Gå til innhold

Både jeg og farmor har brodert adventskalender til guttene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en stygg hersketeknikk, forkledd som omsorg. Svigermor kunne lett ha brodert julestrømper eller noe annet når hun VISSTE at du laget kalender selv. 

Hadde tatt opp at jeg ble såret av det.

Anonymkode: 607c6...437

• Liker 9
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Meg og. 

Jeg kjenner lusa på gangen. 

Det er ikke alle foreldre som vil barna sine vel. Oppførselen til farmor er text book covert. 

Dere som ikke ser oppførselens problem har, heldigvis for dere, aldri opplevd å bli ødelagt av et annet menneske. Jeg er sjalu på dere. 

Farmor er ikke så uskyldig og god som dere skal ha det til. 

Anonymkode: d1c34...fab

En kan ha opplevd det og likevel skjønne at du ikke får hele bildet av en person fra én hendelse i ett perspektiv. Folk kan drite seg ut uten å ha diagnoser.

Anonymkode: 597b1...ac7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En kan ha opplevd det og likevel skjønne at du ikke får hele bildet av en person fra én hendelse i ett perspektiv. Folk kan drite seg ut uten å ha diagnoser.

Dette er et forum og det er nyttig for ts å få forskjellige vinklinger på svarene - hun kjenner personen godt nok til å reflektere hvilke hun tror stemmer eller ikke… Det er så spesielt å kommentere på andre svar som om de ikke er «riktige»… Hva vet du om denne personen bortsett fra denne ene hendelsen som satte ts i en sykt ubehagelig situasjon? Var det bevisst eller ikke - hvem vet… 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forståelig at du blir skuffet.. men hvorfor kan de egentlig ikke få to? De forstår jo at en kalender er fra mamma og pappa og den andre er fra farmor. Er ikke bare det et godt barndomsminne? 🤗 er vel mange unger som har en «ekstra-kalender» fra besteforeldre. 

Anonymkode: d71ba...936

Enig . Hadde jeg gjort og . Syns det var tankeløst av farmor å kopiere og overkjøre mors ide. Å hadde nok sagt det på en pen måte: disse var flotte , mener du de skal ha to, du vet jeg har brodert og? . Ville la de få en morgen og en på kveld . Å deretter brukt annethvert år eller planlagt hva de skal fylles med . En m aktiviteter eller noe f eks . 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Lillemy8 skrev (7 minutter siden):

Dette er et forum og det er nyttig for ts å få forskjellige vinklinger på svarene - hun kjenner personen godt nok til å reflektere hvilke hun tror stemmer eller ikke… Det er så spesielt å kommentere på andre svar som om de ikke er «riktige»… Hva vet du om denne personen bortsett fra denne ene hendelsen som satte ts i en sykt ubehagelig situasjon? Var det bevisst eller ikke - hvem vet… 

Jeg svarer på et innlegg der noen bestemt mener at de har svaret på en situasjon de har null innsikt i. Poenget med et diskusjonsforum. :) Les anonymkoden så ser du at jeg svarer noen andre enn ts. Aner derfor ikke hva du prater om.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dette så jævla negativt? Kan man ikke ta av pakkene og gi dem til jul isteden? Eller har man så mye penger at de skal få enda mer? 

Anonymkode: 5ed88...cd8

Enig!

Snakk om å utbrodere og lage problemer. Dette er kun et luksusproblem som enkelt kan løses. 

Anonymkode: ac8d8...51d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo ikke ekstremt stygt gjort, ta deg en bolle! Hva feiler folk som må ta alt som angrep på seg selv, en paranoid virkelighetsforståelse hvor man går ut fra at alle andres hensikter er onde, dersom resultatet er noe en ikke liker. 

Anonymkode: 8bb54...624

👏

Anonymkode: 0f209...035

Skrevet

Ryddet for nedsettende kommentarer og brukerdebatt. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Hallo, TS, hvor ble du av?

Anonymkode: d1c34...fab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nylig blitt bestemor selv så jeg vet hvor fantastisk det er, men jeg hadde aldri lagd en kalender hvis jeg visste at foreldrene gjorde det selv. Jeg hadde evt spurt om å få kjøpe noen av gavene/lage noe annet. 

Men jeg tenker jo også i utgangspunktet at det er jo bare en koselig ting fra en overivrig besteforelder så finn en løsning. Forstår at det blir for mye med 48 gaver så jeg ville hengt noen av de på egen kalender og gitt resten i julegave. Så ville jeg enten brukt hennes kalendere til meg og mannen og kjøpt noe for det vi sparte for kalender gaver til barna eller hvis svigermor ville ha det hjemme hos seg så kunne de fått de andre gavene når de kom dit. 

Men hvis dette er en hendelse av manglende respekt og overkjøring (det virker ikke som det i det første innlegget) ville jeg bedt mannen snakke med henne på et passende tidspunkt om det. Hvis det ikke er det ville jeg snakket om hvordan man kunne gjøre det neste advent. 

Anonymkode: 27914...47a

• Hjerte 1
Skrevet

Løs det slik:

Heng opp din på rommet deres eller hvor enn den skal henge.

Bestemor sin kan feks åpnes på lille julaften i sin helhet. Neste år: din kalender. 

Spar litt på de hun broderte og gi bort til noen andre - eller deres eventuelle fremtidige flere barn. 

Dette var jo ditt «mammaprosjekt» som hun visste om - så da kan du gjøre det du vil med dem. 

Merkelig ting av henne å gjøre selv om det er veldig generøst for all del. 

Skulle hun si neste år at det er kjøpt gaver til kalenderen tar du samme løsning: pakke alle opp på lille julaften eller hver advent eller noe slikt. 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (9 minutter siden):

Løs det slik:

Heng opp din på rommet deres eller hvor enn den skal henge.

Bestemor sin kan feks åpnes på lille julaften i sin helhet. Neste år: din kalender. 

Spar litt på de hun broderte og gi bort til noen andre - eller deres eventuelle fremtidige flere barn. 

Dette var jo ditt «mammaprosjekt» som hun visste om - så da kan du gjøre det du vil med dem. 

Merkelig ting av henne å gjøre selv om det er veldig generøst for all del. 

Skulle hun si neste år at det er kjøpt gaver til kalenderen tar du samme løsning: pakke alle opp på lille julaften eller hver advent eller noe slikt. 

To 3-åringer som skal pakke opp 48 gaver på lille julaften? 

Anonymkode: 4620b...5c5

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så kjekt for barna at de får to kalendere da tenker jeg. Om farmor ikke kjøper gaver til neste år kan du kun bruke din. Når barna dine blir voksne har de en etter sin farmor og en fra sin mor som egne barn kan få. 
Med tanke på hvor mye arbeid farmor har hatt ville jeg ikke laget en sak ut av dette men heller vært takknemlig. Dette er da virkelig ikke et problem. 

Anonymkode: 341f7...dbb

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (19 minutter siden):

Spar litt på de hun broderte og gi bort til noen andre

Litt frekt å gi bort barna sine gaver. Dette er jo noe farmoren har lagt ned mye arbeid i. 

Anonymkode: 341f7...dbb

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk de annethvert år, og spar energien din til noe viktigere. 

Anonymkode: da558...cfa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du sprette bort tallene på enten hennes eller din, og sy om til julestrømpe kanskje? Om det er et «hovedmotiv» i midten. Det kan bli veldig fint.

Ellers helt enig med deg, TS, dette var ufint!!! 😡

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har tvillinggutter på 3 år og har tenkt at de skal få adventskalender for første gang i år. Jeg kjøpte pakker for å brodere dette allerede da jeg var gravid, men har tatt sin tid å komme i mål. Nå er dem derimot ferdig, og jeg ELSKER dem!

Har fortalt til familien at jeg lager dette, og stolt vist frem underveis. Svigermor har også sett dette og vi har prata om det (da hun selv elsker håndarbeid og vi prater en del om pågående prosjekter vi har).

Nå kom hun derimot innom med to ferdige adventskalendere, full av pakker som hun ønsker jeg skal gi barna. Disse kalenderne kjøpte hun i vår og har brodert over sommeren. Og hun påpekte at hun visste jeg laget til guttene, men hun ville så gjerne lage dette selv.

På en side synes jeg det er UTROLIG snilt av henne å lage dette og handle gaver, men jeg hadde gleda meg så utrolig mye til å orde med dette selv 😭Kan forstå om jeg hadde holdt det hemmelig for henne at jeg laga disse, men det har jeg absolutt ikke gjort. Hun har jo til og med fått se underveis mens jeg har holdt på…

Uaktuelt å gi dem to stk… men hva gjør jeg? 😞 

Anonymkode: ca820...273

Gi dem de kalenderne du selv har laget❤️ Syns dette var slemt gjort.

Anonymkode: 0ad86...57f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har tvillinggutter på 3 år og har tenkt at de skal få adventskalender for første gang i år. Jeg kjøpte pakker for å brodere dette allerede da jeg var gravid, men har tatt sin tid å komme i mål. Nå er dem derimot ferdig, og jeg ELSKER dem!

Har fortalt til familien at jeg lager dette, og stolt vist frem underveis. Svigermor har også sett dette og vi har prata om det (da hun selv elsker håndarbeid og vi prater en del om pågående prosjekter vi har).

Nå kom hun derimot innom med to ferdige adventskalendere, full av pakker som hun ønsker jeg skal gi barna. Disse kalenderne kjøpte hun i vår og har brodert over sommeren. Og hun påpekte at hun visste jeg laget til guttene, men hun ville så gjerne lage dette selv.

På en side synes jeg det er UTROLIG snilt av henne å lage dette og handle gaver, men jeg hadde gleda meg så utrolig mye til å orde med dette selv 😭Kan forstå om jeg hadde holdt det hemmelig for henne at jeg laga disse, men det har jeg absolutt ikke gjort. Hun har jo til og med fått se underveis mens jeg har holdt på…

Uaktuelt å gi dem to stk… men hva gjør jeg? 😞 

Anonymkode: ca820...273

Bruker de annahver advent? 

Anonymkode: 92eb8...052

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager alltid plass til familie som absolutt skal gjøre ting for barna. Jeg ville sannsynligvis gitt 2 kalendere viss det var viktig for meg å lage min egen eller spart min til neste år.

Er det riktig av svigermor selvsagt ikke, men jeg tar meg ikke lett nær av ting og er veldig trygg i min rolle som mor. 

Anonymkode: 0b600...7a1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Terror forkledd som Godhet.

Anonymkode: 3a1b4...8b7

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...