Gå til innhold

Seskualitet og overgangsalder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har tips til hvordan få tilbake sexlysten i overgangsalderen. Jeg føler det som noen har klippet over linken mellom hodet og kjønnsorganet og jeg har ingen verken tanke eller lyst på sex, men jeg savner det og min partner savner det naturlig nok også, selv om han er verdens mest tålmodige mann. 

Hva fungerte for deg?  

( Og jeg trenger ingen svar fra dere som aldri har opplevd dette problemet. ) 

Anonymkode: 5759b...db7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormoner. Snakket med legen, som sendte meg til gyn, som satte meg på hormoner. 

Sjekk ut "hjernen i overgangsalderen" på Nrk tv :)

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke gått på hormoner før i livet, og vil det definitivt ikke nå for å "true" frem lysten igjen. Helt greit å slutte med sex.

Anonymkode: 3014b...053

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har ikke gått på hormoner før i livet, og vil det definitivt ikke nå for å "true" frem lysten igjen. Helt greit å slutte med sex.

Hvordan skal dette kunne hjelpe Ts? 🤔

Anonymkode: cb688...001

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Personlig syns jeg det var utrolig kjipt å miste sexlysten i en alder av 38/39.. Når jeg endelig fant ut hvorfor i en alder av 44, var valget enkelt. 

Glad jeg har muligheten til å ta hormoner, som allerede er i kroppen, for å få tilbake lysten og fjerne andre bivirkninger av å ha kommet i overgangsalderen 😃

• Hjerte 1
Skrevet

Har det akkurat som deg, dessverre. Kvinne på 48 her som mistet alt av sexlyst i fjor, som om hode og kjønnsorgan er klippet fra hverandre ja. Jeg har tidligere hatt sterk sexdrift og det har bidratt så godt inn i forholdet til mannen min. Etter tjue års ekteskap med deilig sex skranter forholdet. Fastlegen og gynekologen er tilbakeholdne med hormoner pga mye hjerte/kar sykdom i familien.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, kjenner i hvert fall at problemet er underkommunisert og det virker som helsepersonell blir overrasket når man tar opp problematikken.

Anonymkode: aa5c4...bb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...