AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Har tvillinggutter på 3 år og har tenkt at de skal få adventskalender for første gang i år. Jeg kjøpte pakker for å brodere dette allerede da jeg var gravid, men har tatt sin tid å komme i mål. Nå er dem derimot ferdig, og jeg ELSKER dem! Har fortalt til familien at jeg lager dette, og stolt vist frem underveis. Svigermor har også sett dette og vi har prata om det (da hun selv elsker håndarbeid og vi prater en del om pågående prosjekter vi har). Nå kom hun derimot innom med to ferdige adventskalendere, full av pakker som hun ønsker jeg skal gi barna. Disse kalenderne kjøpte hun i vår og har brodert over sommeren. Og hun påpekte at hun visste jeg laget til guttene, men hun ville så gjerne lage dette selv. På en side synes jeg det er UTROLIG snilt av henne å lage dette og handle gaver, men jeg hadde gleda meg så utrolig mye til å orde med dette selv 😭Kan forstå om jeg hadde holdt det hemmelig for henne at jeg laga disse, men det har jeg absolutt ikke gjort. Hun har jo til og med fått se underveis mens jeg har holdt på… Uaktuelt å gi dem to stk… men hva gjør jeg? 😞 Anonymkode: ca820...273 1 17
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden Dette ville min mann hatt mange meninger om. Og løst opp i - basert på mine følelser. Anonymkode: 826f1...303 20 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Skrevet 21 timer siden Ufin oppførsel, hun visste jo at du broderer selv. Her må mannen på banen og be sin mor oppføre seg som folk!!! Uhørt oppførsel, det er EKSTREMT stygt gjort. Anonymkode: d1c34...fab 22 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden Her prøver hun åpenbart å overkjøre deg som mamma. Du skal så klart bruke de kalenderne DU har brodert. Svigermor er rett og slett dødsfrekk, og skal utvise makt over deg. Anonymkode: f7c2e...a26 26 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her prøver hun åpenbart å overkjøre deg som mamma. Du skal så klart bruke de kalenderne DU har brodert. Svigermor er rett og slett dødsfrekk, og skal utvise makt over deg. Anonymkode: f7c2e...a26 Ja. Ingen grunn til å la seg overkjørte. Du bruker de kalenderene du ønsker. Hun har ingenting hun skulle ha sagt. Anonymkode: d1c34...fab 14 1
Jajakvinne12 Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden (endret) Du gir TILBAKE til farmor de hun har laget, og sier «du visste godt jeg broderte selv til guttene. Hvorfor overkjørte du meg slik? Spar dem til neste barnebarn du Berit. Vi skal ikke ha dem» Endret 21 timer siden av Jajakvinne12 Skrivefeil. 15 5
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden Åpne gavene og se om det er ting du ville kjøpt. Bruk de du ville ha brukt og bytt ut noen. Pakkene som blir til overs, alt etter hva det er kan gis som gaver til venner, legges i julestrømpe, nissegave, spares til neste år. Kalendrene svigermor har laget kan mannen henge opp små gaver/snax til deg Anonymkode: 2da52...858 23 6
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden Hadde fått mannen til å snakke med henne. Og at de kalenderene må være hjemme hos dem. Ufint gjort Anonymkode: 6cc4a...a28 7 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden Kan de ikke gis til jul? Anonymkode: 5ed88...cd8 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Skrevet 21 timer siden Mannen din må snakke med henne og spørre hva som er greia her. Det er jo ufint gjort. Lever de tilbake og be henne spare til evt nye barnebarn. Anonymkode: 35d12...a3a 11
Jajakvinne12 Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden Det politisk korrekte er vell å bruke dine/farmors annenhvert år. Men drit i det, farmor er dritfrekk her og prøve overstyre deg. 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan de ikke gis til jul? Anonymkode: 5ed88...cd8 Nei. de skal gis tilbake. Anonymkode: d1c34...fab 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden Hvorfor er dette så jævla negativt? Kan man ikke ta av pakkene og gi dem til jul isteden? Eller har man så mye penger at de skal få enda mer? Anonymkode: 5ed88...cd8 14 3 7
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. de skal gis tilbake. Anonymkode: d1c34...fab Hvorfor det? Anonymkode: 5ed88...cd8 2 1
BobbySocks Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden Jeg hadde tatt de kalenderene JEG hadde brodert, men hengt på gavene fra hennes. Kalenderne hadde hun kunne fått tilbake eller så hadde de blitt lagt i en skuff. Hennes valg. 9 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er dette så jævla negativt? Kan man ikke ta av pakkene og gi dem til jul isteden? Eller har man så mye penger at de skal få enda mer? Anonymkode: 5ed88...cd8 Farmor forventer jo at ts skal bruke de broderte kalenderne. Pakkene som henger på er helt irrelevante i situasjonen! Anonymkode: d1c34...fab 9
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Skrevet 21 timer siden La dem få begge eller gi til jul, trenger ikke lage det til en sak Anonymkode: 0f209...035 10 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. de skal gis tilbake. Anonymkode: d1c34...fab Hvorfor det?? Anonymkode: 0f209...035 1 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Populært innlegg #19 Skrevet 21 timer siden Forståelig at du blir skuffet.. men hvorfor kan de egentlig ikke få to? De forstår jo at en kalender er fra mamma og pappa og den andre er fra farmor. Er ikke bare det et godt barndomsminne? 🤗 er vel mange unger som har en «ekstra-kalender» fra besteforeldre. Anonymkode: d71ba...936 35 4 22
Biloba Skrevet 21 timer siden #20 Skrevet 21 timer siden Her har farmor trådt feil. Hun ønsker å gjøre godt for barnebarna, men det er ikke greit å konkurrere med mor som giver. Som besteforelder skal man støtte familien og supplere, ikke prøve å overgå i rolle. Bruk dine egne. Til farmor henviser du vennlig til at du har hatt dette prosjektet i 3 år og vist frem underveis, og at det er synd at hun har glemt at du ordner dette og så lagt så mye arbeid i det selv. Så overlater du til henne å avgjøre hva hun vil gjøre med de overflødige broderiene og pakkene. Hvis nødvendig må mannen følge opp med strengere stemme. 8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå