AnonymBruker Skrevet i går, 13:30 #81 Skrevet i går, 13:30 Hva sier mannen din til dette da? Anonymkode: c0b81...a39 2
exictence Skrevet i går, 13:32 #82 Skrevet i går, 13:32 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har tvillinggutter på 3 år og har tenkt at de skal få adventskalender for første gang i år. Jeg kjøpte pakker for å brodere dette allerede da jeg var gravid, men har tatt sin tid å komme i mål. Nå er dem derimot ferdig, og jeg ELSKER dem! Har fortalt til familien at jeg lager dette, og stolt vist frem underveis. Svigermor har også sett dette og vi har prata om det (da hun selv elsker håndarbeid og vi prater en del om pågående prosjekter vi har). Nå kom hun derimot innom med to ferdige adventskalendere, full av pakker som hun ønsker jeg skal gi barna. Disse kalenderne kjøpte hun i vår og har brodert over sommeren. Og hun påpekte at hun visste jeg laget til guttene, men hun ville så gjerne lage dette selv. På en side synes jeg det er UTROLIG snilt av henne å lage dette og handle gaver, men jeg hadde gleda meg så utrolig mye til å orde med dette selv 😭Kan forstå om jeg hadde holdt det hemmelig for henne at jeg laga disse, men det har jeg absolutt ikke gjort. Hun har jo til og med fått se underveis mens jeg har holdt på… Uaktuelt å gi dem to stk… men hva gjør jeg? 😞 Anonymkode: ca820...273 jeg hadde nok blitt litt overrumplet og ikke visst hvordan jeg skulle reagere der og da. Men tror jeg hadde senere spurt henne hva hun tenkte eller mente med at jeg også hadde laget adventskalender til dem? Jeg gledet meg til å gi dem. Så hadde jeg vel hørt hva hun mente. Og så hadde jeg gjerne foreslått som en her sa at du kunne bruke dine og hennes annen hvert år. 1
moomino Skrevet i går, 13:37 #83 Skrevet i går, 13:37 Dette går å løse. Ja i år 2 pakke kalenderen. Neste år kjøper du 24 forskjellige julekuler kaller pr barn og lar de trekke en kulle å henge på den fra farmor, og den du har laget har du pakker på. Vips begge blir brukt 5 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:38 #84 Skrevet i går, 13:38 Jeg hadde på høflig vis sagt at dette var veldig hyggelig av henne, og at kalenderne er kjempefine, men at dere skal bruke de kalenderne du har brodert. «..Men om du vil så kan vi jo gjøre det sånn at vi bruker gavene du har kjøpt, og henger de opp på de kalendrene jeg har brodert istedenfor? Så kan du spare de kalenderne du har brodert til noen andre.» Anonymkode: 38d3c...e39 4 1
Svett.svele Skrevet i går, 13:47 #85 Skrevet i går, 13:47 Hvis svigermor bare hadde kjøpt en vanlig kalender hadde jeg ikke syns det var så ille. At hun sitter og broderer en kalender i flere timer og kjøper pakker, når mor har snakket om det og gledet seg? Det er VELDIG spesielt. Virker som hun skal konkurrere om hvem som broderer finest eller noe. Hun kunne heller ha strikket julestrømper eller julepynt de kan henge i vinduet på barnerommet hvis hun ville gi noe. Og hvorfor spurte hun ikke først? Hun visste jo at mor allerede var i gang med å lage julekalender. Mange foreldre vil ikke at barna skal ha flere kalendere fordi julen ikke bare skal handle om alt man får. Dette blir jo snakket så mye om. Så for meg er det veldig rart at hun ikke spurte om ikke hun også kunne gi kalender, men bare lagde i smug. 12 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:48 #86 Skrevet i går, 13:48 Ufint av svigermor, men jeg hadde gitt to. Ser ikke hvorfor det skal være så uaktuelt. Jeg har selv tre julekalendere som voksen 😛 Anonymkode: 4bdd6...a24 1
Brutex Skrevet i går, 13:48 #87 Skrevet i går, 13:48 Så gøy! Da blir det kalender både morgen og kveld! 5 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:56 #88 Skrevet i går, 13:56 Hadde gitt de tilbake. Sagt at hun visste om mine, så vi kan desverre ikke bruke de. Anonymkode: 317f7...03f 2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:03 #89 Skrevet i går, 14:03 Snabeltann skrev (48 minutter siden): Kan du sprette bort tallene på enten hennes eller din, og sy om til julestrømpe kanskje? Om det er et «hovedmotiv» i midten. Det kan bli veldig fint. Ellers helt enig med deg, TS, dette var ufint!!! 😡 Skulle til å foreslå det samme. Men ikke gjør det med farmor sin uten å diskutere det med henne først!!! Anonymkode: f5fc2...b73 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #90 Skrevet 23 timer siden Nå har jeg ikke lest hele tråden, så mulig det står et sted, men er det brodert navn på kalenderne? Hvis ikke, så kan de jo lett gis til andre, evt senere barnebarn?. Da er det kanskje lettere å si fra? For si fra synes jeg du skal gjøre! Selv om tanken nok er god, er det i beste fall ubetenksomt gjort. Jeg har tre barn selv, og noen ting ønsker man bare å gjøre selv. Når du hadde sagt hva du arbeidet med, er det direkte frekt å overkjøre det. Hopp i det og forklar hva du føler, uten å være sur eller sint. Da slipper du også lignende ubehageligheter i fremtiden. Anonymkode: 4b344...759
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #91 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skulle til å foreslå det samme. Men ikke gjør det med farmor sin uten å diskutere det med henne først!!! Anonymkode: f5fc2...b73 Det er ikke farmor sin, hun har gitt den bort. Anonymkode: 69ae8...885
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #92 Skrevet 23 timer siden Det er ikke pent gjort når hun vet at du holder på med det, det er faktisk ganske hersete. Her får mannen din ta tak, og returnere. Anonymkode: 83957...f3c 4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #93 Skrevet 23 timer siden Synes ikke det er greit av svigermor i det hele tatt. Men har en mor som er skikkelig fan av dobbelt opp. Hun er flink med barnebarnet bortsett fra at hun overøser med ting. Har tatt det opp, og da blir det verre. Så jeg synes det er viktigere å beholde familiefreden enn å statuere et eksempel. Ville ha brukt en kalender til hver gutt. Ta det innholdet av pakkene som du liker, og suppler med eget. Anonymkode: 586ed...dec 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #94 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes ikke det er greit av svigermor i det hele tatt. Men har en mor som er skikkelig fan av dobbelt opp. Hun er flink med barnebarnet bortsett fra at hun overøser med ting. Har tatt det opp, og da blir det verre. Så jeg synes det er viktigere å beholde familiefreden enn å statuere et eksempel. Ville ha brukt en kalender til hver gutt. Ta det innholdet av pakkene som du liker, og suppler med eget. Anonymkode: 586ed...dec Hvis fred holder du ved å være taus? Anonymkode: d1c34...fab 1
Brunello Skrevet 23 timer siden #95 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Farmor forventer jo at ts skal bruke de broderte kalenderne. Pakkene som henger på er helt irrelevante i situasjonen! Anonymkode: d1c34...fab Artig at det eneste mottakerne er interessert i er totalt irrelevant. Guttene bryr seg jo ikke om hva slags kalender de har. Det er gavene som teller. Mitt forslag er å bruke begge. Det er flere som har to kalendere. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #96 Skrevet 23 timer siden Herregud til styr. Bruk begge. De får én gave om morgenen og én om kvelden. Og til alle dere som mener farmor er frekk eller slem - har dere aldri hatt besteforeldre? Hun er jo helt tydelig veldig, veldig glad i barnebarna sine! Og det er en GOD ting! Det er jo helt åpenbart at hun bare ikke kunne dy seg fordi hun kanskje liker å brodere, da, er det så rart? Bruk begge og vær takknemlig for at du har en så flott farmor! Plenty av ekstremt tafatte besteforeldre der ute. Anonymkode: 780b7...5b5 7 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #97 Skrevet 23 timer siden Kan du ikke donere de til veldedighet? Det er mange barn som ville blitt kjempeglad for pakkekalender. Blir det oppdaget er det bare å si at dere donerte de, akkurat som man gjør med klær man har for mye av. Anonymkode: 46be5...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #98 Skrevet 23 timer siden Raushet er en fin ting. Samme skjedde her, for ti år siden. Vi lot barna få begge. En liten gave fra farmor og det samme fra oss. Hengte dem bare opp forskjellig sted. Merkelig å alltid tenke det verste om farmor. Som i utgangspunktet er raus med kalendergaver. Heldige som har en farmor som bryr seg.. Tipper det ikke hadde blitt styr om det var mormor som kom med dem. Anonymkode: 10ad0...df2 6 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #99 Skrevet 23 timer siden Gla jeg kun har døtre og aldri skal få en svigerdatter. Så sære tanker her inne. Er svigerdatter selv. Hadde latt gutta få begge kalendere. Null stress Anonymkode: 58ede...f22 9
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #100 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Herregud til styr. Bruk begge. De får én gave om morgenen og én om kvelden. Og til alle dere som mener farmor er frekk eller slem - har dere aldri hatt besteforeldre? Hun er jo helt tydelig veldig, veldig glad i barnebarna sine! Og det er en GOD ting! Det er jo helt åpenbart at hun bare ikke kunne dy seg fordi hun kanskje liker å brodere, da, er det så rart? Bruk begge og vær takknemlig for at du har en så flott farmor! Plenty av ekstremt tafatte besteforeldre der ute. Anonymkode: 780b7...5b5 Snill mot barnebarna - total overkjøring av barnas mor. Det er ikke snillhet og omsorg i kalenderne. Det er manipulering! Anonymkode: d1c34...fab 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå