Gå til innhold

Havner på et platå hvert 5 kilo - noen andre som gjør det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å havne på et platå for hver 5 kilo? Det virker å være tilfellet med meg - jeg står stille i flere mnd hver gang jeg har gått ned ca 5 kilo, det er veldig rart. Jeg gjorde det på 85, på 80, og nå på 75.
Andre som opplever det slik? Syntes det er så rart nemlig, at akkurat 5 kilo ned så stopper det opp.

Anonymkode: 093ff...bdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Har stått på ett platå i over 1 år. Veldig irriterende 

Anonymkode: 36e87...ee3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har stått på ett platå i over 1 år. Veldig irriterende 

Anonymkode: 36e87...ee3

men spørsmålet mitt om 5 kilo?

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det gir svar, men jeg bruker lengre tid på å gå ned jo mer ned jeg går. 

brukte 2 uker fra bmi 27 til 26. 3 uker til bmi 25, 6 uker til bmi 24, 8 uker til bmi 23, 10 uker til bmi 22.

Anonymkode: 5597f...75a

• Liker 1
Skrevet

Samme her men hver 4. kg istedet, 82-78-74-70. Flere måneder, kanskje 3? På hvert nivå.. 

Anonymkode: 18f66...655

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Samme her men hver 4. kg istedet, 82-78-74-70. Flere måneder, kanskje 3? På hvert nivå.. 

Anonymkode: 18f66...655

Åh, takk for svar. Det er godt å lese at noen andre også har denne opplevelsen. Jeg syntes det er så rart at det liksom er fast fall nesten før kroppen holder tilbake igjen...også med meg tar det ihvertfall 3 mnd og opp til 6 mnd. Det er utrolig frustrerende.

Skrevet

Jeg har gått ned ganske mye, men nå som jeg er omtrent normalvektig er det platå på hver 500 gram. Utrolig irriterende, men tror det er ganske normalt 🙂 Har brukt hele høsten på å gå ned 1 kg. 

Anonymkode: a58af...291

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg gikk ned ca 9,5 kg fra januar til juli uten problem. Etter det så rikker ikke vekten seg og jeg jobber beinhardt for ikke å gå opp. Kjempekjedelig.

Nå er kroppen laget sånn at den vil strekke seg etter høyeste vekt man har hatt, så det er nok ikke unormalt med sånne platåer, men det er nok veldig individuelt når det skjer. Ser du spør spesifikt de som har platå ved hver 5. kg, så de spesifikke personene tror jeg du skal lete lenge etter. Vi er alle forskjellige vet du. 

Anonymkode: 5c7c5...a26

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...