Gå til innhold

Liker du eller noen i familien din Pizza Grandiosa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nysgjerrig her. Mannen min påstår dette ikke er menneskemat, jeg synes det er greitt nok som et alternativ til ei brødskive til middag.

Anonymkode: 5e4de...21c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er norges mest solgte middag
Så mannen din tar nok feil.

Er ikke favoritten min, men den funker fint som lunch om man kjøper den på tilbud.

Anonymkode: 7f2ff...272

• Liker 4
Skrevet

Ja alle vi fire liker Grandiosa , men vi spiser det ikke ofte, lager heller pizzaen selv:)

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper aldri Grandiosa, men spiser hvis jeg får det servert.

Det finnes så mange mye bedre alternativ.

AnonymBruker
Skrevet

"Liker" er vel en overdrivelse, men det er greit nok av og til. Jeg tror de fleste har det sånn. Foretrekker annen mat, men noen ganger tar jeg en snarvei.

Som den over her skriver, så selges det jo enormt med Grandiosa, og folk spiser det jo.

Anonymkode: a7fc7...9b6

Skrevet

Det er helt ok mat, men ikke en favoritt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker pizza Grandiosa. Kjøpte nylig inn Grandiosa på tilbud. 50%. Kjøpte inn 20 stk jeg fylte opp fryseren med. 

Anonymkode: cf64b...73f

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker den med pepperoni jeg, blir lunsj i dag

Anonymkode: 4a885...9c5

AnonymBruker
Skrevet

Her liker alle Grandiosa, men da helst med pepperoni. Selv spiser jeg det sjelden, pga næringsinnhold og kalorier osv, men skal jeg spise, vil jeg ha vanlig Grandiosa med ekstra ost på….. Sånn vi spiste  den 90-tallet. Den smakte bedre den gang. 

Anonymkode: de5fe...b76

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit, ikke noen høydare, men fint som rask middagsmat når det er behov.

Vanligvis lager jeg pizzaene mine selv.

Men er heller ikke så hysterisk at jeg hiver meg på UP-hylekoret 🤣🤣

Anonymkode: 080f7...6ab

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg liker klassikeren best! Bruker den som "nødmat" når jeg ikke har annet i hus - typisk vil det være om jeg kommer hjem seint etter en reise. Da er det veldig kjekt med noe lettvint som smaker bra. 

Sammenligner man med pizza på restaturant i Napoli, en av de bedre i Oslo eller god hjemmelaget, er jo det selvsagt lett å si at Grandis faller gjennom.

Samtidig tenker jeg mer på denne "pizzaen" som et godt ostesmørbrød - bunnen er ok, tomatsausen er mild og behagelig (en smakekspert på NRK for noen år siden hyllet faktisk sausen som ganske kompleks) - det er noe som smaker kjøtt - i tillegg er det god Jarlsberg-ost på og litt paprika. 

Genialt enkelt og godt når man trenger det. Mett blir man også. 

Anonymkode: c7915...dc0

• Nyttig 1
Skrevet

Ingen her i huset liker Grandiosa. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt i orden en og annen gang. Jeg har alltid enten en grandis eller en big one i fryseren så jeg kan lage meg om jeg ønsker. Jeg jobber på kvelden og om det er overtid kan jeg kanskje komme hjem kl 00. Jeg går da for søren ikke i gang å lager meg hjemmelaget fiskegrateng da. Da blir det en grandis eller pytt i panne (ferdig variant) etc.

Det selges 25 milioner Grandiosa i året sikkert ikke uten grunn.

Nå er jeg innimellom som frivillig på et senter for rusmisbrukere og mennesker som sliter psykisk og de har det også tøft økonomisk. Her lager vi mat til de (frokost og middag) og folk som er såpass priviligert at de hevder Grandiosa ikke er menneske mat får jeg litt allergisk utslett av rett og slett. Nei grandis er ikke det sunneste en kan spise men fy f så priviligert vi nordmenn flest er. Hadde mannen min sagt noe slikt hadde jeg servert han kattemat på boks samtidig som jeg spiste grandis så kanskje pipen hadde fått en annen lyd.

Anonymkode: 34bc0...29f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her liker vi Grandiosa, den klassiske. Vi er matmennesker likevel, lager gourmet-mat til gjester og god mat fra bunnen til oss selv. Vi trener og holder oss i form. Det er fint plass til en månedlig eller ukentlig ferdigpizza i en travel hverdag.

Må si jeg har veldig lite sans for sort/hvitt-tenkning om mat og annet, ultraprosessert-fobien har gått veldig langt her i landet, som en måte mange føler at de er bedre enn andre. 

Anonymkode: a9d74...975

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er helt i orden en og annen gang. Jeg har alltid enten en grandis eller en big one i fryseren så jeg kan lage meg om jeg ønsker. Jeg jobber på kvelden og om det er overtid kan jeg kanskje komme hjem kl 00. Jeg går da for søren ikke i gang å lager meg hjemmelaget fiskegrateng da. Da blir det en grandis eller pytt i panne (ferdig variant) etc.

Det selges 25 milioner Grandiosa i året sikkert ikke uten grunn.

Nå er jeg innimellom som frivillig på et senter for rusmisbrukere og mennesker som sliter psykisk og de har det også tøft økonomisk. Her lager vi mat til de (frokost og middag) og folk som er såpass priviligert at de hevder Grandiosa ikke er menneske mat får jeg litt allergisk utslett av rett og slett. Nei grandis er ikke det sunneste en kan spise men fy f så priviligert vi nordmenn flest er. Hadde mannen min sagt noe slikt hadde jeg servert han kattemat på boks samtidig som jeg spiste grandis så kanskje pipen hadde fått en annen lyd.

Så etter du har spist den i fryseren, erstattes den umiddelbart med en ny?

Anonymkode: a7385...fd1

Skrevet

synes den smaker plastikk, en skikkelig ekkel smak. 
Samme følelsen jeg har av mcdonald hamburger, og dette er jo 2 populære ting selv om jeg ikke skjønner at folk kan synes det er godt :)

Sjeldent jeg spiser frossen pizza i det hele tatt, men de få gangene jeg gjør det er det rustica.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så etter du har spist den i fryseren, erstattes den umiddelbart med en ny?

Anonymkode: a7385...fd1

Pleier å være slik med varer en alltid har ja, gjør det samme med egg og melk.  Fordi en sjeldent vet på forhånd når det er overtid, da kalles det ikke overtid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her liker vi Grandiosa, den klassiske. Vi er matmennesker likevel, lager gourmet-mat til gjester og god mat fra bunnen til oss selv. Vi trener og holder oss i form. Det er fint plass til en månedlig eller ukentlig ferdigpizza i en travel hverdag.

Må si jeg har veldig lite sans for sort/hvitt-tenkning om mat og annet, ultraprosessert-fobien har gått veldig langt her i landet, som en måte mange føler at de er bedre enn andre. 

Anonymkode: a9d74...975

Denne her kan jeg virkelig skrive under på. Jeg er svært interessert i mat og er kjent for å kunne lage god mat. Jeg er fast kunde på Bondens Marke og jeg unner meg gode råvarer hver eneste helg. Bruker også også forholdvis mye penger på vin. Og i utlandet er spising på god restauranter ett av målene. 

Samtidig tar jeg gjerne en Grandiosa når jeg kommer hjem etter en lang flyreise, der jeg kanskje dagen før har brukt noen tusen på en gourmetrestaurant. 

Synes det er "snobbete" (i ordets rette forstand) å si at Grandiosa "ikke er mat". Har inntrykk av at det er folk som er middels interessert i mat som har behov for å ta avstand fra Grandiosa. 

Helt enig med ultraprosssert også - det er lett påvirkelige folk med lave kunnskaper som har behov for å heve seg over andre, altså strebere/snobber, som er de mest fanatiske også her. 

Anonymkode: c7915...dc0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke topp 100 måltider jeg kan tenke meg, og ikke topp 10 frossenpizzaer heller. Men det smaker jo ikke vondt. At det er «ikke menneskemat» er bare mannen din som gjør seg til. 

Anonymkode: b676a...4d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes det er "snobbete" (i ordets rette forstand) å si at Grandiosa "ikke er mat". Har inntrykk av at det er folk som er middels interessert i mat som har behov for å ta avstand fra Grandiosa. 

Helt enig.
Pluss helstrøm.
Mista det lille jeg hadde av respekt for han da han nekta å smake på grandiosa.

Grandiosa er rimelig helt ok mat.
Selv har jeg nå frysern full etter medlemstilbud på extra.
Steker opp en og har 2 matpakker av det.
Kald grandiss er ikke så ille.
Og under 20 kroner for lunch er ganske billig.

Jeg baker bedre pizza selv, men man skal ikke undervurdere en billig og enkel lunch.
Eller som andre sier.
Etter 4 timer overtid er faktisk grandiosa genialt.
Enkelt og man blir mett av det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...