Gå til innhold

Dating har gjort meg om til en «kald jævel»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg vil oppnå med dette innlegget, men jeg trenger å få det ut. Dating har gjort meg om til en kald jævel.

Jeg er en mann som egentlig leter etter noe langvarig og seriøst. Jeg har selv opplevd ghosting og vet hvor forferdelig det er. Likevel har jeg begynt å gjøre akkurat det samme mot damene jeg kommer i kontakt med.

Jeg bruker god tid på å bli kjent med dem. Er aldri respektløs, stiller spørsmål, viser genuin interesse. Vi kan prate i ukevis, planlegge date, hun sier ja – og så ghoster jeg. Enten rett før, eller rett etter daten.

I går kveld blokkerte jeg den siste. Vi hadde snakket sammen hver dag over flere uker. Hun var egentlig drømmedama, vi hadde mye felles interesser og gode og lange diskusjoner. 

Jeg vet at jeg burde skamme meg. Men jeg føler ingenting. Jeg bare hopper videre til neste. Og det bekymrer meg.

Anonymkode: cc77c...341

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo syk i hodet. 

Anonymkode: e52ef...191

• Liker 12
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva jeg vil oppnå med dette innlegget, men jeg trenger å få det ut. Dating har gjort meg om til en kald jævel.

Jeg er en mann som egentlig leter etter noe langvarig og seriøst. Jeg har selv opplevd ghosting og vet hvor forferdelig det er. Likevel har jeg begynt å gjøre akkurat det samme mot damene jeg kommer i kontakt med.

Jeg bruker god tid på å bli kjent med dem. Er aldri respektløs, stiller spørsmål, viser genuin interesse. Vi kan prate i ukevis, planlegge date, hun sier ja – og så ghoster jeg. Enten rett før, eller rett etter daten.

I går kveld blokkerte jeg den siste. Vi hadde snakket sammen hver dag over flere uker. Hun var egentlig drømmedama, vi hadde mye felles interesser og gode og lange diskusjoner. 

Jeg vet at jeg burde skamme meg. Men jeg føler ingenting. Jeg bare hopper videre til neste. Og det bekymrer meg.

Hadde dere sex? 

Anonymkode: 37e33...3ca

AnonymBruker
Skrevet

Ingen gjør deg til noe som helst, du har selv ansvar for hvordan du lar tingene du opplever prege deg.

Anonymkode: d93a3...f72

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at du egentlig ønsker et forhold når du holder på slik. 

Anonymkode: 21f40...5f6

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg merke til at du skylder på noe utenfor deg selv (dating) når du beskriver handlinger du gjør. Nei, dating har ikke gjort deg til noe, du gjør aktivt dette selv.

Når du har anerkjent at bare du selv står for dette og kan gjøre noe med det, ville jeg oppsøkt psykolog - eller be chatgpt om hjelp med å forstå hvorfor du gjør dette og hva du kan gjøre for å bli bedre. Lykke til!

Anonymkode: 63d77...63e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg har blitt kald på den måten at jeg ikke bryr meg lenger om det blir en date nummer to. Men jeg hadde ikke brukt ukesvis på kontakt for så å forsvinne. Det er jo spesielt. 

Anonymkode: 92ae4...cd1

AnonymBruker
Skrevet

Sosiopatoppførsel, spør du meg 

Aktivt gå inn for å ødelegge andres følelsesliv på den måten er ikke normalt i det hele tatt. 

Du bestemmer jo selv å gjøre dette her, så ikke skyld på at du har blitt "kald" 

Finn ut av deg selv før du ødelegger for andre!  

Anonymkode: 699ad...1cd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva definerer du med ghoste etter en date? Pleier man snakke sammen etter date

Anonymkode: 93b59...cf9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror du har misforstått litt: Du skal ligge med henne, og så dumpe.

Anonymkode: d6a7a...fe0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen gjør deg til noe som helst, du har selv ansvar for hvordan du lar tingene du opplever prege deg.

Anonymkode: d93a3...f72

Fin moralisme i teorien, men ikke så enkelt i praksis. De fleste er vanlige mennesker og lar på godt og vondt ting gå inn på seg. Om man f. eks. blir kidnappet og torturert i to uker, tror du virkelig at dette ikke kan endre menneskesynet til offeret? Se også bare på krigene i verden, selvsagt blir folk påvirket av det. 

Kjærlighetssorg/Det å oppleve å bli avvist er kanskje ikke like ille objektivt sett, men kan sette dype spor, særlig om det skjer mange ganger. 

Anonymkode: 6daec...36b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke ha sex med den først? Før du ghoster dem?

bortkastet tid

Anonymkode: 6615f...f3a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du burde slette datingapper og oppsøke psykolog. Det høres ikke ut som du har det bra med deg selv og du vet jo også det er veldig dårlig gjort mot de jentene. 

Anonymkode: fe1b7...36a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

.Jeg vet at jeg burde skamme meg. Men jeg føler ingenting. Jeg bare hopper videre til neste. Og det bekymrer meg.

Hva leter du på nettet for? Du nettprater med noen du ikke har følelser for, og hopper av fordi du ikke har følelser. Kanskje du trenger å vente på å bli betatt av en dame irl, og så ta steg for å nærme deg henne, og ikke det opplegget du driver med nå? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja du er definitivt på ville veier, men jeg antar at du lyver for deg selv angående årsaken til dette. 

Du er blitt redd, og vil komme dem i forkjøpet, så slipper du å bli såret. 

Forståelig rent psykisk, men man kan ikke leve et godt liv som redd. Da vil du ikke finne kjærlighet og den rette, få stabilitet og et godt liv. 

Om dette stikker veldig dypt i deg vil jeg anbefale deg å oppsøke psykolog, men ellers utfordrer jeg deg til å bli modigere neste gang, og videre. DU ødelegger DITT liv slik. For kvinnene blir du bare en idiot de glemmer, men DU blir stående fast. 

Anonymkode: 08941...c4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde alle oss menn var slik. Men når jeg ser svarene her nå så er vi kanskje sosiopater noen av oss? Må spørre chatGPT

Anonymkode: ce271...1b3

Skrevet

Du er ikke en kald jævel. Du er en rar jævel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det bekymrer deg, men hva tenker du å gjøre med det? Om noe i det hele tatt. 

Hvorfor har dating gjort deg til en 'kald jævel'? Du vet hvor jævlig  det er å bli ghostet, og du gjør selv. Det viser jo egentlig bare at du liker det. Tenner du på det? Å være jævlig mot andre altså? Liker du å ha kontrollen? Er du redd for at de skal dumpe deg når de finner du hvordan 'du egentlig er'? 

Anonymkode: 381ad...072

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du gidder å legge inn all denne innsatsen? Hva sitter du igjen med?

Anonymkode: 0cecd...c09

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ønsker ikke forhold. Du ønsker å kollektivt straffe damer for noe enkelte damer har gjort mot deg. Du ser ikke på damer som enkeltindivider, men som en flokk du kan herje med. 

Dating har ikke gjort deg til en kald jævel. Du er en kald jævel, det er din personlighet, men du trenger en unnskyldning for å kunne leve mer åpent med denne personligheten uten å måtte selv ta ansvar for det du gjør. 

Anonymkode: 16046...c3b

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...