Gå til innhold

Indirekte trusler - hva gjør man?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen i familien min har hatt kjennskap/en slags relasjon til en psykisk syk mann. Nå har denne mannen fortalt til en felles bekjent at han ønsker å skade noen i familien min, og han skal "bestille" noen fra Oslo til å gjøre dette. Mest sannsynlig bare snakk, men man vet jo aldri. Mannen er lynende sint for noe (som er feil). Han har tidligere fått diagnosen schizofren, men er i jobb og fungerer ok. 

Hva gjør man med slikt, lurt å ta på alvor? men hva kan politiet gjøre.. Tanker eller erfaringer? Jeg kjenner jeg ble redd av dette. 

Anonymkode: fc799...9b6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet å meld inn ei bekymringsmelding på disse truslene. Snakk også med politiet om hva som bør gjøres videre.  Dette er hensynsløs adferd/alvorlige trusler. Og straffbart i følge Straffeloven. 

Anonymkode: 453ca...49a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du melder fra. Hver gang.

Anonymkode: eebb5...c2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt det der med knusende ro og ikke gjort noe utav saken.

Anonymkode: 051bf...dee

AnonymBruker
Skrevet

Antageligvis skjer det ingenting. Men dere bør alle blokkere han overalt på sosiale medier.

Anonymkode: bba8e...df1

AnonymBruker
Skrevet

Meld bekymring til fastlegen.

Anonymkode: bc327...21d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meld bekymring til fastlegen.

Anonymkode: bc327...21d

De færreste går vel rundt og har oversikt over hvem bekjente har som fastlege? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De færreste går vel rundt og har oversikt over hvem bekjente har som fastlege? 

Kommunelegen kan videresende.

Tenker politiet bør få informasjon om dette. Såklart kan det være tomme trusler med det er fortsatt trusler og det kan være starten på en ny runde schizofreni. Jeg kjenner en (eks fra tenårene) som har begynt å ruser seg ig nå har endret adferd og det har skjedd veldig veldig gradvis. 

Anonymkode: 8d332...1f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kommunelegen kan videresende.

Tenker politiet bør få informasjon om dette. Såklart kan det være tomme trusler med det er fortsatt trusler og det kan være starten på en ny runde schizofreni. Jeg kjenner en (eks fra tenårene) som har begynt å ruser seg ig nå har endret adferd og det har skjedd veldig veldig gradvis. 

Anonymkode: 8d332...1f3

Ok, det var jeg ikke klar over.

Tror min terskel for å kontakte kommunelegen for å varsle basert på løse rykter ville vært temmelig høy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...