Rødvinsfilosofen Skrevet 2. november #21 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg leier for tiden og har de siste årene, leid en leilighet i samme hus som utleier. Jeg er ikke komfortabel med situasjonen. Det er snakk om mangel på privatliv, og de er lytte. Jeg blir gal av gåingen i gulvet, gåing forbi vinduene hvor jeg leier og ellers jobbing i hage rett utenfor ytterdøren min. Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå at jeg som ett voksent menneske vil ha litt privatliv? En gang jeg jeg sint og det ble ikke bra mottatt. Jeg håper nå som jeg har fast jobb at jeg får kjøpt meg noe eget. Føler meg som ett barn som fortsatt bor hjemme hos mor og far av og til. Aldri igjen skal jeg leie bolig i noen andre sitt hus. Spør du meg så er det å være gjest i noen andre sitt hjem, hvor de får gjøre som de vil og kun håver inn penger. Anonymkode: 44b69...f79 Sokkelleiligheter er som regel veldig mye billigere enn selveier-leiligheter som leies ut. Leier du i underetasjen i et hus som er bygd på 50-60 tallet så vil det være mer trinnlyd enn en leilighet fra 2020. At folk klipper plenen, kantklipper, raker løv, osv. er ganske vanlig. 😅 Håper du får kjøpt deg noe eget! 🤞
AnonymBruker Skrevet 2. november #22 Skrevet 2. november Jeg leier for tiden mens jeg er på boligjakt (skal kjøpe), og har foreløpig vært veldig heldig med utleier (dette er en egen leilighet og utleier bor ca 1 time unna). Veldig grei dame, jeg får lov å male og ordne det som jeg vil her. Det var en del kjøkkenutstyr + kommode/skap til oppbevaring, resten hadde jeg med selv. Forventer vanlige ting som at hvitevarer fungerer, altså vaskemaskin/oppvaskmaskin/ovn og kjøleskap. Det er litt slitt her men jeg liker leiligheten likevel. Er heller ikke noe unødvendig mas fra utleier. Å leie fullt møblert ville jeg bare gjort om jeg var student/ung. Har vært veldig vanskelig å finne noe umøblert faktisk. Anonymkode: a3405...3d2
AnonymBruker Skrevet 2. november #23 Skrevet 2. november Har ikke noe å si hva leietakere ønsker mest av møblert og umøblert. Om boligen er i et attraktivt område for utleie vil den uansett bli leid ut, og som utleier velger du da hvordan du vil ha det. Det jeg har, og anbefaler, er å leie ut møblert. Møbler inn og ut påfører fort leiligheten store arr. Pass imidlertid på å ha bra og gjennomført møblering, ikke hummer og kanel dere ikke lenger ønsker selv. Møbleret du stygt og rotete vil du ikke tiltrekke deg ordentlige leieboere, og leieboere vil ikke ha respekt for uansett stygge møbler og ting. Ha bildelister eller bilderammer med plakater allerede hengt opp. Leieboer kan da ha egne bilder på/i, men lager ikke hull overalt. Ha alt fra kroker til garderobenplass og god oppbevaring. Ha også seng, men krever egen overmadrass. Dette vil spare deg for mye tull og ekstra jobb med at møbler inn og ut påfører skader. Anonymkode: c1e31...5ba
AnonymBruker Skrevet 2. november #24 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): På veldig generelt grunnlag, og det er mange nyanser, derav spørsmålene. Anonymkode: 2d8bd...70d Da blir man enige i det aktuelle leieforholdet. Folk har ulike ønsker og behov. Anonymkode: 073a7...c3c
AnonymBruker Skrevet 2. november #25 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da blir man enige i det aktuelle leieforholdet. Folk har ulike ønsker og behov. Anonymkode: 073a7...c3c Det er jeg klar over, men her ønsket jeg altså synspunkt fra andre som er i en leiesituasjon. Anonymkode: 2d8bd...70d
AnonymBruker Skrevet 2. november #26 Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke noe å si hva leietakere ønsker mest av møblert og umøblert. Om boligen er i et attraktivt område for utleie vil den uansett bli leid ut, og som utleier velger du da hvordan du vil ha det. Det jeg har, og anbefaler, er å leie ut møblert. Møbler inn og ut påfører fort leiligheten store arr. Pass imidlertid på å ha bra og gjennomført møblering, ikke hummer og kanel dere ikke lenger ønsker selv. Møbleret du stygt og rotete vil du ikke tiltrekke deg ordentlige leieboere, og leieboere vil ikke ha respekt for uansett stygge møbler og ting. Ha bildelister eller bilderammer med plakater allerede hengt opp. Leieboer kan da ha egne bilder på/i, men lager ikke hull overalt. Ha alt fra kroker til garderobenplass og god oppbevaring. Ha også seng, men krever egen overmadrass. Dette vil spare deg for mye tull og ekstra jobb med at møbler inn og ut påfører skader. Anonymkode: c1e31...5ba Da får du kun studenter og unge som leietagere som blir et år eller to. Hvis du vil ha mer voksne folk og langtidsleie, er dette dårlig råd å følge. For meg som antagelig er på leiemarkedet livet ut, er det helt uaktuelt å leie fullt møblert. Jeg vil ha mine egne ting. Uansett hvor pen sofaen din er, er det ikke sikkert jeg synes den er noe god å sitte i, eller at madrassen i senga passer mine behov. Jeg er ute etter å skape mitt eget hjem, ikke bo i en annen person sitt. Anonymkode: bee4f...175 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå