AnonymBruker Skrevet 3. november #1 Skrevet 3. november De er vel ikke forskånet for arbeidskonflikter selv om de har det som fagfelt? Må de dra inn eksterne byråer for å ordne opp? Anonymkode: 9f546...f79
AnonymBruker Skrevet 3. november #2 Skrevet 3. november Er man HR ansatt, så kan man også bruke tillitsvalgt om man er medlem av et fagforbund. Men for arbeidsgiver bør det da være viktig å bruke en mer nøytral kollega i HR avdelingen til å forhandle med tillitsvalgt. Anonymkode: 8b9ce...a88
AnonymBruker Skrevet 3. november #3 Skrevet 3. november Vet om en HR sjef som det ble problem med. Hun fikk klager fra kunder/brukere og til slutt ble hun omplassert. Var visst varslingssak på henne. Anonymkode: 757e9...896
AnonymBruker Skrevet 3. november #4 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): De er vel ikke forskånet for arbeidskonflikter selv om de har det som fagfelt? Må de dra inn eksterne byråer for å ordne opp? Anonymkode: 9f546...f79 De gjør det samme som andre ansatte. De kontakter sin fagforening. De bruker sitt verneombud. Hvorfor ser du for deg at det skal være mer vrient om HR må ta opp ting med sin leder enn om en tilfeldig lærer eller sykepleier må ta opp ting med sin leder? HR er ikke den ansatte til bistand. De er leder/arbeidsgiver til bistand. HR eksisterer ikke for å bistå ansatte, de eksisterer for å legitimere pre-bestilte prosesser. Om HR har konflikter med øvrige ansatte så gjør man som når andre har konflikter. Noen arbeidsgivere vil starte prosess med mål om å si opp den konfliktskapende part, andre vil forsøke beholde begge parter men hindre dem i å ha med hverandre å gjøre for fremtiden. En god del vil forsøke gjøre ingenting til alle dugelige ansatte har sagt opp og så få panikk. Men det at konflikten oppstår i eller rundt hr er ikke definerende for løsning. Anonymkode: 343e9...f95
AnonymBruker Skrevet 3. november #5 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): De gjør det samme som andre ansatte. De kontakter sin fagforening. De bruker sitt verneombud. Hvorfor ser du for deg at det skal være mer vrient om HR må ta opp ting med sin leder enn om en tilfeldig lærer eller sykepleier må ta opp ting med sin leder? HR er ikke den ansatte til bistand. De er leder/arbeidsgiver til bistand. HR eksisterer ikke for å bistå ansatte, de eksisterer for å legitimere pre-bestilte prosesser. Om HR har konflikter med øvrige ansatte så gjør man som når andre har konflikter. Noen arbeidsgivere vil starte prosess med mål om å si opp den konfliktskapende part, andre vil forsøke beholde begge parter men hindre dem i å ha med hverandre å gjøre for fremtiden. En god del vil forsøke gjøre ingenting til alle dugelige ansatte har sagt opp og så få panikk. Men det at konflikten oppstår i eller rundt hr er ikke definerende for løsning. Anonymkode: 343e9...f95 Jeg mener å huske at en som jobbet i HR-avdelingen på et sykehus kontaktet et ekstern byrå ved en arbeidskonflikt. Der var det flere som var i konflikt. Jeg jobber ikke i det offentlige, men er for tidenselvstendig næringsdrivende. Noen HR-avdeling har jeg aldri vært borti i arbeidslivet, det må vel være en jobb av viss størrelse for at det skal etableres et HR-apparat eller? Anonymkode: 9f546...f79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå