AnonymBruker Skrevet 3. november #1 Skrevet 3. november Er boligen fylt med nisser, eller går det i noe helt annet? Og er det julerødt dere foretrekker, eller har dere en annen "julestil"? Anonymkode: 679ee...9f5
AnonymBruker Skrevet 3. november #2 Skrevet 3. november Eier ikke en eneste nisse 😅 Det går i sølv, gull og julerødt. Skifter pleddene i stua til røde og hvite ullpledd. Har duk i metallisk beige-hvit på spisestuebord, som byttes til rød for julekvelden. Har ulik pynt/grupper på skjenk, bord, etc. Ulike figurer, fyller skåler med kongler og tørket frukt med lukt. Har en del fra hadeland glass (bor i nærheten så plukker med på salg), så lager små "julelandsbyer". Har tre trær. To mindre kunstige. Et stort ekte. Ett fylles med julekuler fra avdøde slektninger. Ett med julekuler fra en by vi har bodd i som betyr mye for oss. Og det store treet fylles med kuler vi har samlet opp gjennom - har gradvis byttet ut IKEA kuler med pynt som har særskilt betydning for oss. Blomster er viktig for meg - velger rødt eller hvitt. Men i år vurderer jeg å kjøpe en bukett fra Living flowers, men 1200-1700 er litt mye - samtidig vil den jo vare i 2 måneder, sett mot at jeg kjøper nye tulipaner hver uke. Utebelysning er viktig - men det skal være hvitt og kaldt. Ingen farger eller blinking. Vi er en ganske julete familie. Så en del av jula for oss er julepysjer, julegensere og hodeplagg. Har vi gjester så har alle funnet seg en hårbøyle eller lue i løpet av kvelden - det bidrar til stemningen. Anonymkode: cd081...8e5 3
AnonymBruker Skrevet 3. november #3 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er boligen fylt med nisser, eller går det i noe helt annet? Og er det julerødt dere foretrekker, eller har dere en annen "julestil"? Anonymkode: 679ee...9f5 Liker mange stiler. Men hjemme lander jeg på rødt og gull, samt masse nisser Anonymkode: ecf22...150 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #4 Skrevet 3. november Kan ikke fordra nisser og lilla... Kjører mye grønt, brunt og gull og natur. Stjerner og granbar/lysgirlandere. En og annen svart nøtteknekker. Lysestaker som ser ut som islykter/snøballer. Ikke superjulete, mer vinterpynt som blir julete på grunn av at det er juletiden vi er inne i😅 Anonymkode: 1664d...ece 2
AnonymBruker Skrevet 3. november #5 Skrevet 3. november Juletreet er fullt av gode minner, og med alle julefarger i fin mix. Nisser er ganske store, og lagd av ekte tekstiler, og står på beina. Liker ikke masse smånips, men det vi har er for det meste av glass, fra Magnor og Hadeland. Stearinlys er viktig for meg i jula, fra morgen til kveld, så har flere fine lysfat. Vi har julegardiner i spisestue og i vinduer ved sofa. Bor i nord, så har masse elektriske julelys ute siden det er så mørkt. Så jeg er ikke glad i julepynt av plast, vil ikke fylle hver ledig plass av smånips osv. Anonymkode: fe67a...17e 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #6 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Juletreet er fullt av gode minner, og med alle julefarger i fin mix. Nisser er ganske store, og lagd av ekte tekstiler, og står på beina. Liker ikke masse smånips, men det vi har er for det meste av glass, fra Magnor og Hadeland. Stearinlys er viktig for meg i jula, fra morgen til kveld, så har flere fine lysfat. Vi har julegardiner i spisestue og i vinduer ved sofa. Bor i nord, så har masse elektriske julelys ute siden det er så mørkt. Så jeg er ikke glad i julepynt av plast, vil ikke fylle hver ledig plass av smånips osv. Anonymkode: fe67a...17e Glemte å ta med at vi har masse røde Julestjerner og hvite Amaryllis. Må ha juleblomster. Anonymkode: fe67a...17e 1
skreppamedleppa Skrevet 3. november #7 Skrevet 3. november Har ingen nisser og er ganske konsekvent på at det ikke skal inn en eneste nisse hos oss. Har røde duker på bordene og røde tepper i sofaen men ellers er jeg ganske glad i i temaet "merry and bright" (lykkelig og strålende) med sterke, utradisjonelle farger og mye lys ( fortrinnsvis varmt lys, fargerike lys også men blinking liker vi ikke uansett hvilke lys det er snakk om). Her brukes det rosa, turkis, lilla, limegrønt, knallblått og gult blant annet. Pynter med godteri-inspirerte dekorasjoner som pepperkaker og sukkertøy. Har et rosa juletre som jeg henger mye forskjellig på fra flamingo til dinosaurer, Wenche Foss og Frida Kahlo, sukkertøy og sløyfer. Det er overdådig pyntet da jeg elsker masse pynt på juletreet. og jeg har to flamingoer i toppen av treet og ikke noe stjerne Har i det store og hele en ganske utradisjonell julepynt iforhold til det nordmenn flest er vant til men mannen og jeg elsker det og det er det viktigste. Dette er det som er jul og et julepyntet hus for oss Også må vi jo ha noen juleblomster og vi lager og noen krukker med potpourri med julekrydder og olje som blir ganske fine og lukter så godt som står på en hylle sammen med lys 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #8 Skrevet 3. november Tradisjonelt! Med nisser og masse rødt. Det er det som er jul for meg. Juleduker på alle bord og benker. Synd bi ikke har tjukktv lenger så det kunne legges duk der og. Og det er ikke ironisk for jeg har nok langt over 50 juleduker og får brukt alt for få av dem. Anonymkode: 10b8d...56c 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. november #9 Skrevet 3. november Liker ikke så godt de tradisjonelle fargene som julerødt f.eks. Har ingen nisser eller engler av noen slag. Jeg pynter sjenerøst og personlig med grønt og innslag av dypere rød og hvitt. Liker også helt andre farger så lenge det passer inn. Har en Disney landsby, og er glad i mye levende lys eller lys lenker med varmt lys. Har juleduker på bordene men har aldri eid en eneste julegardin. Det er litt hummer og kanari stil men jeg elsker når jeg kan sette meg ned i sofaen på kvelden den 23. desember og nyte synes at et fint julehus så jeg er iallefall fornøyd med stilen 😅 Anonymkode: 53a80...17c 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #10 Skrevet 3. november Jeg har ingen billig-pynt og mye håndarbeid. Mormor har lagd juletreteppe og sekk. Mamma har sydd masser nisser. Jeg har noen nisser i leire av kunstner. Har noen broderte duker som er hvite. grønne og røde. Fokus er juletreet som er fullt med nedarvet pynt fra de siste 100 årene men med moderne lys og glitter. Det meste går i de klassiske julefargene. Anonymkode: e7610...229 2
AnonymBruker Skrevet 3. november #11 Skrevet 3. november Liker å pynte lett. Lite og enkelt juletre med ull, gull, papir og andre naturmaterialer i lyse og burgunderaktige farger. Telys, duftlys og andre stearinlys, og noen dekorting som julebil fra House doctor, snøkule fra Hoptimist osv. Kongler, appelsinskiver, løkblomster og buketter. Anonymkode: 16559...92b 3
AnonymBruker Skrevet 3. november #12 Skrevet 3. november Har veldig lite rød julepynt, men har mer naturfarger og naturmaterialer. Har nisser, men da de mer moderne hvor luen dekker mye av ansiktet. Nissene er ikke røde, men har valgt grønne feks. Bruker også mye lys, både levende og elektrisk. Anonymkode: 38c21...62e 2
