Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fødsel nr 3 står for tur, og som de to første blir mest sannsynlig denne fødselen også satt i gang 2 uker før termin. Har ikke vært moden før jeg ble satt i gang, og hatt veldig fine fødsler på papiret. 

Fra første fødsel varte det hele i 2 døgn fra første til siste ri. var godt smertelindret, å fikk grei pause mellom riene. Her fikk jeg ballong, ørten modningspiller og drypp. grei fødsel! 

andre tok i underkant av 8 timer fra ballongen datt ut, som var nok til å sette fødselen godt nok i gang. hadde på det meste 1,5min mellom riene disse timene, på slutten var det flere timer omtrent uten pause. fikk kranglet meg til epidural (jordmor mente jeg ikke trengte), men etter 4 forsøk var den fortsatt ikke satt inn riktig. fikk ingen lindring, og fødselen oppleves helt grusom. 

Er nå veldig spent på 3! Lurer på deres erfaringer, med forløp, varighet og alt om deres igangsatte fødsler. Blir det praktisert å sette epidural ved igangsettelse, for å la den stå klar til det er behov? 

Anonymkode: 84e1a...ba8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fødsel nr 1 - satt i gang med drypp. 4 timer stormrier (null pause) og så var ungen født. 

Fødsel nr 2 - tok vannet. 2 timer stormrier så var ungen født. 

Skulle det blitt en tredje fødsel SKAL jeg ha epidural før de får gjøre noe som helst med meg. Har hørt at de kan gjøre det. Det høres sikkert "lett" ut med så korte fødsler, men jeg opplevde det helt aldeles forferdelig. Hadde en grusom fødselsangst etter første fødsel, og fødsel nr 2 ble ti ganger verre. Det er ingenting som bygger seg opp her, ingen pause, ingen gradvis noen ting. Bare BAM rett på rier fra helvete og så får jeg ikke ett sekunds "fred" før ungen er ute... Det skjer aldri igjen uten epidural 😅 Og den skal være aktiv før de får sette i gang noen ting (ellers blir det jo den typiske "oi vi rakk det ikke")

Anonymkode: dad6c...8e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...