Gå til innhold

Både jeg og farmor har brodert adventskalender til guttene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette ville min mann hatt mange meninger om. Og løst opp i - basert på mine følelser. 

Anonymkode: 826f1...303

Ja for selvsagt er det kun DINE følelser som teller….. litt egoistisk, synes jeg!

Jeg hadde takket pent, også hadde jeg brukt begge to! Vi fikk alltid kalender fra min mormor i tillegg fra min mor, og det gikk grådig greit. Våre barn har hatt opp til 3 kalendere noen år, og jeg ser virkelig ikke problemet. Barna synes det er stas med kalendere da mormor og farmor også. Synes det er trist når mødre liksom skal «eie» barna…. 

Anonymkode: db66b...c1b

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

:himle: Se! Der har vi jo farmor! "Alt jeg gjør blir feil da, ja nei jeg er vel verdens verste menneske jeg, jeg prøvde baaare være hyggelig og grei, så slem du er!"

Anonymkode: d1c34...fab

Har vi det altså? Jeg ser på dette som et ikke-problem. For min egen del ville jeg sagt dette var litt utakknemlig, men det er meg. 

Anonymkode: 5ed88...cd8

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke lag noe mer probelmer enn nødvendig ut av dette. 

Nå slipper du å stresse med dette i år, og så kan du neste år ha din kalender med dine innkjøpte gaver. 

Si i fra tidlig neste år at du kommer til å kjøpe gaver selv, og ikke ønsker dobbelt opp, så det ikke gjentar seg - om du heller vil kjøpe selv. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ufin oppførsel, hun visste jo at du broderer selv. 

Her må mannen på banen og be sin mor oppføre seg som folk!!! Uhørt oppførsel, det er EKSTREMT stygt gjort. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Her prøver hun åpenbart å overkjøre deg som mamma. Du skal så klart bruke de kalenderne DU har brodert. Svigermor er rett og slett dødsfrekk, og skal utvise makt over deg. 

Anonymkode: f7c2e...a26

Jajakvinne12 skrev (24 minutter siden):

Du gir TILBAKE til farmor de hun har laget, og sier «du visste godt jeg broderte selv til guttene. Hvorfor overkjørte du meg slik? Spar dem til neste barnebarn du Berit. Vi skal ikke ha dem» 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hadde fått mannen til å snakke med henne. Og at de kalenderene må være hjemme hos dem.

Ufint gjort

Anonymkode: 6cc4a...a28

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mannen din må snakke med henne og spørre hva som er greia her. Det er jo ufint gjort. Lever de tilbake og be henne spare til evt nye barnebarn.

Anonymkode: 35d12...a3a

Jajakvinne12 skrev (21 minutter siden):

Det politisk korrekte er vell å bruke dine/farmors annenhvert år. Men drit i det, farmor er dritfrekk her og prøve overstyre deg. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei. 

de skal gis tilbake.

Blir skremt av svarene her og monsteret dere gjør svigermor til, uten å kjenne henne og ut fra 1 handling. Hvorfor er det så veldig fælt at også bestemor ønsker å gi kalender?!?!  Da tipper jeg dere også ønsker å være alene om å gi gave på bursdager også, for tenk om svigermor også kommer med gave…. 
Barnslig, dramaoppsøkende  og egoistisk gjeng som har svart her inne!

Vi har alltid satt pris på at besteforeldre også bryr seg og ønsker å vise at de er en selv barnas liv! Det går helt fint an å ha 3 kalendere! Skjerp dere! Blir flau av slike kvinner som kun finner galt i det svigermor gjør! 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo hyggelig gjort sånn i bunn og grunn, men samtidig ekstremt tonedøvt. Dere burde sagt da hun kom med dem at «det var utrolig hyggelig Britt, men jeg holder som du vet på å holder jeg på å brodere kalendere til guttene selv, og vil bruke dem. Vi syns det blir for mye med to pakker hver dag, så denne gangen sier vi takk, men nei takk til gaven. Kanskje den kan henge hos der så kan guttene pakke opp de dagene de er på besøk?». Å komme nå iettertid blir verre, men det er ikke umulig. Dog bør mannen ta samtalen med sin mor. 

Anonymkode: 2ff2b...359

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde fått mannen til å snakke med henne. Og at de kalenderene må være hjemme hos dem.

Ufint gjort

Anonymkode: 6cc4a...a28

Dette tenker jeg er den beste løsningen! Da får hun glede av å gi dem de, men at de åpner når de er på besøk hos henne, om hun ikke bor så langt unna. 

Utrolig tankeløst og frekt av henne å kuppe noe hun viste du la mye arbeid og kjærlighet i, nesten ikke til å tro det er sant. 

Anonymkode: 848e2...7d2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ja! Da hadde de fått to i år og siden hadde jeg brukt dem annen hvert år. Dette hadde ikke jeg laget noe nr ut av. Klønete av farmor, ja! Men absolutt ikke noe å lage krig over. 

Anonymkode: b1f94...eda

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår at du bruker dine egne kalendre, men svigermors kalendergaver i år.

I fortsettelsen er det flere muligheter:

1. Bruk dine egne hvert år, og finn noen andre barn som kan få svigermors. Det kan være søskenbarn, eller dine egen fremtidige barn, eller dine egen fremtidige barnebarn

2. Bruk svigermors kalendre annethvert år

3. La den ene tvillingen bruke en av dine, og den andre en av svigermors. Neste år bytter de. Fordelen med den løsningen er at de ser forskjell på kalendrene sine.

Anonymkode: f5fc2...b73

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg blir trigget av å lese dette fordi det minner meg om oppførselen til en sårbar (skjult) narsissist i vår storfamilie, så svaret mitt er preget av det;

gi kalendere tilbake, behold 12 gaver til hvert barn og si at dere kan gi gave annenhver dag. Hvis hun nekter å ta de tilbake, selg de på finn. 

Vær litt obs på om det vil være et mønster i oppførselen hennes eller om det er en dum engangshendelse - SETT GRENSER OM DETTE SKJER IGJEN!

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt rett ut «oi, nå ble det plutselig en litt rar situasjon for meg her med kalenderne. Du visste jo at jeg broderte selv. Hvordan så du for deg at dette skulle fungere?» så hadde jeg fulgt opp med en «men du visste jo at jeg har lagt mye tid inn i dette og sett det for meg på en viss måte, så jeg setter veldig pris på det men du forstår vel hvorfor jeg legger de vekk og bruker min egen» eller noe sånt. Case closed. Bonuspoeng om hun sier rett ut at hun vil at du skal legge vekk din og bruke hennes, da kommer intensjonene virkelig frem og man får tatt et lite oppgjør med det der og da. Ærlig talt folk må slutte å være så redde for å si ting rett ut og kommunisere som voksne. 

Min svigermor kunne aldri funnet på å sette meg i en slik situasjon, herregud for en dustete ting å gjøre. 

Anonymkode: 42970...95c

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blir skremt av svarene her og monsteret dere gjør svigermor til, uten å kjenne henne og ut fra 1 handling. Hvorfor er det så veldig fælt at også bestemor ønsker å gi kalender?!?!  Da tipper jeg dere også ønsker å være alene om å gi gave på bursdager også, for tenk om svigermor også kommer med gave…. 
Barnslig, dramaoppsøkende  og egoistisk gjeng som har svart her inne!

Vi har alltid satt pris på at besteforeldre også bryr seg og ønsker å vise at de er en selv barnas liv! Det går helt fint an å ha 3 kalendere! Skjerp dere! Blir flau av slike kvinner som kun finner galt i det svigermor gjør! 

👏 helt enig 

Anonymkode: 0f209...035

AnonymBruker
Skrevet
Lillemy8 skrev (Akkurat nå):

Jeg blir trigget av å lese dette fordi det minner meg om oppførselen til en sårbar (skjult) narsissist i vår storfamilie, så svaret mitt er preget av det;

gi kalendere tilbake, behold 12 gaver til hvert barn og si at dere kan gi gave annenhver dag. Hvis hun nekter å ta de tilbake, selg de på finn. 

Vær litt obs på om det vil være et mønster i oppførselen hennes eller om det er en dum engangshendelse - SETT GRENSER OM DETTE SKJER IGJEN!

Må du gi deg, ærlig talt 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Føler noen folk her leser alt i verste mening og skaper unødvendig konflikt 😂 Sannsynligvis er dette bare en overivrig bestemor, kanskje med første barnebarn. Jeg hadde latt det skli og bare hatt to kalendere heller enn å sende i retur, kaste, krangle med svigermor, involvert mannen - eller andre 'gode' råd du har fått her.

Tenker at jeg er voksen, og det er viktigere å ha et godt forhold til nære ressurspersoner for mine barn, heller enn å (sannsynligvis unødvendig) tolke ting som angrep.

Anonymkode: d3afa...052

• Liker 13
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et ikke problem. Ungene bryr seg ikke. De kommer ikke til å huske det engang. Bruk din egen kalender. Kan ikke farmor ha kalenderen hos seg og heller ha en gave hengende når hun vet de kommer på besøk?

Anonymkode: 0d5c5...381

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føler noen folk her leser alt i verste mening og skaper unødvendig konflikt 😂 Sannsynligvis er dette bare en overivrig bestemor, kanskje med første barnebarn. Jeg hadde latt det skli og bare hatt to kalendere heller enn å sende i retur, kaste, krangle med svigermor, involvert mannen - eller andre 'gode' råd du har fått her.

Tenker at jeg er voksen, og det er viktigere å ha et godt forhold til nære ressurspersoner for mine barn, heller enn å (sannsynligvis unødvendig) tolke ting som angrep.

Anonymkode: d3afa...052

Du er voksen og klok , flere av innleggene i denne tråden minner meg om svar fra tenåringer i sin verste periode 

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Da har de to kalendere hver da. Hva er så ille med det? :D

Anonymkode: 188ef...76f

Det som er ille med det er for det første at det ikke er noe spesielt med det man har i overflod. Kalenderen som mamma broderte blir ikke en unik gave fra mamma, når den hvert år får konkurranse av en som henger ved siden av og er like fin.

Det som er ille med det er for det andre at verden drukner i overforbruk og ræl, og ingen barn trenger 48 kalendergaver.

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Lillemy8 skrev (7 minutter siden):

Meg og. 

Jeg kjenner lusa på gangen. 

Det er ikke alle foreldre som vil barna sine vel. Oppførselen til farmor er text book covert. 

Dere som ikke ser oppførselens problem har, heldigvis for dere, aldri opplevd å bli ødelagt av et annet menneske. Jeg er sjalu på dere. 

Farmor er ikke så uskyldig og god som dere skal ha det til. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ufin oppførsel, hun visste jo at du broderer selv. 

Her må mannen på banen og be sin mor oppføre seg som folk!!! Uhørt oppførsel, det er EKSTREMT stygt gjort. 

Det var jo ikke ekstremt stygt gjort, ta deg en bolle! Hva feiler folk som må ta alt som angrep på seg selv, en paranoid virkelighetsforståelse hvor man går ut fra at alle andres hensikter er onde, dersom resultatet er noe en ikke liker. 

Anonymkode: 8bb54...624

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
blvck skrev (12 minutter siden):

Ikke lag noe mer probelmer enn nødvendig ut av dette. 

Nå slipper du å stresse med dette i år, og så kan du neste år ha din kalender med dine innkjøpte gaver. 

Si i fra tidlig neste år at du kommer til å kjøpe gaver selv, og ikke ønsker dobbelt opp, så det ikke gjentar seg - om du heller vil kjøpe selv. 

Jeg oppfatter ikke at problemet er gavene her. Det å kjøpe 48 kalendergaver er jo et rent helvete, så akkurat den delen er jo det minste problemet her. Faktisk vil jeg si at det er ikke et problem i det hele tatt, men en stor flott tjeneste fra farmor som det bare er å være takknemlig for.

Men de broderte kalendrene derimot, er jo veldig vanskelig, og det er jo de som er det egentlige problemet. Jeg er helt enig med dem som påpeker at dette var manipulativt og overkjørende av farmor.

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde et år hos oss. Mamma hadde brodert en kalender til oss barna på deling (ikke samme år, men vi brukte selvsagt samme kalenderen år etter år) også kom hennes stemor med broderte kalendere til hver av oss. Med gaver på. 

Jeg kan ikke huske at det ble noe greier ut av det. Vi fikk en ekstra pakkekalender hver, og var strålende fornøyde med det☺️

Anonymkode: dfc5a...075

• Liker 7
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...