AnonymBruker Skrevet 4. november #13 Skrevet 4. november Jeg har en blanding av engelsk, amerikansk og Disney-jul. Hovedfargene er rødt og grønt. Og skotskrutet. Anonymkode: 0beff...130 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. november #14 Skrevet 5. november Jeg har et nissehus min far har laget. Blir ikke jul i hus uten, og der må man ha nisser, trær og passende dyr rundt. Har ikke mye nisser utenom, men 3 litt store i dempede farger som jeg kjøpte første året jeg bodde for meg selv må med. De har herlige, livlige ansikt og jeg har ikke hjerte til å la dem bli i boden 😅 Klassisk julerødt passer ikke til fargene på veggen så det unngår jeg, men har noe i helt mørk rød, nesten burgunder. Ellers har det blitt mer grønt, gull og ting i treverk senere år. Litt mer dempet, men fortsatt klassisk julete synes jeg. Bytter trekk på putene i sofaen, men har ikke julegardiner eller andre pledd. Juletreet har rikelig pynt og i mange farger, ellers synes jeg pynten forsvinner litt i treet. Må ha masse lys på treet, og det må være varmt lys. Liker ikke kalde, verken inne eller ute. Anonymkode: 2d476...7e8 1
Honey Dew Skrevet 5. november #15 Skrevet 5. november Nisser, girlandere, bilder m.m. Jo mer julepynt jo bedre, men vi har kun julepynt i gammel stil. Her i huset er det ingen minimalisme. Julepynten er for det meste i rødt, gull og grønt. Vi har 3 juletrær. Hovedtreet har hvit julepynt, et har arvet julepynt og det tredje har halmpynt. Alle trærne er størst mulig. 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:18 #16 Skrevet lørdag kl. 07:18 Her er det pynt i rødt, grønt, brunt og flere farger. Noe minimalisme er det ikke her. Jeg skifter putetrekk i sofaen og legger frem røde pledd. Men her kommer det aldri inn en eneste nøtteknekker,de er ikke noe fine synes jeg. Anonymkode: 7ab58...858 1 1
Criss Skrevet lørdag kl. 22:27 #17 Skrevet lørdag kl. 22:27 (endret) Jeg har flerfarget utelys🙃 Inne pynter jeg med nisser som jeg har arvet fra mormor og mamma. Har ikke sånn kjempemasse julepynt, men i år har jeg kjøpt inn noe, blant annet i glass fra Magnor. Hver år kjøper vi også inn 2-4 julekuler og ungene får kjøpe 1 hver. Treet mitt er pyntet i mange farger🎄Jeg tar også frem juleserviset mitt fra Royal Copenhagen og bruker det flittig🥰🥰 Endret lørdag kl. 22:30 av Criss 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:30 #18 Skrevet lørdag kl. 22:30 Nei takk til juledekorasjoner. Planeten er forsoplet nok Anonymkode: e48a0...f1e 1
TinaChristina Skrevet lørdag kl. 22:37 #19 Skrevet lørdag kl. 22:37 Jeg ELSKER jul og er ganske tradisjonell. Har byttet ut mye pynt oppigjennom, men noe har jeg tatt vare på i over 30 år. Haslenisser og noe etter bestemor. Kystnisser har jeg og. Treet er kunstig og dyrt, pynter det med hvitt, sølv og rødt. Duker har jeg. Prøver å kombinere moderne med tradisjonelt. Beige jul er ikke jul for meg. Ute har jeg varmhvite lys, og noe nydelig lilla lys, veldig pent og gjennomført om jeg får skryte. Jeg er fornøyd med min julepynting, og så må andre pynte som de synes er fint. 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:37 #20 Skrevet lørdag kl. 22:37 Jeg har julepynt som er fra 1930 til dagsdato. Rødt, hvitt, grønt, gull og sølv. Er noe nisser, men en del reinsdyr og engler. Kjøper noe nytt hver jul. Mye er arvet så absolutt totalt kræsj, men elsker at julen er litt kaotisk. Anonymkode: f1646...f7c 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå