AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Som skilsmissebarn rullerer jeg allerede annenhvert år mellom far og mor. Det gjør like vondt hvert år at jeg ikke får sett den andre. Samvittighet er en følelse som kryper inn hver jul.. Har nå hatt samboer i flere år, men vi venter med å feire jul til vi får barn sammen ettersom jeg kommer til å feire jul med foreldrene mine sjeldnere da. Han har en kjernefamilie og ønsker å feire jul med dem annenhvert år når vi får barn. Hvordan ser deres turnus for julefeiringer ut? Jeg syntes dette er så vanskelig kabal. Det er så mye hensyn. Noen sitter alene i jul og romjul, mens andre har godt selskap rundt seg. Anonymkode: 8914d...f7c
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Når dere får barn vil det være naturlig at dere feirer hvert 3.år med svigers, og de andre årene deles mellom dine foreldre. Anonymkode: 4cd2c...004
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Dere kan feire og invitere alle til dere når dere får barn. Starte ny tradisjon, de som vil blir med. Vi har tre barn, innså tidlig at det ble mye styr for andre å «ha oss». Alltid feiret hos oss selv. Anonymkode: 9579a...a52 7
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Mamma ble enke for 5 år siden. Før det var jeg og min fam "hjemme" til jul annenhvert år, min bror 3.hvert år og min søster motsatt av meg, altså 2.hvert år. Vi feiret motsatt år med svigerfamilien..etter sidtr juls pappa levde gjorde vi om på alt og alle barna feiret hjemme hos mamma og pappa. Etter det har livet skjedd, så nå feirer vi 2 år på rad med mamma og familie til søster, 1 år med bare svigers. Søster er hos mamma hvert år, bror kommer hvert 3.år.De som ikke er hos mamma på julaften, kommer 1.juledag og er sammen resten av jula. Anonymkode: a3e22...189
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Vi ferier også hos oss selv, så er alle velkommen til oss. I begynnelsen kom mine foreldre annethvert år og feltet med søsteren min de andre årene. De skilte svigerforeldre mine kom hvert år og det samme med svogeren min, inntil han fikk egen familie, nå kommer svigerfamilien de årene mine foreldre ikke er hos oss. På den måten trenger ingen å sitte alene og er det andre som ikke har noen p ferie med, er de velkomne de også. Ba blant annet en kollega et år, men det ordnet seg så han fikk fri og kunne reise hjem til sin egen familie. Anonymkode: b099d...75d
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Bor dere nært alle foreldre? Det er ganske vesentlig. Å måtte reise med fly i jule- og nyttårsrushet er ganske pyton, især med barn. I ditt tilfelle ville jeg ha feiret hjemme hos dere selv. Invitert f.eks din mor annethvert år, og din far sammen med svigerforeldrene annethvert år. Anonymkode: a6f7d...c1b
Kålrota Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden Helt siden vi fikk barn, har vi feiret hjemme. Alle i familien er alltid velkommen, men i praksis deler svigersene på (de er skilt). Ungene er store også og de er her annenhver jul. Den jula de ikke er her på julaften, finner vi på noe hyggelig i romjula. Fungerer helt fint.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden Foreldrene mine er ikke sammen, men vi har alltid feiret jul sammen (de har ikke vært sammen på 20 år). Nå når jeg er gift, rullerer vi annenhvert år med mine foreldre og svigers, som bor i utlandet. Hadde mine foreldre ikke feiret sammen, hadde vi nok feiret annenhvert år med svigers, og byttet på mine. År 1 pappa, år 2 svigers, år 2 mamma, år 4 svigers, år 5 pappa osv. Anonymkode: aaf73...22d
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden Siden vi fikk barn har alle vært velkommen til oss. I praksis har det blitt annet hvert år min og hans familie. Svoger feirer med sin svigerfamilie samme år som søsteren min gjør det, så da er svigers hos oss, mens de er med svoger og familie når min familie er her. Mine foreldre er alltid velkomne hit, men har av helse-grunner valgt å bli hjemme de årene svigers er her, men planen har egentlig vært at de skal komme hit alle sammen. Anonymkode: a6c28...8fb
Gidavmeg Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden Vi feirer hjemme, så får de komme de som vil. Svigers kommer hvert tredje år (har 3 barn de rullerer på å være hos) og mine foreldre så og si hvert år. Foreldrene dine kan vel feire sammen hjemme hos dere?
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden Startet vår egen jul da vi fikk barn. Bodde i knøttliten leilighet, så var bare oss tre. Vi begge har søsken som feirer hjemme med foreldre, så vi har valgt å ikke invitere, bare være oss. Nå har vi mange barn, noen bor hjemme, noen kommer hjem, og andre har begynt å feire hjemme med egen familie. Anonymkode: 5a230...ae5
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden Vi feiret sammen fra andre året sammen - han føltes ganske umiddelbart som den viktigste personen i mitt liv, så for oss var pri én å være sammen slike dager. Da var vi annethvert år hos foreldre. Slik fortsatte vi som gift. Men etterhvert som søsken også fikk partnere og begynte med ulike løsninger, så begynte vi å arrangere hjemme. Alle som vil kan komme - vi har overnattingsplass til fire, men annen familie i byen stiller opp om vi blir flere. Mine kommer fast annethvert år, svigers kommer de årene ingen vil "hjem til jul". Søsken varierte før en del, men nå har de stort sett samme løsning som oss - de arrangerer selv, og de som vil kan komme. Anonymkode: d2cd3...10a
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden Vi bor langt fra alle (mine foreldre en åtte timers kjøretur, hans foreldre i utlandet, mine søsken spredt litt rundtomkring). Vi brukte reise til mine foreldre men etter at vi fikk andre barnet har vi tatt julaften hjemme og så reiser vi dit litt uti romjula og blir til over nyttår, det er mer avslappende enn å reise akkurat når alle andre skal hjem til jul). Min manns familie besøker vi i sommerferien 😅 Anonymkode: e96cf...261
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden Her har vi hatt annethvert år min siden, og annethvert år hans side. Det skal ikke gå ut over sviger eller mannen at mine foreldre er skilt. Vi bruker alltid å være hos oss, og selv om vi feirer med svigers er f.eks mamma invitert om er alene den julen, det samme når det er omvendt. Alle foreldrene våre er rause, og det gjør ikke de noe at andre foreldre er med på julefeiringen. Anonymkode: c2b64...c6b
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som skilsmissebarn rullerer jeg allerede annenhvert år mellom far og mor. Det gjør like vondt hvert år at jeg ikke får sett den andre. Samvittighet er en følelse som kryper inn hver jul.. Har nå hatt samboer i flere år, men vi venter med å feire jul til vi får barn sammen ettersom jeg kommer til å feire jul med foreldrene mine sjeldnere da. Han har en kjernefamilie og ønsker å feire jul med dem annenhvert år når vi får barn. Hvordan ser deres turnus for julefeiringer ut? Jeg syntes dette er så vanskelig kabal. Det er så mye hensyn. Noen sitter alene i jul og romjul, mens andre har godt selskap rundt seg. Anonymkode: 8914d...f7c Er også skillsmissebarn, og har pleid å ta hvert 3 år etter vi fikk barn. Det har gått fint for svigers. Men i 2023 så inviterte vi hjem til oss og da kom svigers, samt min far med familie, og det var kjempestas. I fjor var vi hos svigers for da var den andre gjengen der også, og i år skal vi til min mor, men svigers er velkomne dit også om de kan/vil. Svigers er veldig enkle og medgjørlige mennesker. De har to barn som begge er gift og da har annet hvert å de andre også, men de må reise til den andre svigerfamilien sin, mens mine er alle samlet på samme sted så gjør det litt lettere å være sammen. Svigers kan alltid være med oss uansett, så føler vi får sett dem en god del heldigvis. I tillegg er vi alltid med dem i romjulen som regel også. Anonymkode: 21357...a9e
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Vi feirer med begges foreldre sammen. Vi har bare 1 søsken og de har ikke barn, bare vi som har barn. Så blir uannsett ikke så mange og da slipper vi å dele oss og ingen har jul alene siden vi er så få på begge sider Anonymkode: 7294e...a00
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden Feirer kun med hans familie, mine bor i nærheten og vi sees ofte ellers i året. Anonymkode: 61eb5...51e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Vi har ikke noe fast rullering. Både svigers og mine foreldre har sluttet å feire hos seg og blir bedt bort, men det er så mange å fordele på at vi kan uansett ikke feire alle sammen på den ene siden av familien i samme hus. Så for 5. året på rad skal vi feire med noen av min side av familien, og ikke med svigerfamilien. Det blir som det blir hvert år, så lenge alle har noen å feire med og er fornøyd. Anonymkode: 3fe76...0db 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når dere får barn vil det være naturlig at dere feirer hvert 3.år med svigers, og de andre årene deles mellom dine foreldre. Anonymkode: 4cd2c...004 Nei, det synes ikke jeg er naturlig. Skal det gå ut over svigers at de andre foreldrene er skilt? Anonymkode: 3dc1e...e22 1 1
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden #20 Skrevet 51 minutter siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan ser deres turnus for julefeiringer ut? Jeg syntes dette er så vanskelig kabal. Det er så mye hensyn. Noen sitter alene i jul og romjul, mens andre har godt selskap rundt seg. Anonymkode: 8914d...f7c Vi avventet med å feire jul sammen til vi fikk barn, så det gikk nesten 10 år som samboere før vi feiret jul sammen. Både kona og jeg er skilsmissebarn. Vi landet på at vi feirer annethvert år med mødrene våre, også får fedrene våre en annen dag i julen de har middag med oss - uten gaveutdeling. De ble sånn fordi det ikke er noe av vår familie hos noen av fedrene våre (de feirer ikke med sine søsken uansett), og julefeiring med dem ville blitt enten veldig liten i det ene tilfellet, eller med den andres nye familie inkl. hennes barn. Ingen av disse er gode løsninger på jul for oss, og ærlig talt har disse fedrene knapt vært interessert i jula og tradisjonene da foreldrene våre faktisk var sammen. Vi har dog sørget for å invitere motsatt forelder da, slik at alle skal få mulighet til å feire med barnebarn. Altså at når vi er hos min mor, så inviterer vi konas far, og når vi er hos konas mor, så inviterer vi min far. Da er det opp til dem om de vil komme. Anonymkode: be934...9c6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå