Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ammet du når du fikk tilbake eggløsning eller mensen etter fødsel? 
det er 9 mnd siden jeg fødte og har enda ikke fått tilbake mensen, ammer 5-6 ganger i døgnet. Hatt mye murringer og stikkinger i eggstokker, samt litt spotting, men skjer ingenting annet 😅 Er litt nysgjerrig på hvor ofte du ammet i døgnet når du fikk eggløsning eller mensen? Og hvor gammel var baby da? ❤️

Anonymkode: e4e47...3e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby var 8 uker, ble fullammet, hadde kolikk, så ammet hele natten, aldri flaske.

Ble gravid igjen da baby var 12 uker, fullammet fortsatt, og frem til babyen var fylt 6 mnd.

Anonymkode: 120fb...93d

• Liker 1
Skrevet

Baby var 9 mnd da jeg fikk tilbake mensen. Ammet hovedsakelig på natt og en gang på ettermiddag før leggetid. Nattammingen var veldig hyppig, alt fra 3-6 ganger, men det var ikke sult som utløste behovet så jeg følte vel egentlig ikke at det var så "effektivt" eller noe i nærheten av et måltid. Når mensen omsider kom tilbake var den absolutt ikke regelmessig og syklusene var lange, usikker på om jeg hadde eggløsning i begynnelsen. Begynte å teste etter 4 mnd og da var syklusen tilnærmet normal og jeg hadde typiske eggløsningssymptomer. Sluttet å amme helt da baby var 1 år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

det er 9 mnd siden jeg fødte og har enda ikke fått tilbake mensen, ammer 5-6 ganger i døgnet. Hatt mye murringer og stikkinger i eggstokker, samt litt spotting, men skjer ingenting annet 😅 Er litt nysgjerrig på hvor ofte du ammet i døgnet når du fikk eggløsning eller mensen? Og hvor gammel var baby da? ❤️

Fullammet etter forespørsel (0-6 mnd) men fikk mensen 3 mnd etter fødsel.

Skrevet

Da jeg gikk fra 2 til 1 gang om dagen, fikk jeg mensen. Da var barnet 1 år. 

Anonymkode: 6acc0...1fa

Skrevet

Fikk tilbake syklus etter 6 måneder. Ammer da og ammer fremdeles 2-3 ganger om natta. Totalt ammer jeg sikkert 10-12 ganger ila en dag. Han er snart 7 mnd gammel og spiser melk som en kalv.

Anonymkode: 08d15...0a0

Skrevet

Jeg fikk syklus tilbake ved henholdsvis 10 mnd, 8 mnd, 15 mnd, 10 mnd, 12 mnd og 13 mnd etter fødsel. 
Ammet til henholdsvis 10 mnd, 8 mnd, 18 mnd, 13 mnd, 18 mnd og 20 mnd.

Skrevet

Med førstemann fikk jeg tilbake mensen da hun var fire måneder gammel. Da fullammet jeg. Nummer to er nå åtte måneder gammel, og jeg har fremdeles ikke fått mensen til tross for at vi begynte med fast føde for tre måneder siden. Nå ammer jeg typ 5 ganger i døgnet, mer hvis det er en dårlig natt.

Anonymkode: 53df5...b4a

Skrevet

Med førstemann fikk jeg mens når han var 10md ca, nå har jeg ikke fått den enda og minste barnet er 1,5 år (ammer enda morgen/ettermiddag/kveld/natt) 

Anonymkode: 66444...1e1

Skrevet

Når barnet var 5 uker gammelt fikk jeg mensen igjen. Og som ei klokke etter det. Så skuffa ble jeg. Jeg fullammet. Begge gangene så kom den etter 5 uker. Hadde gledet meg til å være uten mensen lenge. Men nei. 

Anonymkode: 9a05a...b31

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg fikk tilbake mensen dagen etter at min 4 måneder gamle baby fikk sin første smaksprøve av noe annet enn morsmelk.

6 uker senere var jeg gravid igjen. 

(Vi ønsket oss to tette, men hadde ikke sett for oss at det skulle gå fullt så fort.)

Anonymkode: 17a41...70c

Skrevet

Fikk tilbake syklus når jeg sluttet med nattamming. Ammet enda masse på dag og pumpet i tillegg. Med første var det etter 3 mnd og med andre var det etter 6-7 mnd

Anonymkode: 173b5...93b

Skrevet

Fikk tilbake mensen da barnet var 14 mnd, ammet ca 2-3 ganger i døgnet. Men veldig ustabil syklus i starten.

Anonymkode: 4d459...415

Skrevet

Fikk tilbake mensen latterlig tidlig med alle tre, rundt 6-8 uker etter fødsel… da fullammet jeg dem ca. hver tredje time gjennom hele døgnet😩

AnonymBruker
Skrevet

6 uker, fullammer 😄 Eggløsning og plagene med pms kom også tilbake. Hadde også håpet den skulle holde seg unna litt lenger.

Anonymkode: 2d66a...328

AnonymBruker
Skrevet

Med første fikk jeg mensen tilbake rundt 6 mnd etter fødsel. Da var den ganske stabil også. Fullammet fortsatt og ammet mye ganske lenge da hun ikke var så interessert i fast føde. Med nr 2 kom ikke mensen før over 1 år. Har kjent på en del murringer og hatt noen spottinger i perioder før det. Ammer fortsatt mye om natt, en runde eller 2 på ettermiddag kveld også. 

Anonymkode: 449f1...818

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 5.21):

6 uker, fullammer 😄 Eggløsning og plagene med pms kom også tilbake. Hadde også håpet den skulle holde seg unna litt lenger.

Anonymkode: 2d66a...328

Det kan være restblødninger  også. Trodde også jeg fikk mensen igjen med en gang, men blødde ikke igjen før nesten 1 år ette det. Det er mye hormoner i sving 6 uker etter fødsel, så kan godt henne du tenker det er pms også :)

Anonymkode: 449f1...818

AnonymBruker
Skrevet

Fikk tilbake da renselsen var over. Venter mitt tredje barn nå og regner med det samme skjer igjen :) 

Anonymkode: 35666...b9f

AnonymBruker
Skrevet

Ammet MASSE dag og natt, fikk tilbake mensen da baby var 10 mnd.

Andre er kun 4 mnd har ikke fått tilbake mensen enda. 

Anonymkode: 2e832...137

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 19.23):

Fikk mensen etter 11 mnd :) 
Dro til syden, det funket ;) Haha. Alltid...
Men var ekstremt ustabil osv, vi skulle prøve på nr 2, men jeg måtte slutte å nattamme før det stabiliserte seg. Da var hun 15 mnd. Da ble jeg gravid kjapt.

Anonymkode: 26a0d...de9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...