg forteller hvordan det er for mang.
At du sexualisere alt gjør ikke ting noe bedre heller.

Flere kvinnelige urologer hadde reddet liv. Det er alt som betyr no eller?

Kvinner skal ikke måtte ta en utdanning de ikke ønsker for å redde liv til menn som er barnslige for ja det er det de er. 
Jeg seksualiserer overhode ikke, menn som ikke kan gå til leger fordi de ikke er kvinner gjør det. 
Det er nøyaktig samme sak hos i kvinner, bare vi må vise underlivet til enormt mange menn i vårt liv for å få hjelp med helse. 
Det er også menn som har utnyttet dette gjennom flere hundreår å begått overgrep mot kvinner. Likevel går kvinner til leger uansett kjønn for vi er voksene å vil reddet vårt eget liv. 
Kvinner skal ikke måtte tvinges inn i yrker for å redde menn som ikke ønsker å reddes

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde kvinner ønsket å bli urologer hadde de blitt det, det er flest kvinner som i dag utdanner seg til leger. Ville de gått veien innom urologi hadde de gjort det. 
Jo dette har alt med sex å gjøre når det er greit for menn å få reisning hos kvinnelig lege og ikke mann. 

Som en nevnte her så er det nok svært få som får reisning av en undersøkelse. Men fobien for å få reisning fremfor en mann er mye større en en dame, snakker for meg her. Mange tenker sikkert ikke over det.

ved flere plager der nede så blir ereksjon fremprovosert med medikamenter. Som sagt så ville det vært mye mindre flaut fremfor en dame

Skrevet
Soft mann skrev (4 minutter siden):

Er ikke snakk om hvor jævlig damer har det , alle vet at damer i Norge har det helt jævlig men de må bli en annen topik.

her var de mannehelse som var topik

Jeg sa ikke at kvinner har det jævlig. Jeg sier at når kvinner klarer å ta seg sammen å gå til lege uansett kjønn så må menn klare det samme

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Som en nevnte her så er det nok svært få som får reisning av en undersøkelse. Men fobien for å få reisning fremfor en mann er mye større en en dame, snakker for meg her. Mange tenker sikkert ikke over det.

ved flere plager der nede så blir ereksjon fremprovosert med medikamenter. Som sagt så ville det vært mye mindre flaut fremfor en dame

Men må bare sette flauheten til side. Legen har sett alt før og blir ikke flau

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner skal ikke måtte ta en utdanning de ikke ønsker for å redde liv til menn som er barnslige for ja det er det de er. 
Jeg seksualiserer overhode ikke, menn som ikke kan gå til leger fordi de ikke er kvinner gjør det. 
Det er nøyaktig samme sak hos i kvinner, bare vi må vise underlivet til enormt mange menn i vårt liv for å få hjelp med helse. 
Det er også menn som har utnyttet dette gjennom flere hundreår å begått overgrep mot kvinner. Likevel går kvinner til leger uansett kjønn for vi er voksene å vil reddet vårt eget liv. 
Kvinner skal ikke måtte tvinges inn i yrker for å redde menn som ikke ønsker å reddes

Det fleste damer ønsker å gå til kvinnelig gynekolog når de skal ha underlivsundersøkelse, hvorfor de???

men det er veldig enkelt for dere. Enten har dere kvinnelig gynekolog, eller dere kan bytte til en kvinnelig en. Fastlegen kan henvise deg hvis du ønsker. Alt som eg har nevnt her skjer ikke med menn, for det eksistere kanskje ikke en kvinnelig urolog på 100 vis av mil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...