AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:45 #1 Skrevet søndag kl. 18:45 Er det noen som har tips til hvordan få tilbake sexlysten i overgangsalderen. Jeg føler det som noen har klippet over linken mellom hodet og kjønnsorganet og jeg har ingen verken tanke eller lyst på sex, men jeg savner det og min partner savner det naturlig nok også, selv om han er verdens mest tålmodige mann. Hva fungerte for deg? ( Og jeg trenger ingen svar fra dere som aldri har opplevd dette problemet. ) Anonymkode: 5759b...db7 2
SlemUlv Skrevet søndag kl. 18:50 #2 Skrevet søndag kl. 18:50 Hormoner. Snakket med legen, som sendte meg til gyn, som satte meg på hormoner. Sjekk ut "hjernen i overgangsalderen" på Nrk tv 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:32 #3 Skrevet søndag kl. 19:32 Har ikke gått på hormoner før i livet, og vil det definitivt ikke nå for å "true" frem lysten igjen. Helt greit å slutte med sex. Anonymkode: 3014b...053 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:34 #4 Skrevet mandag kl. 06:34 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har ikke gått på hormoner før i livet, og vil det definitivt ikke nå for å "true" frem lysten igjen. Helt greit å slutte med sex. Anonymkode: 3014b...053 Hvordan skal dette kunne hjelpe Ts? 🤔 Anonymkode: cb688...001 14
SlemUlv Skrevet mandag kl. 11:58 #5 Skrevet mandag kl. 11:58 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har ikke gått på hormoner før i livet, og vil det definitivt ikke nå for å "true" frem lysten igjen. Helt greit å slutte med sex. Anonymkode: 3014b...053 Personlig syns jeg det var utrolig kjipt å miste sexlysten i en alder av 38/39.. Når jeg endelig fant ut hvorfor i en alder av 44, var valget enkelt. Glad jeg har muligheten til å ta hormoner, som allerede er i kroppen, for å få tilbake lysten og fjerne andre bivirkninger av å ha kommet i overgangsalderen 😃 3 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:20 #6 Skrevet mandag kl. 12:20 Har det akkurat som deg, dessverre. Kvinne på 48 her som mistet alt av sexlyst i fjor, som om hode og kjønnsorgan er klippet fra hverandre ja. Jeg har tidligere hatt sterk sexdrift og det har bidratt så godt inn i forholdet til mannen min. Etter tjue års ekteskap med deilig sex skranter forholdet. Fastlegen og gynekologen er tilbakeholdne med hormoner pga mye hjerte/kar sykdom i familien. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, kjenner i hvert fall at problemet er underkommunisert og det virker som helsepersonell blir overrasket når man tar opp problematikken. Anonymkode: aa5c4...bb6 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:09 #7 Skrevet mandag kl. 13:09 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har det akkurat som deg, dessverre. Kvinne på 48 her som mistet alt av sexlyst i fjor, som om hode og kjønnsorgan er klippet fra hverandre ja. Jeg har tidligere hatt sterk sexdrift og det har bidratt så godt inn i forholdet til mannen min. Etter tjue års ekteskap med deilig sex skranter forholdet. Fastlegen og gynekologen er tilbakeholdne med hormoner pga mye hjerte/kar sykdom i familien. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, kjenner i hvert fall at problemet er underkommunisert og det virker som helsepersonell blir overrasket når man tar opp problematikken. Anonymkode: aa5c4...bb6 Hva synes du er viktigst da, være mest mulig trygg på god helse eller ofre denne for å få pult kanskje ti år til? Jeg har styrt unna hormoner hele livet (er 55) og angrer ikke. Anonymkode: 3014b...053 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:55 #8 Skrevet mandag kl. 13:55 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hva synes du er viktigst da, være mest mulig trygg på god helse eller ofre denne for å få pult kanskje ti år til? Jeg