Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kutt ut vaset. Menn er født slik, dette tullet med "å jobbe med seg selv og sin umodenhet" er så toskete å høre på at det finnes ikke ord.

Sett deg inn i biologien på dette.

Anonymkode: 2dd37...5ed

Vi blir nødvendigvis født umodne, ja. (Både menn og kvinner.)

Men hvis modning uteblir til langt oppi åra, eller til man går i graven, og hvis det gjør en uegnet til å forstå partnerens seksualitet og hva som er rimelige forventninger til et parforhold, skyldes det ikke dermed sagt kun "biologi". 

Dette evige gnålet om "biologi" når det kommer fra umodne menn er bra toskete å høre på, det også. 

Hilsen forholdsvis moden mann.

Anonymkode: 21987...35f

• Liker 3
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du samboer med han, ts?

Anonymkode: b908f...d95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi blir nødvendigvis født umodne, ja. (Både menn og kvinner.)

Men hvis modning uteblir til langt oppi åra, eller til man går i graven, og hvis det gjør en uegnet til å forstå partnerens seksualitet og hva som er rimelige forventninger til et parforhold, skyldes det ikke dermed sagt kun "biologi". 

Dette evige gnålet om "biologi" når det kommer fra umodne menn er bra toskete å høre på, det også. 

Hilsen forholdsvis moden mann.

At du er falt i fra kan også skyldes biologi.

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke samboeren til ts har noe han skulle ha sagt. Men hadde de vært gift, så ville det fulgt ekteskapelige plikter for konen (dvs ts). Enn så lenge dere ikke er gift, så har han ikke krav på sex. 

Anonymkode: 58a05...ccc

AnonymBruker
Skrevet

Tror flere kvinner med fordel kunne vært liiiitt mer selektiv når man inngår i et forhold. Dette er ord, språk, humor, holdninger og væremåte hos fyren du burde ha skjønt FOR LENGST! 

Det er valgfritt å være sammen.

Hva tenker du selv er det neste trekket du burde foreta deg?

Anonymkode: 8ca60...da2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hehe han kan glede seg til et singelliv hvor han hvertfall ikke får pult ofte . Du derimot kan velge og vrake. Dame privilegier 🤣

Anonymkode: bad2f...4eb

nja... jeg hadde nok pult mer som singel enn jeg gjør i forholdet.

Anonymkode: aea20...3e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kutt ut vaset. Menn er født slik, dette tullet med "å jobbe med seg selv og sin umodenhet" er så toskete å høre på at det finnes ikke ord.

Jeg tror du vil ha godt av å utvide din horisont, dersom du tror alle menn er slik. Ikke undervurder oppvekst og miljø. 

Anonymkode: 91ebc...2a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er en veldig gjentakende setning min samboer lirer ut av seg.. og at det er så og så lenge siden han har fått pult. Som at sex er en gode han skal ha? 
Skjønner ikke menn at for å «få pult» må den mentale relasjonen også være på plass? At man må vise litt interesse for den man skal ha sex med..? At intimitet uten sex eller vel så viktig? 

Eller finnes ikke slike menn? Bør han bare få pule selv om dagen sammen har vært preget av dårlig stemning og null oppmerksomhet? 

Anonymkode: 40621...cfb

Hvorfor er du samboer med noen du ikke vil pule?

Anonymkode: 9017c...4ef

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er jo så logiske og rasjonelle, så da bør de kunne kontrollere "biologien" (les: følelsene) sin uten problemer, tenker jeg.

Anonymkode: f38ba...4ae

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Her er verken du eller han tilfredsstilt. Han reagerer med å bli spydig/sur, og du reagerer ved å trekke deg vekk. Skal forholdet reddes må begge bedre kommunikasjonen. Snakker av egen erfaring.

Dere bør begge forstå hverandres situasjon og begge må jobbe for å få det bedre hjemme.

Har dere barn bør dere mest sannsynlig få hjelp til å fikse forholdet. Hvis det ikke er for sent.

Et alternativ er å lese «Bruksanvisning for parforholdet». 

M45

Anonymkode: afd5b...d48

AnonymBruker
Skrevet

At du er falt i fra kan også skyldes biologi.

Falt fra? Jeg er nærmest hyperseksuell, og det i en alder hvor mange menn begynner å miste det, men er ikke dermed sagt primitiv og uten antenner og omtanke overfor min partner.

Det forekommer meg veldig rart å skulle ta dysfunksjonelle personer i forsvar. 

Glemte dessuten å påpeke at umodne folk tror at alle er like umodne som dem selv. Bruker seg selv som fasit. 

Dette er et opplagt aspekt ved manglende modenhet: Å ikke se forbi sin egen nesetipp.

Men det er vel bare "biologi" det også?

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kanskje han har humor? 

Overraskende mange kvinner forstår ikke humor, og burde ikke ta alt så seriøst.

Kanskje hadde det blitt færre brudd også, og dermed færre bitre damer.

Anonymkode: 21154...cbb

Kanskje menn bør få seg bedre humor..?

Men joda, det finnes heldigvis oppegående menn, men de er vanskelig å finne. Og de blir fort opptatt.

Anonymkode: 22d5e...3b8

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke samboeren til ts har noe han skulle ha sagt. Men hadde de vært gift, så ville det fulgt ekteskapelige plikter for konen (dvs ts). Enn så lenge dere ikke er gift, så har han ikke krav på sex. 

Dust! 

Anonymkode: e54e0...527

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kom det så langt som til samboerskap, fremsto han som voksen frem til dere fikk felles adresse?

Anonymkode: ec2e6...205

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skjønner ikke menn at for å «få pult» må den mentale relasjonen også være på plass? At man må vise litt interesse for den man skal ha sex med..? At intimitet uten sex eller vel så viktig? 

Skjønner ikke kvinner at deres tilbakeholding av sex som en straff for mannen de er sammen med kan lage dårlig stemning?

Anonymkode: ea2d0...c21

AnonymBruker
Skrevet

Menn trenger sex for å kunne føle/vise nærhet og omtanke for en partner, mens kvinner trenger nærhet og omtanke for å ha sex med partner. Grovt generalisert, selvsagt! 

Men, likevel et reelt problem i mange relasjoner! Dette kan løses ved kommunikasjon, men da må begge parter erkjenne at problemet ikke alltid ligger hos partner. 

Anonymkode: 58f81...9f8

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

😳 Kommer du fra en annen kulturkrets? 🤔

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jo, det finnes slike menn, men det er vanskelig å få en mann til å bli sen slik mann når han har den mentaliteten du beskriver. Det krever at han jobber med selv selv og sin umodenhet, og det sitter veldig langt inne for mange.

Jo.. det finnes slike menn.. Men det samboer til TS lirer ut av seg, trenger ikke å stemme.. F.eks.. mannen det skrives om kan være homofil eller at mannen trives godt med å være ungkar.. Disse to mennene finnes iallefall.. 🫡
Det samboeren lirer fra seg er jo bare ment som et stikk, fordi mannen aldri klarer "å få seg pult".. I hennes hodet er han ikke mye til mann.. 

Vel.. jeg har hørt kvinner si, det samme som samboeren om andre menn.. da må jeg ta opp temaet legninger.
Men da blir han "homo eller ungkar" i hodene deres.. Slarva går.. og hun sprer budskapet til sine venninner:
"Han Ståle må være homo, for han klarer ikke å fikse seg dame" 😮
Jeg mener bestemt.. Legninger bør læres og aksepteres.. Om en kvinne eller mann "ikke får pult", kan mange ulike årsaker..

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Løsningen er å luke bort disse mennene i datingprosessen, gå fra dem hvis man er i forhold med dem, eller akseptere dem som de er mens man iherdig bruker all energi på å forsøke å lære dem (men det skaper stort sett dårligere og dårligere dynamikk mellom partene). 

Anonymkode: 91ebc...2a4

Dette blir det mest riktige, da finner man iallefall ut den rette legningen🤭 Og man kan diskutere seg frem, slik at sexlysten er nogen lunde lik.. For ulik sexlyst skaper ikke noe annet, enn utfordringer og trøbbel i forholdet.
Dette med ulik sexlyst, er noe av det første jeg vil finne ut.. Men men.. ikke alle kvinner som vil utdype eller fortstår dette..
"Vi tar det som det kommer" sier de.. Ha ha.. Jeg går sjelden inn i fella to ganger..
Men men, den diskusjonen tar jeg inn her🤭

Endret av Bamseklemmer
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 7.45):

Det er en veldig gjentakende setning min samboer lirer ut av seg.. og at det er så og så lenge siden han har fått pult. Som at sex er en gode han skal ha? 

Eller finnes ikke slike menn? Bør han bare få pule selv om dagen sammen har vært preget av dårlig stemning og null oppmerksomhet? 

DEt må også være noe kos og intemt og lit kyss etc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2025 den 8.06):

Jeg blir ikke brukt, fordi vi ikke har sex. Og grunnen er dette.. Det er sjelden god stemning over tid, og jeg klarer ikke sex da. For meg kunne han like så godt funnet seg sex et annet sted, da det ikke virker som han vil det andre man gjør i et forhold unntatt sex… Jeg er jo heller ikke tilfredsstilt av ham, men jeg har mye mindre behov så jeg klarer meg selv.. 

Men hvorfor i alle dager er du sammen med han, om det å være sammen med ham ikke gir deg noe, samtidig som du neppe er en god partner for han heller. Hva er vitsen?

Anonymkode: 79c21...5cd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...