Fantasia Skrevet 31. mars 2006 #1 Skrevet 31. mars 2006 Tenkte dette var det beste stedet å legge dette emnet på. Jeg søkte på rehabiliteringspenger i slutten av desember (har levert sykemelding og legeerklæring og alt som trengs), og ca 4 uker senere fikk jeg et brev hvor det sto litt om behandlingstid for saken. Tiden har gått, uten at jeg har hørt et eneste ord til fra de, til tross for at jeg har ringt og spurt flere ganger. Svarfristen jeg fikk var 2 april, og det er jo like rundt hjørnet. Så det jeg lurer på er; Hvis disse utrolig treige folka ikke gir meg svar innen fristen, har jeg da noen rettigheter/krav?? Jeg blir så sliten og frustrert og nervøs av å gå å vente på slikt, spesielt når det gjelder noe så viktig som økonomien min, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #2 Skrevet 31. mars 2006 Du har rett på å få etterbetalt penger. Dvs. fra du fikk brev om at søknaden ble behandlet og fram til du får svar om at det er innvilget.
Gjest Hippopotamus Skrevet 31. mars 2006 #3 Skrevet 31. mars 2006 Ta en telefon til trygdekotoret og sjekk hvor langt de har kommet i prosessen. Og spør med det samme om det er noe mer de mangler for å kunne behandle den ferdig, det er ikke alltid de sier fra om det.
Missbumblebee Skrevet 31. mars 2006 #4 Skrevet 31. mars 2006 Jeg vil bare gi deg en jeg. Har vært igjennom det styret med å søke og vente på svar utallige ganger, og det eneste som fungerer er å mase.. Desverre, men det er da man får den hjelpen man skal ha. De kan ikke bruke mer enn saksbehandlingstiden uten at du får beskjed om det, så ring og hør, og si at du begynner å lure litt. Lykke til!!!
Vanilje jenta Skrevet 31. mars 2006 #5 Skrevet 31. mars 2006 Du har jo krav på vente penger imens. det fikk jeg.
Gjest Hippopotamus Skrevet 31. mars 2006 #6 Skrevet 31. mars 2006 Du har jo krav på vente penger imens. det fikk jeg. ← Det fikk jeg avslag på...
Gjest Kaffegjesten Skrevet 31. mars 2006 #7 Skrevet 31. mars 2006 Det er ikke så rart du fikk avslag hvis du søkte om "vente penger" Da skjønte de at du ventet penger. Hadde du derimot søkt om "ventepenger" hadde kanskje saken stilt seg anderledes. Da ville de skjønt at du ventet på penger. Skjønner
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #8 Skrevet 1. april 2006 Det er ikke så rart du fikk avslag hvis du søkte om "vente penger" Da skjønte de at du ventet penger. Hadde du derimot søkt om "ventepenger" hadde kanskje saken stilt seg anderledes. Da ville de skjønt at du ventet på penger. Skjønner ← haha, som en av sjefene i AMO kicker jeg også på slike ting! www.amo.no Men til trådstarter: I Forvaltningsloven er det tydelig nedfelt hvordan Trygdekontoret skal forholde seg, også mht behandlingstid . Ring og få et klart svar på hva som skjer du. Dessuten hjelper det å mase! Jeg fikk innvilget rehab.penger etter bare 3 uker ford jeg hadde noen som sto på litt ekstra for meg i fht Trygdekontoret.
momo Skrevet 1. april 2006 #9 Skrevet 1. april 2006 Jeg har vært der. Jeg fikk en dato, og saken min var vel først ferig 3 mnd etter den datoen, da hadde saken min tatt 7 mnd. Og jeg ringte og purra maaaanege ganger, men det hjalp ikke. Ringte flere ganger og ba om og få prate med trygdesjefen og, men det fikk jeg ikke lov til. Min løsning, var og ta opp lån på sosialen, det ble da trekt fra min første utbetaling.
Montezuma Skrevet 2. april 2006 #10 Skrevet 2. april 2006 Be om et møte med din saksbehandler. Ta gjerne med deg en støttespiller (sosionom eller annen person som har satt seg godt inn i din situasjon). Sørg også for god dokumentasjon fra legen din. I mitt tilfelle har det vært kommunikasjon mellom Trgd.kontor, fastlege og sosionom, og disse har ordnet opp for meg. Alt har gått rasende fort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå