Gå til innhold

Både jeg og farmor har brodert adventskalender til guttene

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lillemy8 skrev (39 minutter siden):

Ikke når det er gjort på denne måten nei. Han velger å sette sin partner i en ekkel situasjon, og han bryr seg  mest sannsynlig mindre om hvilken kalender som benyttes enn sin partner. Så lenge ts er enkel å overtale så vil han bare please moren sin.

Du stopper ikke du, skremmende oppførsel spør du meg

Anonymkode: 0f209...035

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Helt enig med mannen din. Ikke noe å lage dårlig stemning for. Hun mener bare godt og har ingen baktanker med det. Ikke vært så hårsår.

Anonymkode: 22286...ba0

Enig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du stopper ikke du, skremmende oppførsel spør du meg

Hæ?? Føler du deg så truffet at du blir fornærmet? Er det du som er svigermor her? 

• Liker 2
Skrevet
Lillemy8 skrev (1 minutt siden):

Hæ?? Føler du deg så truffet at du blir fornærmet? Er det du som er svigermor her? 

Tror vedkommende tror at du er meg. 

Jeg har vært kritisk til svigermors oppførsel gjennom hele tråden, mens ts forsvant. Nå ser jeg jo at jeg jaggu kjente lusa på gangen. 

Jeg er her fortsatt. Jeg mener fremdeles at svigermor opptråt manipulerende og overkjørende. 

Dette er ikke omsorg. Det er en drittpakke til mor, forkledd som omsorg for barna. Og Svigermor er untouchable, hvordan kan noen tro noe så vondt om en så snill svigermor… 

:kasteropp: 

jeg ser hva som skjer. TS også. 

Anonymkode: d1c34...fab

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså, tanken hennes var sikkert god – men handlingen var rett og slett litt egoistisk 🙄 Hun visste jo at du hadde brukt masse tid på å lage kalenderne, så da får man faktisk respektere det. Skjønner godt at du ble skuffa :klem:

Jeg hadde sagt takk og fint, men gjort det klart at dine skal brukes i år ❤️ (Evt at du bruker din kalender og hennes pakker.) 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde fått mannen til å snakke med henne. Og at de kalenderene må være hjemme hos dem.

Ufint gjort

Anonymkode: 6cc4a...a28

Men det var jo en fin tanke, kan ikke besta ha egen kalender? Bare bonus for barna når de er på besøk der😊 Slik kan jo begge få gi barna det de ønsker. Tenk om det var noe hun virkelig så frem til hun også? Barna kan ikke få for mye kjærlighet…

Anonymkode: 81d5e...bb8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke hårsår eller usikker. 

Jeg vet at det er mange som gjør ting med baktanker eller intensjoner. Jeg vet, for jeg benektet det i over 30 år. 

Du ser det ikke før du tror på det…

Eller du tror du ser det i hele tiden. Iallefall fra folk du ikke liker..

• Nyttig 1
Skrevet
Lillemy8 skrev (53 minutter siden):

Ikke når det er gjort på denne måten nei. Han velger å sette sin partner i en ekkel situasjon, og han bryr seg  mest sannsynlig mindre om hvilken kalender som benyttes enn sin partner. Så lenge ts er enkel å overtale så vil han bare please moren sin.

Det er vel på generelt grunnlag 100% sannsynlig. Tror svært få menn ville ha valgt en brodert julekalender. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lillemy8 skrev (15 minutter siden):

😂😂😂 nei men alt du har skrevet i tråden og dikter opp diagnoser osv er skremmende 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tror vedkommende tror at du er meg. 

Jeg har vært kritisk til svigermors oppførsel gjennom hele tråden, mens ts forsvant. Nå ser jeg jo at jeg jaggu kjente lusa på gangen. 

Jeg er her fortsatt. Jeg mener fremdeles at svigermor opptråt manipulerende og overkjørende. 

Dette er ikke omsorg. Det er en drittpakke til mor, forkledd som omsorg for barna. Og Svigermor er untouchable, hvordan kan noen tro noe så vondt om en så snill svigermor… 

:kasteropp: 

jeg ser hva som skjer. TS også. 

Å der var du også ja, dere fikk slettet innlegg istad , det var det nok en grunn til 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du kan jo spare kalenderene du har så voldomt mye følelser for til du selv får barnebarn. De vil forhåpentligvis sette mer pris på de enn det du gjorde når deres bestemor kom med kalender.

Anonymkode: 6787b...201

Det er greit at man synes noen lager dette større enn det bør være, men hva slags kommentar er dette? Her sier du jo at bestemor sine følelser betyr mer enn mors? Hvis det ikke er så viktig så er det vel bestemor som burde spare den til noen andre? 

Anonymkode: 27914...47a

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

😂😂😂 nei men alt du har skrevet i tråden og dikter opp diagnoser osv er skremmende 

🤣 ah deg! Les innlegget mitt på nytt - jeg gir ingen diagnoser men forklarer grunnen til at jeg gir de rådene jeg gjør. Min agenda er å hjelpe ts. 

Hva er din agenda egentlig… 

«ærlig talt» meg her og der..

• Liker 4
Skrevet
Lillemy8 skrev (Akkurat nå):

🤣 ah deg! Les innlegget mitt på nytt - jeg gir ingen diagnoser men forklarer grunnen til at jeg gir de rådene jeg gjør. Min agenda er å hjelpe ts. 

Hva er din agenda egentlig… 

«ærlig talt» meg her og der..

🙄

Skrevet

At svigermor har gjort dette med viten og vilje er min "hill to die on". 

Jeg er urokkelig, jeg kjenner lusa på gangen. 

Jeg skulle gjerne hørt mer fra TS, for å være ærlig. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

At svigermor har gjort dette med viten og vilje er min "hill to die on". 

Jeg er urokkelig, jeg kjenner lusa på gangen. 

Jeg skulle gjerne hørt mer fra TS, for å være ærlig. 

Ts her,

Ble alt for langt til at jeg har sjans å svare på alt. Hva ønsker du vite mer om?

Anonymkode: ca820...273

Skrevet

Alle med litt vett skjønner hva som skjer her ts, ikke bry deg om alle bestemødrene som skriver her at du må være takknemmelig og at ungene helst skal få 14 kalendere og 300 gaver før jul. Det med at man må la de gamle få holde på som de vil og passe seg for å såre de som om de er laget av glass er jeg så luta lei av. Man kan fint være hyggelig, sette de ned og forklare for de som om de er 5 år hvorfor det de gjorde var sosialt klønete, men det er ikke din jobb å sørge for at svigermor er fornøyd til jul. Hvorfor skal du ta hensyn til henne når hun ikke tar hensyn til deg? 

Og til dere som snakker om at ts liksom er en så usikker mor at hun må bry seg om dette, tenk å være så usikker farmor at du må «kapre» gavekalenderen en mor har brukt årevis på å lage til sine barn. Hadde hun hatt som intensjon å gjøre noe hyggelig for alle hadde hun brodert eller laget noe annet. Hvorfor er det så vanskelig å se? 

Anonymkode: 42970...95c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle med litt vett skjønner hva som skjer her ts, ikke bry deg om alle bestemødrene som skriver her at du må være takknemmelig og at ungene helst skal få 14 kalendere og 300 gaver før jul. Det med at man må la de gamle få holde på som de vil og passe seg for å såre de som om de er laget av glass er jeg så luta lei av. Man kan fint være hyggelig, sette de ned og forklare for de som om de er 5 år hvorfor det de gjorde var sosialt klønete, men det er ikke din jobb å sørge for at svigermor er fornøyd til jul. Hvorfor skal du ta hensyn til henne når hun ikke tar hensyn til deg? 

Og til dere som snakker om at ts liksom er en så usikker mor at hun må bry seg om dette, tenk å være så usikker farmor at du må «kapre» gavekalenderen en mor har brukt årevis på å lage til sine barn. Hadde hun hatt som intensjon å gjøre noe hyggelig for alle hadde hun brodert eller laget noe annet. Hvorfor er det så vanskelig å se? 

Herlighet , hvem er bestemødre her sier du🤦🏻‍♀️ 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herlighet , hvem er bestemødre her sier du🤦🏻‍♀️ 

Mest sannsynlig flere basert på hvordan de vinkler meningene sine. Av alt jeg skrev så var det dette du satt igjen med, følte du deg truffet? Er det trollekveld for besta i kveld? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har tvillinggutter på 3 år og har tenkt at de skal få adventskalender for første gang i år. Jeg kjøpte pakker for å brodere dette allerede da jeg var gravid, men har tatt sin tid å komme i mål. Nå er dem derimot ferdig, og jeg ELSKER dem!

Har fortalt til familien at jeg lager dette, og stolt vist frem underveis. Svigermor har også sett dette og vi har prata om det (da hun selv elsker håndarbeid og vi prater en del om pågående prosjekter vi har).

Nå kom hun derimot innom med to ferdige adventskalendere, full av pakker som hun ønsker jeg skal gi barna. Disse kalenderne kjøpte hun i vår og har brodert over sommeren. Og hun påpekte at hun visste jeg laget til guttene, men hun ville så gjerne lage dette selv.

På en side synes jeg det er UTROLIG snilt av henne å lage dette og handle gaver, men jeg hadde gleda meg så utrolig mye til å orde med dette selv 😭Kan forstå om jeg hadde holdt det hemmelig for henne at jeg laga disse, men det har jeg absolutt ikke gjort. Hun har jo til og med fått se underveis mens jeg har holdt på…

Uaktuelt å gi dem to stk… men hva gjør jeg? 😞 

Anonymkode: ca820...273

Du gir begge selvfølgelig. Er jul bare en gang i året ☺️

Anonymkode: db40e...496

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mest sannsynlig flere basert på hvordan de vinkler meningene sine. Av alt jeg skrev så var det dette du satt igjen med, følte du deg truffet? Er det trollekveld for besta i kveld? 

Langt i fra bestemor så bare slutt med hersketeknikkene dine du 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...