Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og har lyst å dra på privat tidlig UL. Bor avsidesliggende og har en privat klinikk 1,5 t unna meg. Ser de har en ledig time når jeg er i uke 6+5, er det for tidlig? Vil ikke risikere å dra for tidlig til å høre hjertelyd. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er sikker på dato er det ikke for tidlig. Vi så hjerteslag 6+3 (IVF, så er 110% sikker på dato 😅). Men om det er verdt 3timer i bilen for 5min blinking på en skjerm må du bestemme selv - jeg tror jeg hadde ventet hvis ikke jeg kunne tatt UL i samme by.

AnonymBruker
Skrevet

Hørt hjerteslag i to svangerskap, 6+2 og 6+3 :) Er du sikker på eggløsning burde det ikke være noe problem. Jeg hadde ivf så var helt sikker på at jeg var så langt vei på, er så små marginer så tidlig. Jeg syns det var 100% verdt det etter å ha mistet før :) 

Anonymkode: 7ecf5...4a2

AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg ventet til uke 10-11, men jeg har dårlig erfaring med å ta tul for tidlig. Jeg hadde selv ultralyd i uke 7 der alt så fint ut, men det var ikke liv i uke 10. Mange MA skjer i uke 8-9. 

Anonymkode: 54b4f...a4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt variasjoner i syklus på opp til fem dager og opplevde å bli satt seks dager tilbake på tidlig UL. Trodde jeg var 8+1, var 7+2. Hadde jeg reist da jeg var i uke 6 hadde jeg risikert å ikke se noe.

Anonymkode: 94ed7...66a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som andre skriver, hvis du er sikker på eggløsning, så er det nok ikke for tidlig. Personlig ville jeg ventet til 7+.. 

Er du usikker på EL ville jeg ventet. 

Anonymkode: 0b1ae...335

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett hjertelyd i uke 6+ med alle men opplevd MA i uke 10 og alt vokste fint før det. 

Anonymkode: f0f2d...dea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ventet til 8+0 for å være sikker

Anonymkode: de652...fda

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ventet en uke for å være sikrere. 
Var på UL da jeg var 6+3, men ble satt frem til 7+0. Men det er jo også risiko for at du blir satt tilbake også, så derfor hadde jeg venta litt :) 

Anonymkode: d50b2...986

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt UL i 5+4, 5+6, 6+0, 6+1og fikk se hjertelyd de to gangene det gikk bra. De gangene det endte med MA, var embryoet for lite for alderen allerede så tidlig. Så jeg ville dratt. 

Anonymkode: 01f88...e61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...