Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt pappa for første gang og jeg har ingen erfaring med babyer fra før. Hun er nå 3 uker gammel og jeg er usikker på alt enda egentlig. Vil jo være verdens beste far! Så fortell meg helt grunnlegende hva jeg burde gjøre. Hvordan snakke med baby, bare når hun ser på meg eller kommentere og snakke hele tiden. Kan jeg bare la henne ligge å prøve å sovne selv om det tar tid? Hun roer seg i sengen ofte, men når hun virker trøtt Kan hun ligge å slappe av en halvtime liksom, helt fornøyd men skal jeg ta henne opp om det tar lag tid? Skifter bleier med en gang når hun har gjort nr to og når den begynner å bli våt. Hva mer må jeg tenke på og hvilke tips har dere til førstegangs far med null erfaring?

Anonymkode: c8ebf...13f

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan ligge for seg selv hvis hun ikke gråter. Hvis hun gråter må du ta henne opp. Det er svært viktig med blikkontakt og smil for små barn, så unngå at du sitter på mobilen når hun ser på deg og prøver å få kontakt.

Ellers er babyer veldig glad i kroppskontakt og småprat/synging og smil. De elsker å se på ansikter og at ansikter smiler tilbake ❤️

Anonymkode: df5b8...afe

• Liker 4
Skrevet

Er du alene pappa?

Kos dere masse, hun er bare 3 uker. Gi mat i forhold til hva helsestasjonen sier, og du vil finne ut ting på veien:) noen må bæres hele tiden..mange klarer seg ", alene" . 

AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn i pappaklubben på facebook. 

Ellers kan du lese mange av artiklene inne på babyverden.no. De er passe korte og informative, og da kan du tilegne deg kunnskap i ditt eget tempo. Kan være mye å ta innover seg

Anonymkode: abad2...788

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Og.... ikke sammenligne deg med andre...deg eller babyen din.

Og gjør de tingene du synes er bra og naturlig for deg. Du vil lese mye her inne og andre steder hva folk synes om ting.

Og det er lov å si at man er sliten..der er lov føle på ting 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...