Gå til innhold

Både jeg og farmor har brodert adventskalender til guttene

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Langt i fra bestemor så bare slutt med hersketeknikkene dine du 

Anonymkode: 0f209...035

Og hva er det du bidrar med i denne tråden annet enn «herregud» og emojier? Det lukter jo bestemortroll av deg lang vei. Du sitter jo bare og slenger fra deg tøv. 

Anonymkode: 42970...95c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Når de er store nok til å forstå, vil de høyst sannsynlig ikke ha brodert julekalender. Det selges mye som er populært og som barna vil ha.

Poenget er at TS kan ikke basere dette på at barna kommer til å bli så glad for broderte kalendere. Hun må syns det er hyggelig å lage disse kalenderne, til dem, fordi hun ville det. Ikke fordi hun får noen premie for å ha gjort det eller klapp på skulderen fra barna. Barna bryr seg vitterlig ikke om de broderte kalenderne, hverken farmor eller mor. De bryr seg om å bli sett. Bli hørt. Blitt elsket. Av familien sin. De kommer aldri til å «huske» de broderte kalenderne som det store høydepunktet, det er bare for ta, men barna kommer til å huske gleden og gesten av det de opplevde rundt dem. Så hva er problemet med å gi to kalendere og bare la det gå? Her setter ts seg selv og sine følelser foran egne barn, fordi hun er furt og barnslig. Man kan si hva man vil om farmor, om hun var snill eller slem, men ts har også valgt å skape drama rundt noe som burde bare vært hyggelig for alle, og ikke minst, barna. 

Anonymkode: 9c5eb...15e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hva er det du bidrar med i denne tråden annet enn «herregud» og emojier? Det lukter jo bestemortroll av deg lang vei. Du sitter jo bare og slenger fra deg tøv. 

Skjerp deg! Jeg har svart hva jrg hadde gjort, av deg derimot lukter det bråkmaker  , du dikter jo bare opp for å lage bråk 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjerp deg! Jeg har svart hva jrg hadde gjort, av deg derimot lukter det bråkmaker  , du dikter jo bare opp for å lage bråk 

Bare ignorer hverandre :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Poenget er at TS kan ikke basere dette på at barna kommer til å bli så glad for broderte kalendere. Hun må syns det er hyggelig å lage disse kalenderne, til dem, fordi hun ville det. Ikke fordi hun får noen premie for å ha gjort det eller klapp på skulderen fra barna. Barna bryr seg vitterlig ikke om de broderte kalenderne, hverken farmor eller mor. De bryr seg om å bli sett. Bli hørt. Blitt elsket. Av familien sin. De kommer aldri til å «huske» de broderte kalenderne som det store høydepunktet, det er bare for ta, men barna kommer til å huske gleden og gesten av det de opplevde rundt dem. Så hva er problemet med å gi to kalendere og bare la det gå? Her setter ts seg selv og sine følelser foran egne barn, fordi hun er furt og barnslig. Man kan si hva man vil om farmor, om hun var snill eller slem, men ts har også valgt å skape drama rundt noe som burde bare vært hyggelig for alle, og ikke minst, barna. 

Godt skrevet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke alle som syntes det er like nødvendig med flere gavekalendere og nesten 50 gaver før det i det hele tatt har blitt julaften. Vi lever i et bruk og kast samfunn uten like, det er vel strengt tatt unødvendig. Og det er farmor som lager drama i det hun broderer i smug og så smeller inn fra siden med en egen kalender, selvfølgelig får ts en reaksjon da. Det er ikke å være furt eller barnslig, det er å være menneske. Ts må sette sine følelser til side, mens farmor sine er viktige å verne om. For dette handler jo først og fremst om barna! Forstå det den som kan. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjerp deg selv og trekk til deg kløra. Makan til gærn du skulle bli av at jeg dro på litt med den bestemor greia. Beklager at det var så triggende for deg. Du kan sikker puste ut nå.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis ikke gutta kan ha 2 kalendere…..er det jo alltid en mulighet å henge den opp til pynt,jeg bare lurer hva er egentlig heklekalender er 13 så skjønte ikke det helt. Men et tips ikke spar den til de blir eldre tipper garantert ingen vil ha en sånn kalender som det i 10 års alderen men opp til 6 år tror jeg den kalenderen skal være mer enn bra nok😊

Endret av Surpompen
Skrevet

Gi farmors i november og din i desember? 

La mannen din ta den kleine samtalen med sin mor

Skrevet
Surpompen skrev (3 minutter siden):

Hvis ikke gutta kan ha 2 kalendere…..er det jo alltid en mulighet å henge den opp til pynt,jeg bare lurer hva er egentlig heklekalender er 13 så skjønte ikke det helt. Men et tips ikke spar den til de blir eldre tipper garantert ingen vil ha en sånn kalender som det i 10 års alderen men opp til 6 år tror jeg den kalenderen skal være mer enn bra nok😊

Hvorfor tror du ikke de vil ha det etter 6 år? Her brukes de hjemmelagde kalenderen mye lenger 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke alle som syntes det er like nødvendig med flere gavekalendere og nesten 50 gaver før det i det hele tatt har blitt julaften. Vi lever i et bruk og kast samfunn uten like, det er vel strengt tatt unødvendig. Og det er farmor som lager drama i det hun broderer i smug og så smeller inn fra siden med en egen kalender, selvfølgelig får ts en reaksjon da. Det er ikke å være furt eller barnslig, det er å være menneske. Ts må sette sine følelser til side, mens farmor sine er viktige å verne om. For dette handler jo først og fremst om barna! Forstå det den som kan. 

Hvis man hadde syntes det var unødvendig med pakkekalender hadde man kanskje ikke laget det selv til barna sine? 

Jeg er selvfølgelig enig i at det er unødvendig og teit av denne svigermoren, men man trenger ikke ta alt i verste mening og reagere så sterkt som en del i denne tråden spør du meg. 

Anonymkode: d7a52...5b3

• Nyttig 1
Skrevet

La barna åpne en pakke på morgen og en på kveld. Luksus for barna å ha to julekalendere.

Jeg hadde ikke laget styr av det 🎁

Anonymkode: 8b4de...a9d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La barna åpne en pakke på morgen og en på kveld. Luksus for barna å ha to julekalendere.

Jeg hadde ikke laget styr av det 🎁

Anonymkode: 8b4de...a9d

Enig, hadde ikke latt dette bli ett enten eller valg, bare ordna så de kunne ha 2. 

Anonymkode: f7885...504

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man hadde syntes det var unødvendig med pakkekalender hadde man kanskje ikke laget det selv til barna sine? 

Jeg er selvfølgelig enig i at det er unødvendig og teit av denne svigermoren, men man trenger ikke ta alt i verste mening og reagere så sterkt som en del i denne tråden spør du meg. 

Anonymkode: d7a52...5b3

Jeg er ikke uenig i det første du skriver, men det er forskjell på å gi en ispinne og en hel dunk med sjokoladeis. Man trenger ikke droppe hele isen bare fordi man syntes at en ispinne er nok.

Nå er det jo sånn dessverre at vi alle reagerer forskjellig. Noen tåler å bli kalt bestemor og troll, andre ikke. Jeg ville kanskje ikke reagert veldig sterkt av dette jeg heller, men nå er det jo sånn at ts er såra av dette og med litt empati kan man jo forstå det. Det jeg biter meg merke i er hvor lite empatiske folk er ovenfor ts, og hvor mye dritt som slenges den veien egentlig. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Far til barna har ingenting han skulle ha sagt om gaver hans mor har gitt til hans barn?

Anonymkode: 4bdd6...a24

Han har mannehjerne. Det er dypt nedarvet i genene at å komme mellom to kvinner er en sikker oppskrift på ulykke. Selvfølgelig vil han ikke engasjere seg. Han er jo ikke helt stupid heller.

Anonymkode: a61aa...f26

• Nyttig 2
Skrevet

Hadde beholdt de i tilfelle skilsmisse om hundre år. Kjekt med 2 sett. 

Anonymkode: 585af...290

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde blitt dritsur på svigermor. Men hadde prøvd å finne en løsning. Det er jo dine følelser som er utfordringen her, og svigermor som er grenseløs. Så får man ta en voksenprat med henne. (To gavekalendere til barna er jo ikke særlig bærekraftig, skal dette være hvert år?! Og hva om hun får ni andre barnebarn?).

Anonymkode: d1fea...665

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke hengt de opp. Sagt til henne at det var utrolig huggelig gjort, men at det betyr så mye å få lage dette selv pg at du har gledet deg til det så lenge. OG at guttene virkelig ikke kan ha to gavekalendere fordi det ødelegger gleden ved gaver etterhvert. Så lenge hun visste at du laget, er dette noe hun må tåle. Litt vondt for henne kanskje, men var jo veldog merkelig gjort. Jeg ville hvertfall løst det på denne måten, for det ville vært uaktuelt med flere gavekalendere. Og kanskje de andre årene henge en liiten sjokoladebit eller søte lapper på farmors kalender og gaver i din kalender. Da blir det jo koselig med begge kalenderne

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Svett.svele skrev (2 timer siden):

Hvorfor har hun aldri nevnt at hun også broderer kalendere da? Mor har jo snakket med henne om det og vist frem de hun broderer på. Og ikke EN GANG i løpet av hele sommeren, har farmor klart å pipe ut at hun også broderer kalendere? Det er veldig spesielt hvis hun bare er god og snill, og elsker å brodere.

Hvorfor holde det hemmelig? 

Det er jo ikke så uvanlig å holde gaver hemmelige. 

Anonymkode: 4bdd6...a24

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det er tilfellet, og det er problemet, da burde man ikke lage en kalender til. Gavene til farmor er kjøpt allerede. I år blir det den hvis man er redd for altfor mange gaver. Jeg ser ikke problemet dog, da får man ha et år med for mye og tenke at det var et ekstra heldig år.

Jeg syns det er barnslig, å skape drama over noe som skal være fint for barna, det kan vi 100% være uenig om. Man får ordne det på «bakrommet», men å la slikt gå utover barna fordi «jeg så for meg at de skulle like min kalender, og bare min kalender» er ikke annet enn barnslig og at man setter egne følelser og tanker først. Som voksen må man ofte sette egne følelser til side og svelge noen kameler. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...