AnonymBruker Skrevet 2. november #21 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor skal jeg bytte en jobb jeg trives i fordi noen andre er idioter? Jeg midt oppi å si fra og jeg har ikke tenkt å slutte,for jobben passer meg bra på alle andre måter. Jeg gidder ikke å la en dårlig jobbkultur ødelegge for meg! Anonymkode: f595b...e90 Men ved å bli der ødelegger du jo din helse Anonymkode: 16094...fc3
AnonymBruker Skrevet 2. november #22 Skrevet 2. november Hareena skrev (12 minutter siden): Det stemmer at HR er en støttefunksjon for ledelsen. De trenger ingen "forkledning". At personalsjefen skal være en skulder å gråte på er en misforståelse. Fagforening og verneombud er for ansatte. Ikke helt. Verneombud er fir ledelse også, samme person. Og i fagforeningen vår sitter sjefen. Anonymkode: e0364...1a6 1
Hareena Skrevet 2. november #23 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ikke helt. Verneombud er fir ledelse også, samme person. Og i fagforeningen vår sitter sjefen. Anonymkode: e0364...1a6 Vel, det er de ansatte som skal velge både verneombud og tillitsvalgt, så litt underlig dere har valgt ledelsen til dette.
AnonymBruker Skrevet 2. november #24 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan er det mulig? Høres vilt ut…voksne mennesker? Anonymkode: 55fed...a2a Mobbing er dessverre vanlig blant voksne mennesker:( Anonymkode: 58ba8...27a
AnonymBruker Skrevet 3. november #26 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men hva er problemene da? Er godt arbeidsmiljø er alles ansvar, ikke bare ledelsen eller hr-avdelingen. Anonymkode: b888d...bf2 Arbeidsmiljøet her er bra. Det er måten de ansatte behandles på av ledelsen som er problemet her. Det er blant annet innført et nytt lønnssystem der noen få skulle få mye mer, og det fikk vi plutselig beskjed om etter at lønnsforhandlingene var avgjort. Dette er nok et tidspunkt HR har planlagt nøye, at det skulle komme så sent at ingen kunne få tid til å protestere. Dette ga mange et langt dårligere lønnsoppgjør enn det som først var blitt vedtatt. Veldig i grenseland rent juridisk sett. Men de prøvde seg og klarte å få det som de ville. Anonymkode: b31fa...f16 1
Vaskeklut1 Skrevet 3. november #28 Skrevet 3. november Ja, det tror jeg dessverre det er. Jeg har en kamerat av meg som er lærling på et sted med et ganske dårlig miljø var inne til en trivselssamtale hvor han var ærlig. Han fikk sparke noen dager senere, hvor begrunnelsen var «konstentrasjonsvansker» 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #29 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor skal jeg bytte en jobb jeg trives i fordi noen andre er idioter? Jeg midt oppi å si fra og jeg har ikke tenkt å slutte,for jobben passer meg bra på alle andre måter. Jeg gidder ikke å la en dårlig jobbkultur ødelegge for meg! Anonymkode: f595b...e90 Jeg er selvfølgelig enig med deg både moralsk og etisk. Men i ren praksis fungerer det ikke sånn, dessverre. Det BURDE fungert sånn, men det er ikke sånn. Enten må du leve med det sånn som det er, eller så må du bytte jobb. Anonymkode: 4dd0c...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #30 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja. Det er ikke lov, men det er vanlig. Det beste du kan gjøre er å bytte jobb. Anonymkode: 4dd0c...8f8 Jeg står i samme situasjon som ts. Hvorfor skal hun/han bytte jobb? Jeg er også anbefalt å bytte jobb. Det er sjefen min som er stygg mot meg. Hvorfor i alle verden går det ikke ann å få gjort noe med udugelige ledere? Ts; meld videre. Ikke gi deg!! Anonymkode: 054db...846 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #31 Skrevet 3. november Jeg svarer konsekvent ikke på "anonyme" undersøkelser om arbeidsmiljøet. Smiler og sier st alt er bra hvis noen spør, uansett ståa. Det er det beste. Anonymkode: a5e5b...17e 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #32 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (17 timer siden): Eller hvis man blir behandlet dårlig? Jeg sa fra. Lederens reaksjon var «sååååå bra at du sier fra», men det har bare blitt verre 😕 Anonymkode: 16094...fc3 Om miljøet er dårlig pga ledelsen så er det nok vanlig å bli straffet ja.. Anonymkode: f0051...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #33 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg svarer konsekvent ikke på "anonyme" undersøkelser om arbeidsmiljøet. Smiler og sier st alt er bra hvis noen spør, uansett ståa. Det er det beste. Anonymkode: a5e5b...17e Tøffel altså... Anonymkode: 054db...846 2
AnonymBruker Skrevet 7. november #34 Skrevet 7. november Ja, du får livet ditt ødelagt. Snakker av erfaring.. Anonymkode: 0e369...0c3
AnonymBruker Skrevet 7. november #35 Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 16.30): Eller hvis man blir behandlet dårlig? Jeg sa fra. Lederens reaksjon var «sååååå bra at du sier fra», men det har bare blitt verre 😕 Anonymkode: 16094...fc3 Dessverre ikke uvanlig, men gjengjeldelse er ulovlig. Anonymkode: 2b6be...fc1
AnonymBruker Skrevet 8. november #36 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, du får livet ditt ødelagt. Snakker av erfaring.. Anonymkode: 0e369...0c3 Ehh…Jobb og livet er vel to forskjellige ting Anonymkode: 16094...fc3
AnonymBruker Skrevet 8. november #37 Skrevet 8. november Jeg ga beskjed. Jeg svarte dønn ærlig på medarbeiderundersøkelser, og vet at flere av mine kolleger også svarte «lite sannsynlig» på spørsmål om man ville anbefale arbeidsplassen til andre. Jeg tok det opp i AMU der jeg satt, jeg var verneombud og tillitsvalgt også. Ingenting skjedde. Jeg bare sluttet. Sammen med fem andre fra min avdeling i løpet av 5 mnd. Ser ut som at noen av kundene jeg betjente følger etter 😈 Nesttillitsvalgt har trukket seg, kundene er misfornøyd, og de sliter med å få tak i nye ansatte da ryktene går. Jeg koser meg i min nye jobb! Anonymkode: c1b40...4fd 3
AnonymBruker Skrevet 8. november #38 Skrevet 8. november Gjengjeldede på varsling er ulovlig, og arbeidsgiver skal så langt det lar seg gjøre sørge for at dette unngås. Når det er sagt, kan også arbeidsgiver eller den man sier ifra til unnlate å si det til den det er varslet på, nettopp for å skåne varsleren. Ville anbefalt deg å ta kontakt med bedriftshelsetjenesten, for det er sjeldent man kommer godt ut av en slik situasjon. Søk andre jobber og kom deg vekk. Anonymkode: 35083...04c
makkapakka Skrevet 8. november #39 Skrevet 8. november Det er lurere finne en annen jobb, enn å klage, som regel blir det sett på som om du ikke liker deg på jobben, dessverre. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november #40 Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 16.46): Men hva er greia med denne «sååå bra at du sier fra»? Bare fake? Anonymkode: 16094...fc3 Det er bare noe de sier, selvom de ikke mener det. Egentlig mener de "hvorfor i huleste klager du? Pell deg vekk herfra". Anonymkode: 0a749...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå