Gå til innhold

Barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er invitert på fest og jeg har kjempelyst til å bli med. Ergo må vi ha barnevakt til babyen som da vil være 4 mnd. Vi har spurt en veninne av oss om å være barnevakt. Hun ble kjempe glad. Hun bor rett ved oss, har store barn selv og er rolig og vi føler oss ganske trygge.

MEN så er det sånn at min manns søster garantert kommer til å bli fornærmet. Grunnen til at vi ikke spurte henne er at hun har en 2-åring som er kjempe sjalu på babyen vår. 2-åringen går nesten helt av hengslene når moren holder på babyen. Moren sier det selv at hun ikke stoler på sitt eget barn i forhold til babyen.

Denne 2 åringen slår seg også vrang når den eldre broren setter seg på mammas fang.

Jeg mener at det ikke er riktig ovenfor noen av disse ungene at babyen vår skal være hos dem. 2 åringen har det jo ikke noe godt når han er så sjalu, og jeg vil heller ikke utsette babyen for 2-åringens vrede. Ikke godt å si hva som kan skje. Denne 2-åringen har vist seg å ha et temperament som ikke er helt bra. Går rett i fleisen på broren som er 8 år eldre og er voldsom mot han.

Hadde vi ikke hatt andre alternativer til barnevakt, så hadde jeg blitt hjemme med babyen.

Om dere var i mine sko nå, ville dere sagt til svigerinnen deres at det ikke føles trygt å ha babyen der pga. 2 åringen, eller at det ikke er riktig ovenfor 2-åringen som er så sjalu? Ville dere kanskje heller dratt en liten "nødløgn" om at det er greiere å ha babyen hos hun andre fordi det er lettere for meg å få hentet han hjem tidligere (svigerinnen min bor 30 min. unna med bil). Egentlig er det siste ikke noen løgn, for det er lettere. Er baren noen min. å gå dit for å hente poden.

Dette er ikke første barnet mitt. Har et fra et tidligere forhold, men han er det ikke noe vanskelig å finne barnevakt til da faren hans bor rett i nærheten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miloine
Skrevet

Da er jo saken grei, din veninne er barnevakt for din 2 åring.

Det er bare å forklare for din manns søster hvorfor hun ikke kan, at barnet hennes er voldsom mot deres barn.

Hun vet det jo selv, så hun kan jo ikke bli sjalu av den grunn.

Gjest Maddy
Skrevet

Svigerinna di er et voksent menneske og må forstå at dere bestemmer hvor ungen skal være for kvelden. Velg venninna di du og forklar til din svigerinne at hun kan sitte barnevakt en annen gang heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...