AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Hvorfor er det viktigere å vaksinere hvert tredje år enn for hvert år? Vet flere aldri vaksinerer hunden. Anonymkode: b4321...404
pinktulip Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Fordi det er forskjellige vaksiner. Hvert år bør hunden vaksineres for kennelhoste og hvert tredje år vaksinerer man mot mer alvorlige og livstruende sykdommer som parvo, valpesyke og leverbetennelse. 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden pinktulip skrev (26 minutter siden): Fordi det er forskjellige vaksiner. Hvert år bør hunden vaksineres for kennelhoste og hvert tredje år vaksinerer man mot mer alvorlige og livstruende sykdommer som parvo, valpesyke og leverbetennelse. Så den vaksina som hunder tar hvert tredje år er livsviktig? Anonymkode: b4321...404
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden Jeg vaksinerte ikke hunden min. Han fikk noen når han var valp. Så fikk han noen når han var gammel. Men i mellom der fikk han ikke noe. Tiden gikk. Tenkte ikke noe over det. Han var i fin form. Var på siste årene han fikk dårlige tenner at vi tok vaksine når han fjernet tannstein. Og måtte trekke noen tenner. Anonymkode: a1fd8...d2e 1
pinktulip Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så den vaksina som hunder tar hvert tredje år er livsviktig? Anonymkode: b4321...404 For mange ja, men jeg kjenner flere som aldri har vaksinert hunden sin og likevel har de levd lenge. Men det er jo selvfølgelig best å ta de vaksinene man kan for å være sikker på at hunden vil være så frisk som mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden pinktulip skrev (1 time siden): For mange ja, men jeg kjenner flere som aldri har vaksinert hunden sin og likevel har de levd lenge. Men det er jo selvfølgelig best å ta de vaksinene man kan for å være sikker på at hunden vil være så frisk som mulig. Så da kan man kun evt.vaksinere hvert tredje år? Kennelhoste er ikke livsnødvendig Anonymkode: b4321...404
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så da kan man kun evt.vaksinere hvert tredje år? Kennelhoste er ikke livsnødvendig Anonymkode: b4321...404 Du trenger ikke vaksinere i det hele tatt dersom du ikke ønsker det. Vaksinering er ikke lovpålagt. Det er allikevel en del steder, klubber osv som krever vaksine, også mot kennelhoste. Kennelhoste er som regel ikke dødelig, men valper, eldre og de med nedsatt immunforsvar kan allikevel dø. Hunder med flat nese har også høyere risiko og større sannsynlighet for senskader. Anonymkode: 79010...655
tankebobla Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden Jeg fikk en hund en gang hvor eier aldri kom opp med hvor hund var vaksinert eller kom med papirer, de bodde et stykke unna så det var jo ikke bare å reise å hente papirer, de skulle ettersende de osv..... ja dere skjønner tegningen. Dette var en 4 år gammel retriver og den fikk kennelhoste ,det var helt grusom å høre på. Jeg rakk ikke å kontakte dyrlege , da dette brøt ut dagen etter at han kom til oss. Grusomt var det. Mine hunder vaksineres hvert eneste år. Ja de kan få kennelhoste selv da men ikke så hardt angrepet 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå