Gå til innhold

Både jeg og farmor har brodert adventskalender til guttene

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nei, restriksjoner for barna bestemmer selvfølgelig foreldrene sammen. Men i akkurat denne saken tenker jeg at mannen bør støtte sin kone, det skulle bare mangle når hun har brukt 3 år på å lage kalenderen. Ingen normale mennesker broderer da en i skjul for å overgå moren. 

Anonymkode: 87ef3...779

Det er dere som dikter opp at hun gjør det for å overgå mor

Anonymkode: 0f209...035

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (50 minutter siden):

Det er viktig å alltid tolke ting i verste mening, ellers risikerer man å ha et hyggelig liv.

Ikke sant 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er ikke alt jeg nevnte som er direkte skadelig for barn selv om det har skadepotensiale. Barna mine får lov til å spise godteri jo, men vi forsøker å begrense mengdene, da særlig det ene barnet spiser til det er tomt uansett mengde. Gaver fra Temu har vi sagt at vi ikke ønsker grunnet giftstoffer, og det blir respektert fordi vi har oppegående foreldre. Problemet til TS er at hun ikke har det. På samme måte som jeg har mine restriksjoner har hun sine, og mitt poeng er at man faktisk har lov til å ha restriksjoner på hva barna skal ha lov til å eie. Noen unngår plastleker, andre batterileker. Noen vil unngå leker med potensielle giftstoffer i, mens andre vil at barna skal ha ting i en moderat prisklasse for å lære seg å sette pris på ting. Alle oppegående mennesker som vet at andre har slike restriksjoner forholder seg til dem. Jeg hadde for eksempel aldri kjøpt en plastikkleke til barnet til venninnen min når jeg vet ar hun helst ønsker at barnet skal ha mer miljøvennlige leker. Da kjøper jeg noe i tre, eller en bok da det sjelden slår feil. Utfordringen til TS er at svigermoren sannsynligvis bevisst driter i hennes mening om hvordan hun vil oppdra barna sine. 

Å så svigermoren er ikke oppegående fordi hun lager kalender? Det var da litt av en tolkning ,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hæ? Hvorfor ikke leker med batteri? Aldri hørt noe så skrullete før. 

Anonymkode: 22286...ba0

Batteri OG lyd. Leker med batteri er som regel ok. Leker som lager litt lyd er også ok. Det eneste vi ga tydelig beskjed om var leker med batteri som laget høye, fæle lyder. Det finnes ikke SÅ mange sånne leker på butikken, likevel var det det eneste besteforeldre på ene siden ga i åresvis. Aldri andre typer leker, bøker, klær, kosedyr - kun leker som laget ekstremt høye lyder. Selv om vi sa ifra igjen og igjen. 

Hvorfor er det ok? På hvilken måte viser det kjærlighet for barnebarna? 

Anonymkode: ce989...c56

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Den er kjip. Men hun har brodert til begge barna og kjøpt gaver og brukt tid på det. Ta det som kjærlighet. Kanskje tenkte hun å overraske deg positivt så du slipper å stresse med å bli ferdig med ditt prosjekt. 
Det er nok ingenting vondt ment. 
Men kanskje klønete. Barna er 3 år, gi henne denne gleden i år. Neste år kan du bruke dine kalendere. 
Jeg forstår at du er inni den boblen nå men om noen år vil du le av dette. 
Mine barn mistet sin farmor for kort tid siden. Skulle ønske hun var her for barna i jula. Det du opplever nå er småting, filleting. La det gå 

Anonymkode: 877e3...40d

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er ikke alt jeg nevnte som er direkte skadelig for barn selv om det har skadepotensiale. Barna mine får lov til å spise godteri jo, men vi forsøker å begrense mengdene, da særlig det ene barnet spiser til det er tomt uansett mengde. Gaver fra Temu har vi sagt at vi ikke ønsker grunnet giftstoffer, og det blir respektert fordi vi har oppegående foreldre. Problemet til TS er at hun ikke har det. På samme måte som jeg har mine restriksjoner har hun sine, og mitt poeng er at man faktisk har lov til å ha restriksjoner på hva barna skal ha lov til å eie. Noen unngår plastleker, andre batterileker. Noen vil unngå leker med potensielle giftstoffer i, mens andre vil at barna skal ha ting i en moderat prisklasse for å lære seg å sette pris på ting. Alle oppegående mennesker som vet at andre har slike restriksjoner forholder seg til dem. Jeg hadde for eksempel aldri kjøpt en plastikkleke til barnet til venninnen min når jeg vet ar hun helst ønsker at barnet skal ha mer miljøvennlige leker. Da kjøper jeg noe i tre, eller en bok da det sjelden slår feil. Utfordringen til TS er at svigermoren sannsynligvis bevisst driter i hennes mening om hvordan hun vil oppdra barna sine. 

Noen ganger er restriksjonene for strenge. Unger nå få lov til å ha det gøy og.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Batteri OG lyd. Leker med batteri er som regel ok. Leker som lager litt lyd er også ok. Det eneste vi ga tydelig beskjed om var leker med batteri som laget høye, fæle lyder. Det finnes ikke SÅ mange sånne leker på butikken, likevel var det det eneste besteforeldre på ene siden ga i åresvis. Aldri andre typer leker, bøker, klær, kosedyr - kun leker som laget ekstremt høye lyder. Selv om vi sa ifra igjen og igjen. 

Hvorfor er det ok? På hvilken måte viser det kjærlighet for barnebarna? 

Anonymkode: ce989...c56

Trit å nekte unger gleder bare fordi at DU ikke tåler lyd

• Liker 1
Skrevet

Kan de ikke ha hver sin da?

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg snakket med mannen 😂 For å sjekke, er det bare damer som tar dette her ille, som noen påstår. Bakgrunninfo om oss, jeg er 44, han er 43, vi har vært sammen i 19 år. Min svigermor har litt tendenser til å blande seg inn og prøve å styre det hun ikke trenger. F.eks når hun plutselig forteller hvilken farge hun synes vi skulle male huset i 😅Men aldri så ille som det her. Jeg sliter med å tenke positivt, hvordan kan man forklare en slik oppførsel, men nei, det går bare ikke. Dette er gjort med overlegg og bare av ondskap, absolutt ingen er så dumme at «hun bare Ikke tenkte» . Mannen sier at TS burde la mannen sin ordne oppi, og han sier hvis han var denne mannen, så ville han kastet henne (svogermor) på dør sammen med hennes kalendere, og aldri snakket med denne personen igjen, før oppriktig unnskyldning kommer 😅😅 Og det er eneste riktige reaksjonen her.. Dessverre, hvis jeg skjønner det riktig, så støtter ikke mannen TS her. 

Anonymkode: e64e5...1d9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nå har jeg snakket med mannen 😂 For å sjekke, er det bare damer som tar dette her ille, som noen påstår. Bakgrunninfo om oss, jeg er 44, han er 43, vi har vært sammen i 19 år. Min svigermor har litt tendenser til å blande seg inn og prøve å styre det hun ikke trenger. F.eks når hun plutselig forteller hvilken farge hun synes vi skulle male huset i 😅Men aldri så ille som det her. Jeg sliter med å tenke positivt, hvordan kan man forklare en slik oppførsel, men nei, det går bare ikke. Dette er gjort med overlegg og bare av ondskap, absolutt ingen er så dumme at «hun bare Ikke tenkte» . Mannen sier at TS burde la mannen sin ordne oppi, og han sier hvis han var denne mannen, så ville han kastet henne (svogermor) på dør sammen med hennes kalendere, og aldri snakket med denne personen igjen, før oppriktig unnskyldning kommer 😅😅 Og det er eneste riktige reaksjonen her.. Dessverre, hvis jeg skjønner det riktig, så støtter ikke mannen TS her. 

Nei du kan ikke si det er gjort av ondskap 🙄

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har fortalt om denne tråden til egen mor og svigermor og begge  syns dette var drøyt gjort. Selvfølgelig er det med overlegg.

Anonymkode: db98e...e4e

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei du kan ikke si det er gjort av ondskap 🙄

Jo det kan jeg, det er ingen mulighet å rosemale dette her. If it looks like a duck.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er gjort med vilje, at svigermor fremdeles har noen på sin side er jo helt vilt. 

Verden vil bedras..

Anonymkode: d1c34...fab

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo det kan jeg, det er ingen mulighet å rosemale dette her. If it looks like a duck.. 

Nei det kan du ikke…

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2025 den 22.39):

Hvorfor tror du ikke de vil ha det etter 6 år? Her brukes de hjemmelagde kalenderen mye lenger 

Sorry ass…….men jeg vet ikke om en ti åring vil ha heklekalender…..de i klassen til søsteren min er jegganske sikker på ikke vil ha det.bare sier at generasjonene forandrer seg,selv om du elsker heklekalenderen du hadde når du var ti (for 70 år siden siden du har den holdningen du har) er det ikke sikkert at 70 år fram i tid at de vil ha den kalenderen 

AnonymBruker
Skrevet
Surpompen skrev (1 time siden):

Sorry ass…….men jeg vet ikke om en ti åring vil ha heklekalender…..de i klassen til søsteren min er jegganske sikker på ikke vil ha det.bare sier at generasjonene forandrer seg,selv om du elsker heklekalenderen du hadde når du var ti (for 70 år siden siden du har den holdningen du har) er det ikke sikkert at 70 år fram i tid at de vil ha den kalenderen 

For det første er kalenderen BRODERT, ingen hekler en adventskalender, vet du egentlig hva hekling er? 😂 

For det andre er håndverk motsatsen til fast fashion som er på vei ut. Hvis du vil ha plastræl så får så god - andre setter pris på ekte håndverk. 

(Dog… ikke dette fra farmor, det er en drittpakke, men sånn GENERELT er ekte håndverk way better than plastræl)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For det første er kalenderen BRODERT, ingen hekler en adventskalender, vet du egentlig hva hekling er? 😂 

For det andre er håndverk motsatsen til fast fashion som er på vei ut. Hvis du vil ha plastræl så får så god - andre setter pris på ekte håndverk. 

(Dog… ikke dette fra farmor, det er en drittpakke, men sånn GENERELT er ekte håndverk way better than plastræl)

Broderingskalender da som sagt er 13 

Skrevet

Jeg er vel ofte veldig var og sår på svigermor og alt hun gjør, men akkurat her er ts slem om hun ikke tar imot og sier takk og ER takknemlig. 

Herregud…

Anonymkode: 5edeb...67b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er vel ofte veldig var og sår på svigermor og alt hun gjør, men akkurat her er ts slem om hun ikke tar imot og sier takk og ER takknemlig. 

Herregud…

Anonymkode: 5edeb...67b

Å måtte være takknemlig og glad for total overkjøring og nedpissing av territoriet er på grensen til psykisk vold. 

Gaven fra svigermor er ikke kalendere. Det er total overkjøring, og TS trenger IKKE være takknemlig og glad for den "gaven".

Svigermor VISSTE at hun broderte selv, men valgte å brodere to kalendere I SKJUL i hui og hast og så gi bort kalenderne før TS fikk bli ferdig med sitt prosjekt! TS var stolt og engasjert, og svigermor OVERKJØRTE henne totalt med viten og vilje! 

Det er INGENTING å være takknemlig for her. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Ts, pleier din svigermor overkjøre generelt?

Jeg har en mor som jeg tror bare vil det beste. Hun overkjører egentlig ganske ofte ved å vise at HUN vil tilby seg, gjøre ting som en annen har foreslått å gjøre osv. 

Noen ganger lurer jeg på hva hun tenker egentlig, men jeg vet faktisk at hun bare gjør det fordi hun mener at hun vil være god. Skal man lage konflikt av det, er det verdt det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...