har styrt unna hormoner hele livet (er 55) og angrer ikke. Anonymkode: 3014b...053 En kvinne på 48 bør kunne se fram til minst 25 år med seksuell aktivitet. Anonymkode: 6af2c...545 3 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:05 #9 Skrevet mandag kl. 15:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva synes du er viktigst da, være mest mulig trygg på god helse eller ofre denne for å få pult kanskje ti år til? Jeg har styrt unna hormoner hele livet (er 55) og angrer ikke. Anonymkode: 3014b...053 For meg er det ikke et enten/eller, jeg forbinder god helse og ikke minst livskvalitet med deilig sex som gir livet mening. k48 Anonymkode: aa5c4...bb6 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:06 #10 Skrevet mandag kl. 15:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): En kvinne på 48 bør kunne se fram til minst 25 år med seksuell aktivitet. Anonymkode: 6af2c...545 Det hadde jeg håpet på, i hvert fall femten år til. k48 Anonymkode: aa5c4...bb6
Bamseklemmer Skrevet mandag kl. 18:16 #11 Skrevet mandag kl. 18:16 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva synes du er viktigst da, være mest mulig trygg på god helse eller ofre denne for å få pult kanskje ti år til? Jeg har styrt unna hormoner hele livet (er 55) og angrer ikke. Anonymkode: 3014b...053 God helse og trygghet er avslappende, så det er bra.. Å forvirre kroppen med kunstig hormoner, er ikke bra. Sunn helse og mye seksuell aktivitet, er i grunn nok til å produsere de naturlig homonene kroppen trenger.. Hormonell prevensjon kombinert med sexpauser pga barn osv.. senker sexlysten. Overgangsalderen er jo hormoner på ville veier, men den sier til kroppen at alderen for gravititet blir for stor belastning for kroppen.. Det er en tid for alt.. Enkelte kvinner greier seg godt uten plager.. Og når den forba... hormonell prevensjonen fjernes, skyter sexlysten til værs.. Kroppen blir glad, gleden blir stor.. hormonbalansen er iorden igjen❣️ Det er helt klart at bivirkninger av kunstig hormoner, lager virvar i overgangsalderen🫡
SlemUlv Skrevet mandag kl. 18:25 #12 Skrevet mandag kl. 18:25 Bamseklemmer skrev (9 minutter siden): Sunn helse og mye seksuell aktivitet, er i grunn nok til å produsere de naturlig homonene kroppen trenger.. Dette er ikke alltid sant. Derav "gå til legen" råd. 5
Sophie-Ann Skrevet mandag kl. 18:30 #13 Skrevet mandag kl. 18:30 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er det noen som har tips til hvordan få tilbake sexlysten i overgangsalderen. Jeg føler det som noen har klippet over linken mellom hodet og kjønnsorganet og jeg har ingen verken tanke eller lyst på sex, men jeg savner det og min partner savner det naturlig nok også, selv om han er verdens mest tålmodige mann. Hva fungerte for deg? ( Og jeg trenger ingen svar fra dere som aldri har opplevd dette problemet. ) Anonymkode: 5759b...db7 Testosteron og østrogen. Funker fjell! 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:33 #14 Skrevet mandag kl. 18:33 Jeg brukte først vanlige piller, det hjalp ikke. Fikk henvisning til gynekolog og ba om testosteron. Han foreslo heller å prøve litt ekstra østrogen først - og det funket. Nå går jeg da på vanlige medisiner pluss en ekstra spray med kun østrogen, og har sex flere ganger i uken. Er ikke kvitt alle plager, men de er vesentlig redusert. Anonymkode: 153aa...43d
SlemUlv Skrevet mandag kl. 18:40 #15 Skrevet mandag kl. 18:40 gestagen eller progesteron er også viktig btw. Derav: Snakk med legen, og få henvisning til gyn. Da kan du måle nivåene dine, og sjekke hva du trenger 😃
Tøffelhelt1 Skrevet mandag kl. 18:48 #16 Skrevet mandag kl. 18:48 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har det akkurat som deg, dessverre. Kvinne på 48 her som mistet alt av sexlyst i fjor, som om hode og kjønnsorgan er klippet fra hverandre ja. Jeg har tidligere hatt sterk sexdrift og det har bidratt så godt inn i forholdet til mannen min. Etter tjue års ekteskap med deilig sex skranter forholdet. Fastlegen og gynekologen er tilbakeholdne med hormoner pga mye hjerte/kar sykdom i familien. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, kjenner i hvert fall at problemet er underkommunisert og det virker som helsepersonell blir overrasket når man tar opp problematikken. Anonymkode: aa5c4...bb6 Jeg har ei tante som begynte med hormoner og hun er blitt mye bedre. Mulig du kan gjøre flere undersøkelser.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:59 #17 Skrevet mandag kl. 18:59 Bamseklemmer skrev (35 minutter siden): God helse og trygghet er avslappende, så det er bra.. Å forvirre kroppen med kunstig hormoner, er ikke bra. Sunn helse og mye seksuell aktivitet, er i grunn nok til å produsere de naturlig homonene kroppen trenger.. Hormonell prevensjon kombinert med sexpauser pga barn osv.. senker sexlysten. Overgangsalderen er jo hormoner på ville veier, men den sier til kroppen at alderen for gravititet blir for stor belastning for kroppen.. Det er en tid for alt.. Enkelte kvinner greier seg godt uten plager.. Og når den forba... hormonell prevensjonen fjernes, skyter sexlysten til værs.. Kroppen blir glad, gleden blir stor.. hormonbalansen er iorden igjen❣️ Det er helt klart at bivirkninger av kunstig hormoner, lager virvar i overgangsalderen🫡 Tror du er inne på noe her. Jeg har aldri gått på noe form for hormon-prevensjon. Overgangsalderen kom, og jeg lurte på hvor den var, for jeg hadde verken hetetokter, smerter, kvalme eller andre typiske "problemer" det sies at man får. Mulig jeg er heldig som har en mann som alltid har brukt kondom når det var nødvendig? Er i dag over 60, og lever stort sett som jeg alltid har gjort. Anonymkode: 3014b...053 1
Gratis Skrevet mandag kl. 19:21 #18 Skrevet mandag kl. 19:21 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 19.45): Er det noen som har tips til hvordan få tilbake sexlysten i overgangsalderen. Jeg føler det som noen har klippet over linken mellom hodet og kjønnsorganet og jeg har ingen verken tanke eller lyst på sex, men jeg savner det og min partner savner det naturlig nok også, selv om han er verdens mest tålmodige mann. Hva fungerte for deg? ( Og jeg trenger ingen svar fra dere som aldri har opplevd dette problemet. ) Anonymkode: 5759b...db7 Trenger du virkelig å være veldig kåt for å ha sex? Så lenge det ikke er direkte ubehagelig så kan det vel ikke være så vanskelig å få til? De fleste menn i godt voksen alder er fornøyd med litt intimitet / sex 4-5 ganger i måneden. Endret mandag kl. 19:23 av Gratis 2
Biloba Skrevet mandag kl. 19:30 #19 Skrevet mandag kl. 19:30 Gratis skrev (7 minutter siden): Trenger du virkelig å være veldig kåt for å ha sex? Så lenge det ikke er direkte ubehagelig så kan det vel ikke være så vanskelig å få til? De fleste menn i godt voksen alder er fornøyd med litt intimitet / sex 4-5 ganger i måneden. Er det så vanskelig å se poenget at en kvinne selv ønsker å være fornøyd med sexlivet sitt? 3
Gratis Skrevet mandag kl. 19:43 #20 Skrevet mandag kl. 19:43 (endret) Biloba skrev (15 minutter siden): Er det så vanskelig å se poenget at en kvinne selv ønsker å være fornøyd med sexlivet sitt? Selvsagt, det var en tanke provoserende skrevet. Likevel så må kvinner akseptere at kroppen endrer seg. De er jo ikke menn, og deres kåthet samsvarer jo med tiden de lager barn. For TS sin del så setter hun seg selv i dag opp mot en 20-30 år yngre versjon av seg selv og forventer den samme sexlysten. Jeg synes bare det er urealistisk, det er alt. Endret mandag kl. 19:46 av Gratis 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå